AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Hei, noen som har tatt studier gjennom Nav når du går på AAP? Hvordan funket det? Er aleine med 1 barn i tillegg. Noen sier det blir strammere økonomisk å studere. Noen mener det funker. Er så mye forskjellig. Noen med erfaring? Anonymkode: 7cb30...486
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Du kan ta studielån. Eller er du en av dem som tror AAP er gratis studielån? Anonymkode: c45a2...736
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Jeg satt akkurat å lurte på det samme. En fra nav snakket om at jeg måtte ta opp fullt studielån, også fikk jeg noe studiestøtte fra de, slik at man hadde rundt 12000 utbetalt i måneden. Det blir ikke aktuellt for meg iallefall. har også ett barn å forsørge. Anonymkode: 1cf86...aaf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ta studielån. Eller er du en av dem som tror AAP er gratis studielån? Anonymkode: c45a2...736 Okei. Du trenger ikke være så frekk. Anonymkode: 7cb30...486 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Jeg fikk godkjent studie via aap, hadde tre barn og var alene. Det gikk greitt. Anonymkode: 73165...dfc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 For 10 år siden fikk mannen omskolering via aap da han fikk en yrkesskade og måtte ta en annen utdanning. Samfunnsøkonomisk er det veldig gunstig, han fikk innvilget tre år på høyskole, ble ferdig i en alder av 32, og står jo nå i et yrke der han kan jobbe til pensjonsalder og betale skatt istedetfor å være uføretrygdet i 35 år liksom.... Anonymkode: 9780a...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Jeg studerer på AAP, ikke noe problem det så lenge det er avtalt som en aktivitet. Er ferdig til våren har studielån i tillegg. Man må bare huske at alt blir lån grunnet inntektsgrense. Anonymkode: 3f108...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Snakk med veilederen din om det. Hvis du skal studere på offentlig skole og studiet gir (garantert) jobb, så er det ikke noe problem. Privatskoler er litt verre. Også må det jo være en jobb du klarer mtp helse. Anonymkode: 425a6...db9
Thjelp Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Jeg holder på å studere på AAP, men jeg må omskoleres og det er avtalt med nav… Så lenge studiene mine er sånn at de kan omtrent garantere meg jobb, så går det fint. Fikk beskjed om at det var lite gunstig å studere filosofi eller noe i den dur vis NAV skulle støtte 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Husk å søke om fritak for at renter legges til lånet når dere har AAP. En annen ting er at man kan få tilrettelegging ved høyskoler og universiteter hvis man har AAP og nav har godkjent studier. Anonymkode: 1cb21...e76
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husk å søke om fritak for at renter legges til lånet når dere har AAP. En annen ting er at man kan få tilrettelegging ved høyskoler og universiteter hvis man har AAP og nav har godkjent studier. Anonymkode: 1cb21...e76 Hei, hva betyr det? Anonymkode: 2ef6d...554
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Man får utbetalt mer enn 12000 i måneden når man er alene med barn og tar høyere utdanning. Jeg hadde ca 23000 utbetalt da jeg studerte (to år siden). Jeg hadde ekstra stipend for nedsatt funksjonsevne (pga adhd), og dette var på ca 3900, men om man ikke har krav på det har man mulighet til å jobbe litt ved siden av studiene. Man får jo dobbel barnetrygd, bostøtte og farsbidrag i tillegg til stipend. Anonymkode: 69dfc...ce9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Det er mulig, men du må ha en god grunn. Ha prøvd ut forskjellige jobber. Du må ha mulighet for jobb etter endt utdannelse og bekreftelse fra lege om at du er frisk nok til å gjennomføre. Anonymkode: 651c5...206
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 Jeg gikk over på AAP i april etter å ha nådd maksdatoen for sykepenger i mars. Jeg begynte på BI nå i høst, og skal gå tre år. NAV dekker skolepenger for to av årene, og så må jeg betale det siste året selv. Jeg får 7900 kr pr år i støtte til bøker, samt dekket busskort hver mnd. Når det gjelder hvor mye du får utbetalt pr.mnd, kommer det an på hva du hadde i inntekt før du fikk AAP. Man får 66 % av inntekten som var maks 6G. Har du barn får du også barnetillegg. Man kan også ta opp studielån ved siden av, om man ikke greier seg på AAP. Jeg måtte ikke ha bekreftelse fra lege om at jeg var frisk nok til å starte på studier. Man må heller ikke ha prøvd ut forskjellige jobber. Anonymkode: 085ef...55c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Hvis det er det tiltaket du får på aap så får du samme utbetaling som ellers på aap. Aap-løpet går som vanlig, aktiviteten din er studier (+eventuelle andre tiltak). Jeg tok en bachelor på universitetet samtidig med behandling. Anonymkode: 93936...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå