AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Smitte på minst 2-3 elever i hvert trinn, bortsett fra et trinn. Oppdaget denne uken, og det har vært juleverksted på kryss av klasser, juleavslutninger osv. Men barna skal kun teste seg en gang, får vi beskjed om. Er testen negativ så skal barna på skolen. Vil tro det blir mange flere smittede da hjemmetester ikke nødvendigvis er korrekte, og dessuten kan man jo få positiv etter første testen. Hvorfor gjør man ikke noe i denne situasjonen? Noen som ikke gjør jobben sin eller er dette sett på som helt greit? Ikke rart det er mye smitte i Norge.... Anonymkode: 0b61a...3e9 7
Rexxus Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Du og dere holder dere hjemme fra skolen selvfølgelig, ikke bli SMITTET, er man ikke vaksinert kan det være farlig og dødelig utfall. Unger på skolen har IKKE så bra immunesystem som voksne over 20/25 år. Dette er mitt raske og enkle svar desverre men fakta. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Velkommen etter. Er sånn det er nå ja. 2-3 på hvert trinn er ingenting Anonymkode: c3f65...a1b 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Rexxus skrev (1 minutt siden): Du og dere holder dere hjemme fra skolen selvfølgelig, ikke bli SMITTET, er man ikke vaksinert kan det være farlig og dødelig utfall. Unger på skolen har IKKE så bra immunesystem som voksne over 20/25 år. Dette er mitt raske og enkle svar desverre men fakta. Ja, fikk høre at det er mange som tar ut barna fra skolen nå. Men du vet, det er vel egentlig ikke lov.... Jeg har ikke lyst at barna skal bli smittet, man vet aldri hvem som tåler det dårlig. Mer forbanna over at det blir tatt så lett på det... Når skolene ble stengt sist, var det ikke smitte i kommunen engang. Spørs hvor mange som blir smittet videre innen helga.... Anonymkode: 0b61a...3e9 2
Rexxus Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, fikk høre at det er mange som tar ut barna fra skolen nå. Men du vet, det er vel egentlig ikke lov.... Jeg har ikke lyst at barna skal bli smittet, man vet aldri hvem som tåler det dårlig. Mer forbanna over at det blir tatt så lett på det... Når skolene ble stengt sist, var det ikke smitte i kommunen engang. Spørs hvor mange som blir smittet videre innen helga.... Anonymkode: 0b61a...3e9 Nå har det kommet ny versjon av Viruset, og kan være værre, noe vi ikke VET 100% men vi må være forberedt, barna er vår fremtid, jeg hadde ALDRI turt hatt unga mine på skolen når viruset er ute, heller skaffe privatlæer osv, (( dette kan du få gratis /støtte til)) hvis man søker staten og har lite med peng. Alt i alt, Viktigst bry seg om unga, dem har dårlig " Immuneforsvar" som jeg nevnte, alle under 18/20 år er ikke ferdig utviklet forsvaret i kroppen, og kan være dødelig (( I værste fall)) SJuke blir man. Søstra mi er en av dem som ikke kan ta vaksine, og må være hjemme 24/7 nå. Har du selv ung/unger Tenk som en Forelder og pass på deg og dere selv i livet, ikke bli sjuke, har bare 1 LIV Klem til deg. Hilsen Meg Sigurd. Har ikke problem gi mitt navn ut dette er følsomt tema uansett så Her viser jeg Respekt til deg 3
Rexxus Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Velkommen etter. Er sånn det er nå ja. 2-3 på hvert trinn er ingenting Anonymkode: c3f65...a1b Mange NOK
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Merker forskjell på trinnene. Fra 7. trinn 12-åringer) og ut ungdomsskolen er det på ungenes skoler kun uvaksinerte som har blitt smitten og det er få smittede. Derimot 2-6. trinn-Mye smitte.. Her har vakdinasjon virkelig fungert. Anonymkode: c7ef2...035 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Ser ikke problemmet. Elevene tester seg to ganger i uka. Alle kommer tilbake et par dager etter den positive testen. Det samme gjelder lærere. Anonymkode: 117a1...af7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Smitte på minst 2-3 elever i hvert trinn, bortsett fra et trinn. Oppdaget denne uken, og det har vært juleverksted på kryss av klasser, juleavslutninger osv. Men barna skal kun teste seg en gang, får vi beskjed om. Er testen negativ så skal barna på skolen. Vil tro det blir mange flere smittede da hjemmetester ikke nødvendigvis er korrekte, og dessuten kan man jo få positiv etter første testen. Hvorfor gjør man ikke noe i denne situasjonen? Noen som ikke gjør jobben sin eller er dette sett på som helt greit? Ikke rart det er mye smitte i Norge.... Anonymkode: 0b61a...3e9 Man gjør ikke noe fordi det er meningen at barn skal smittes, bare ikke alle samtidig. Så ja, bølgen av smitte herjer med barn mellom 6-12 og ingen gjør egentlig noe effektivt. Regjeringen gir faen og er mer opptatt av at foreldre kan gå på jobb enn barnas helse. Anonymkode: d4176...b59 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, fikk høre at det er mange som tar ut barna fra skolen nå. Men du vet, det er vel egentlig ikke lov.... Jeg har ikke lyst at barna skal bli smittet, man vet aldri hvem som tåler det dårlig. Mer forbanna over at det blir tatt så lett på det... Når skolene ble stengt sist, var det ikke smitte i kommunen engang. Spørs hvor mange som blir smittet videre innen helga.... Anonymkode: 0b61a...3e9 Ikke lov? Av hvem? Det er ikke skoleplikt i Norge, men opplæringsplikt. Barnet har rett på tiårig grunnskoleopplæring. Dette må ikke gjøres i skolen. Anonymkode: 87f1d...a3d 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 23.08): Smitte på minst 2-3 elever i hvert trinn, bortsett fra et trinn. Oppdaget denne uken, og det har vært juleverksted på kryss av klasser, juleavslutninger osv. Men barna skal kun teste seg en gang, får vi beskjed om. Er testen negativ så skal barna på skolen. Vil tro det blir mange flere smittede da hjemmetester ikke nødvendigvis er korrekte, og dessuten kan man jo få positiv etter første testen. Hvorfor gjør man ikke noe i denne situasjonen? Noen som ikke gjør jobben sin eller er dette sett på som helt greit? Ikke rart det er mye smitte i Norge.... Anonymkode: 0b61a...3e9 Kommunene liker ikke å bruke penger på hurtigtester og ser på det som et større problem at folk er borte fra jobb enn at de sprer smitte uten symptom. Derfor er det sånn. Anonymkode: a2c4e...922
Mooza Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes det er rart. Her får man streng beskjed om å holde seg hjemme hvis man er syk, og folk får angst av å hoste blant folk. Men ungene der det er fullt av smitte på skolen, de skal bare teste seg en gang og deretter dra på skolen, der vi vet at mange barn omtrent er symptomfrie. Hva er poenget egentlig her? Hvorfor er det tiltak i det hele tatt hvis det er slik det fungerer? Det er jo helt meningsløst. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 25 minutter siden, Mooza said: Jeg synes det er rart. Her får man streng beskjed om å holde seg hjemme hvis man er syk, og folk får angst av å hoste blant folk. Men ungene der det er fullt av smitte på skolen, de skal bare teste seg en gang og deretter dra på skolen, der vi vet at mange barn omtrent er symptomfrie. Hva er poenget egentlig her? Hvorfor er det tiltak i det hele tatt hvis det er slik det fungerer? Det er jo helt meningsløst. Det er keiserens nye klær. Helt pointless. Anonymkode: 6339b...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Rexxus skrev (På 9.12.2021 den 23.18): Nå har det kommet ny versjon av Viruset, og kan være værre, noe vi ikke VET 100% men vi må være forberedt, barna er vår fremtid, jeg hadde ALDRI turt hatt unga mine på skolen når viruset er ute, heller skaffe privatlæer osv, (( dette kan du få gratis /støtte til)) hvis man søker staten og har lite med peng. Alt i alt, Viktigst bry seg om unga, dem har dårlig " Immuneforsvar" som jeg nevnte, alle under 18/20 år er ikke ferdig utviklet forsvaret i kroppen, og kan være dødelig (( I værste fall)) SJuke blir man. Søstra mi er en av dem som ikke kan ta vaksine, og må være hjemme 24/7 nå. Har du selv ung/unger Tenk som en Forelder og pass på deg og dere selv i livet, ikke bli sjuke, har bare 1 LIV Klem til deg. Hilsen Meg Sigurd. Har ikke problem gi mitt navn ut dette er følsomt tema uansett så Her viser jeg Respekt til deg Barn er de som er aller best rustet til å takle denne sykdommen, så jeg skjønner ikke hvor du henter det i fra at de har dårlig immunforsvar. At de ikke har vært gjennom like mye sykdom som voksne er naturligvis riktig, men de takler likevel sykdommen bedre enn voksne. Men kjør på, ta barna ut av skolen, kanskje unngå vannkopper også, la det komme når de blir 50 år i stedet. Så skal vi se hvem som har best immunforsvar av en 3. Klassing og 50åringen. Anonymkode: 1937a...4e2 4
Rexxus Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barn er de som er aller best rustet til å takle denne sykdommen, så jeg skjønner ikke hvor du henter det i fra at de har dårlig immunforsvar. At de ikke har vært gjennom like mye sykdom som voksne er naturligvis riktig, men de takler likevel sykdommen bedre enn voksne. Men kjør på, ta barna ut av skolen, kanskje unngå vannkopper også, la det komme når de blir 50 år i stedet. Så skal vi se hvem som har best immunforsvar av en 3. Klassing og 50åringen. Anonymkode: 1937a...4e2 Hahahaha, glad jeg er fulvaksinert haha
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Har dere ikke skjønt at de vil dere skal få smitten alle sammen? De driter i de som dør av det eller får long-covid. Jonas og co skal renske befolkningen nå og kvitte seg med de som ikke tåler det. Anonymkode: 1821d...bc0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Her har de kun anbefalt at ungene tester seg. Halve trinnet har vært smittet, og sist uke var der også to tilfeller. Kontaktlærerene har også vært smittet. Kommunen sier vare: det er den nye hverdagen. Skolen er på grønt nivå… alle trinn har smitte. Anonymkode: 90982...8cb
Sunnys Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 En må jo bare følge retningslinjene, men skjønner du er bekymret. hvorfor er det så mange barn som blir rammet nå?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 2 hours ago, Sunnys said: En må jo bare følge retningslinjene, men skjønner du er bekymret. hvorfor er det så mange barn som blir rammet nå? Det er jo fordi det har vært og er normal drift i skolen. Grønt nivå. Også er det jo mye smitte i samfunnet som følge av at vi åpnet opp. Anonymkode: 7a14b...f54
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 Der er kjipt at barn (og voksne) blir smittet, men vi er jo midt i det. Alternativet er å forbli nedstengt på ubestemt tid. Jeg vet ikke hvor sunt det er for folk heller. Det vi vet frem til nå er at barn tåler Corona bra. Jeg gjetter at det er bedre å få det som barn første gang enn som voksen. Sykdommen er uunngåelig, det er bare et spørsmål om tid før man rammes. Selv har jeg kommet til det punktet at jeg vil heller ha det på denne måten enn å leve isolert resten av livet. Anonymkode: 7a14b...f54 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå