Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er snart 10 mnd, spiser mye mat. Ikke så veldig interessert i pupp på dagtid, ammes morgen og kveld men noen ganger utgår ene eller andre av de også. Får en flaske erstatning om natta hvis faren tar natta, får litt pupp hvis jeg har natta i helgene.

Hvor lang tid vil det ta å slutte helt? Skjønner ikke helt hvordan man går fram... vil det bare bli mindre og mindre melk til det blir tomt? Skal jeg slutte å tilby puppen og bare gi om hun signaliserer at hun vil ha?

Anonymkode: d3692...33c

Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Tror det kommer an på når man slutter og hvor mye melk man har. Jeg ammet i 1,5 år. På slutten var det lite, mer for vanens skyld. Fikk ikke noe spreng egentlig, men sikkert fordi det var trappa ned og veldig lite amming på slutten.

Skrevet

Det beste er vel å trappe litt ned for å unngå spreng og tette melkeganger.

Ønsker du å slutte helt kan du jo trappe ned litt gradvis og kutte en og en amming.

Ammet til 1,5 år ca og de siste mnd var det bare morgen og kveld, helt på slutten bare på kveld, og så sluttet vi helt med den, opplevde litt spreng etter slutt (selv om jeg ammet et par min hver kveld på 1 pupp bare) men håndmelket litt. Følte at melken ble helt bort ca 2 uker etter jeg sluttet. 

Anonymkode: 274d1...72e

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta på dagen uten problem. Han var også 10 mnd og overhodet ikke intr i pupp. Hadde omtrent kun ammet om natta noen uker da. Det var ingen problem, fikk aldri spreng eller tette melkeganger :) 

• Liker 1
Skrevet
boblevann skrev (54 minutter siden):

Jeg slutta på dagen uten problem. Han var også 10 mnd og overhodet ikke intr i pupp. Hadde omtrent kun ammet om natta noen uker da. Det var ingen problem, fikk aldri spreng eller tette melkeganger :) 

Aha, så greit da. Så du bare slutta å tilby og han kom aldri på det av seg selv?

Skrevet

Jeg slutta også på dagen, det er helt umulig å si hvor lang tid det tar for den enkelte. Jeg hadde litt harde pupper én dag, så gikk det over 😄 

Min tenkte ikke mer over det tror jeg, da vi slutta. Jeg hadde jo gitt mye annen mat i nesten et halvår før, så det var mer spennende :)

Anonymkode: aaebd...711

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aha, så greit da. Så du bare slutta å tilby og han kom aldri på det av seg selv?

Stemmer. Min var som sagt totalt uinteressert i pupp på dagtid. Så jeg tilbydde ikke. Når kvelden kom sa jeg bare «nei, ikke pupp i kveld». Tilbydde vann på flaske og kos som normalt, så bare sovnet han og ammingen var dermed avsluttet 🤷🏽‍♀️ Hadde aldri trodd det skulle gå så lett, jeg var mentalt innstilt på en ukeslang kamp🙈

Skrevet

Trapp ned på ammehyppigheten gradvis (for å unngå melkespreng), og se an ungen. Jeg delammet mine puppegale barn til de var 2 år eller litt mer. 

Avvennet nattamming med første da hen var under året (fordi det var anbefalt). Det var en forferdelig kamp, og hen sov ikke bedre etter det, men våknet minst like ofte i flere måneder (og fikk da vann). Med andremann drøyde jeg mye lenger med å avvenne nattamming, og det gikk på én natt.

Mitt råd er derfor å se an barnet og finne ut hva som passer for dere, slik boblevann gjorde. 

Anonymkode: 3acf5...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...