AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Nå er det mye smitte og siste skoleuke går ikke med på noe fornuftig uansett. Sender du barna på skolen? Eller velger du å holde de hjemme siste uken? Her har det blitt bestemt at barna er hjemme. Jeg er ikke enig, men har ikke så mye jeg skulle sagt da jeg er bonusforelder. Husker jeg selv synes den siste uka før jul var veldig koselig. Lite fag og mye kos. Anonymkode: 64416...a00 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Det er ikke så veldig mye smitte her(selv om mer enn noen gang) og så langt ingen tilfeller på mine barns skole, så med mindre det snur tvert om og eksploderer i smitte de neste dagene, så skal mine på skolen som normalt helt til juleferien starter. Anonymkode: 693ae...436 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Her har det vært et par tilfeller på skolen de siste ukene. Men jeg er helt enig med det som blir skrevet, det er jo en selvfølge at de skal på skolen! Men her blir de altså hjemme😅 Går glipp av juleavslutning og alt sammen. Synes det er trist. Anonymkode: 64416...a00 2
Lilletrille79 Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Huff nei det har vært så mye fravær på grunn av hoste og forkjølelse i hele høst så jeg tør ikke. Skulle gjerne gjort det. Har fri fra 15 desember selv så hadde håpet de fikk juleferie litt før. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har det vært et par tilfeller på skolen de siste ukene. Men jeg er helt enig med det som blir skrevet, det er jo en selvfølge at de skal på skolen! Men her blir de altså hjemme😅 Går glipp av juleavslutning og alt sammen. Synes det er trist. Anonymkode: 64416...a00 Hvorfor blir de hjemme? Anonymkode: 109e3...c9f 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Barna skal selvfølgelig på skolen. Anonymkode: 471ba...20d 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Lilletrille79 skrev (1 minutt siden): Huff nei det har vært så mye fravær på grunn av hoste og forkjølelse i hele høst så jeg tør ikke. Skulle gjerne gjort det. Har fri fra 15 desember selv så hadde håpet de fikk juleferie litt før. Den siste uka blir bare brukt til kos og tull, så de kunne likesågodt ha stengt skolen en uke før. Men når den likevel er åpen, så er det jo sikkert litt leit for barna å gå glipp av den koseligste skoleuka hele året? Anonymkode: 64416...a00 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blir de hjemme? Anonymkode: 109e3...c9f Fordi barna har en veldig bekymra forelder som har bestemt at sånn blir det. Anonymkode: 64416...a00 7
Lilletrille79 Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den siste uka blir bare brukt til kos og tull, så de kunne likesågodt ha stengt skolen en uke før. Men når den likevel er åpen, så er det jo sikkert litt leit for barna å gå glipp av den koseligste skoleuka hele året? Anonymkode: 64416...a00 Nei barnet mitt hater skolen så det er ikke noe problem. Men holder ikke barnet hjemme hvis jeg ikke må.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Jeg synes de godt kunne kuttet ut i alle fall de to siste dagene, altså mandagen og tirsdagen. Synes liksom ikke to dager med lite faglig innhold er verdt den ekstra risikoen for å få julefeiringen ødelagt. Men så lenge det er skole så sender jeg barnet likevel. Anonymkode: 876dd...7e9 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er det mye smitte og siste skoleuke går ikke med på noe fornuftig uansett. Sender du barna på skolen? Eller velger du å holde de hjemme siste uken? Her har det blitt bestemt at barna er hjemme. Jeg er ikke enig, men har ikke så mye jeg skulle sagt da jeg er bonusforelder. Husker jeg selv synes den siste uka før jul var veldig koselig. Lite fag og mye kos. Jeg snakket med en venninne i en kant av landet. Der var en del barn i klassen smittet, men de ble likevel bedt om å sende ungene på skolen. Svært få gjorde det. Det var 6 elever som møtte i klassen. Rektor sendte ut beskjed om at han forholdt seg til nasjonale tiltak. Men det er jo bare tull, for det ser jo ut som skolene gjør dette veldig ulikt. Slik kan vi ikke ha det. Da vil jo garantert ungene bli syke, og dermed foreldrene. For hva da? Fordi kommunen og regjeringen er handlingslammet, og rektor har dårlig gangsyn? Nei, jeg hadde ikke sendt ungene på skolen hvis de gikk på barnetrinnet på en skole med mye smitte. Hvorfor skal de få ødelegge jula di og gjerne sende bestemor på sykehus? Jeg skal garantere deg at mange juleavslutninger vil bli kansellert, men ikke før svært mange er smittet. Anonymkode: ff916...53a 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 Nei, ikke så lenge de er friske. Anonymkode: e4db1...a33
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den siste uka blir bare brukt til kos og tull, så de kunne likesågodt ha stengt skolen en uke før. Men når den likevel er åpen, så er det jo sikkert litt leit for barna å gå glipp av den koseligste skoleuka hele året? Anonymkode: 64416...a00 Lurer på hvor hele siste uka blir brukt på kos og tull 🤔 Her har vi stasjoner, kartlegging, tallvenner og lesegrupper som vanlig. Litt mer kos i jul i kunst og håndverk, men ellers går skoledagen som normalt. Felles grøtlunsj en dag, men det er tross alt snakk om 30 min. Anonymkode: c3e54...e78 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 Ja, selvfølgelig! Er ikke så hysterisk redd for smitte at vi ikke tør å leve så normalt som mulig med dagens tiltak. Anonymkode: 2dec7...4cd 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, selvfølgelig! Er ikke så hysterisk redd for smitte at vi ikke tør å leve så normalt som mulig med dagens tiltak. Anonymkode: 2dec7...4cd Altså, selvfølgelig skal de på skolen! Anonymkode: 2dec7...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå er det mye smitte og siste skoleuke går ikke med på noe fornuftig uansett. Sender du barna på skolen? Eller velger du å holde de hjemme siste uken? Her har det blitt bestemt at barna er hjemme. Jeg er ikke enig, men har ikke så mye jeg skulle sagt da jeg er bonusforelder. Husker jeg selv synes den siste uka før jul var veldig koselig. Lite fag og mye kos. Anonymkode: 64416...a00 Holder de hjemme nå Anonymkode: fb35d...6bf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #18 Skrevet 9. desember 2021 Vi regner at kommunen gjør som i fjor og har hjemmeskole de siste dagene før jul. Anonymkode: 457b0...c85
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2021 #20 Skrevet 9. desember 2021 Foreløpig så blir det skole til ferien starter men vi får se, øker det mer nå så kan det godt være det blir hjemmeskole de siste dagene. For min del så kunne de godt tatt etter Danmark og gått for tidligere juleferie men at de har et SFO tilbud for de minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå