Gå til innhold

Edru i 2022?


Sobriety

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i midten av 20-årene. Som dere sikkert ser i mitt brukernavn "Sobriety" oversatt "edruelighet" til norsk. Jeg har i noen år hatt et alkoholproblem. Vanskelig å si om jeg er alkoholiker, liker ikke putte på meg slike merkelapper. Men at jeg har hatt et problem, ja det er helt sikkert. 


Det siste halve året har alkohol bare gitt meg negativitet etter negativitet. Jeg orker ikke denne tilværelsen mer. Blackouts. Gjøre ting jeg angrer skikkelig på. Fylleangst. One night stands her og der som jeg også angrer på. Føler meg dårlig både psykisk og fysisk, men mest psykisk i flere dager etterpå. Vanvittig sløsing av penger. Presterer ikke lenger like bra. Rutinene mine blir borte.  Alkohol har virkelig uheldige effekt på meg. 

Så har jeg da hatt lang pause på flere måneder tidligere i år etter noe utrolig dumt skjedde i fylla og jeg ble traumatisert. Ville aldri drikke igjen. Så gikk de månedene og jeg innbilte meg at å begynne å drikke igjen skulle gå helt fint denne gangen. Null stress. Nå har jeg vært så flink tenkte jeg. Nå har jeg kontroll. Det er så utrolig lett å lure seg selv, fordi gang på gang beviser det at jeg gjør det. Innbiller meg at jeg klarer å drikke kontrollert og moderert.
 

Nå tenker jeg å drikke et par ganger til i desember, så er det full stopp fra 1 januar ut HELE januar. Så når februar kommer tar jeg heller en dag av gangen. 
 

Mitt mål var å gå HELE 2022 uten noe alkohol. Ikke en dråpe engang. Men av erfaring vet jeg hvor utrolig skummelt det er å love seg selv noe så stort. Hvert fall når jeg har innbilt meg at jeg ikke skal drikke på så og så lenge så drikker jeg allikevel før jeg nådde målet jeg hadde satt meg.

Så da blir planen å i hvert fall ikke ha noe alkohol i januar. Deretter prøver jeg så godt jeg kan og tar heller en dag av gangen. Jeg prøver selvsagt å motivere meg selv til å gå ett helt år uten. Og tro meg, det er jeg. 
 

Jeg veier fordelene opp mot ulempene, og fordelene er veldig mange og veier opp for ulempene. Så ja jeg er motivert. Bare kommer  ikke til å love meg selv noe så stort når jeg vet fra tidligere erfaring at jeg kan sprekke.
 

Håper dere vil følge med på reisen min ❤️

 

Håper dere får en fin adventstid videre.

Klem ❤️

Endret av Sobriety
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpent og ærlig innlegg. Skjønner at du ønsker å ta et tak. Må tenke lidt på det du skriver, men du har besluttet noe godt for deg og vil også gi deg et par innspill snart ♥️. Vil følge deg om du lar oss, og heier på deg…..

Endret av Keppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden):

Jeg følger med og heier på deg.

Kommer du til å informere vennene dine om planen?

Hyggelig :)

Nei, ikke med det første❤️ Jeg pleier å holde mine mål for det meste for meg selv i starten. Mest fordi jeg ikke vil mine mål skal bli sabotert det har jeg erfaring med, selv om ikke de her vil gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk skrev (5 minutter siden):

Jeg heier også på deg! Ønsker deg masse lykke til ❤️ 

Takk!<3

Endret av Sobriety
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keppe skrev (1 minutt siden):

Åpent og ærlig innlegg. Skjønner at du ønsker og ta et tak. Må tenke lidt på det du skriver, men du har besluttet noe godt for deg og vil også gi deg et or innspill ♥️. Vil følge deg om du lar oss, og heier på deg…..

Takk!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er i mot retningslinjene til Kvinneguiden. Om noen her inne vil ha noen å snakke med som sliter med det samme så bare ta kontakt med meg på PM. Fint å ha noen likesinnede å snakke med som er i samme båt❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I morgen blir det siste gang jeg drikker alkohol så er det full stopp før klokken slår inn i 2022. Januar betyr hvit måned for meg❤️ Når januar er over får vi se hva som skjer. Akkurat nå er jeg motivert. Har blitt altfor mye alkohol nå i julen, og festing. Tilbragt for lite tid med familien og har dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Som du skjønner av nicket mitt så er jeg i samme båt som deg. Har også et mål om en helhvit januar. Vi skal klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edru? skrev (3 timer siden):

Hei! Som du skjønner av nicket mitt så er jeg i samme båt som deg. Har også et mål om en helhvit januar. Vi skal klare dette!

Det klarer vi! En måned er ikke så lenge, det går fort. 1 år derimot er et stort mål og skummelt å sette seg. Tar heller ting i det små som 1 måned edru når det blir nye måneder. Det er enklere slik og ting virker ikke så uoverkommelig da. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble visst ikke edru januar allikevel da, drakk etter klokken 12. Var med venner og feiret. Men skal uansett nå holde meg edru til februar. 
 

Godt Nyttår❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...