AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Da fikk jeg innkalling til tredje dose koronavaksine (risikogruppe). Når jeg tok vaksinen i vår så skulle man vente to uker før man ble gravid, men nå ser det ut til at man ikke trenger å tenke på noe sånt lenger. Jeg husker det var mange tråder om dette for en stund siden, men vet ikke om jeg har sett noen diskutere de oppdaterte rådene? Tenkte jeg kunne jo prøve å spre ordet, i tilfelle flere enn meg sitter og lurer på dette nå som smitten øker, flere skal ha tredje dose osv. Jeg ble hvertfall veldig glad for å slippe å ta pause i prøvingen for vaksina! Legeforeningen: "Kvinner som planlegger å bli gravide kan vaksineres. Det er ikke nødvendig å vente med å bli gravid etter vaksinasjon. Også kvinner som får IVF-behandling kan vaksineres."https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-gynekologisk-forening/covid-19/fhi-oppdaterer-rad-om-covid-vaksinasjon-av-gravide/ Og fhi: "Koronavaksine anbefales til kvinner som planlegger å bli gravide for å beskytte dem mot smitte i tiden før de blir gravide og gjennom hele svangerskapet. Det er ikke nødvendig å vente med å bli gravid til etter vaksinasjon. Også kvinner som får/planlegger IVF-behandling anbefales vaksine. Dette er særlig viktig ved økt smitterisiko, for eks. ved uvaksinerte personer i husstanden eller ved økt risiko på jobb. Dersom kvinnen er tidlig gravid når hun får første dose, er det ikke vist i studier at dette har negativ innvirkning på svangerskapet. Andre vaksinedose anbefales da gitt i 2. trimester."https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/rad-for-gravide-og-ammende/ Anonymkode: f86b6...221 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har slitt med uregelmessige sykluser +++ problemer, så jeg skal ikke ta den under prøving. Anonymkode: 218d6...582
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har slitt med uregelmessige sykluser +++ problemer, så jeg skal ikke ta den under prøving. Anonymkode: 218d6...582 Jeg har heldigvis regelmessige sykluser, og fikk ingen endring av syklus på de forrige to dosene, så regner med det går bra 😊 Anonymkode: f86b6...221 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå