AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Sto at de skulle droppe utbetalinger. Gjelder dette oss vanlige med vanlige inntekter? Anonymkode: 16cdb...649
Leo Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jeg antar du mener kontantutbetalinger som ble foreslått av en del partier på Stortinget. Disse ser det ut til at blir droppet til fordel for en løsning hvor staten går direkte inn og betaler en del av strømregningen til folk via fakturaen. Strømregningen du mottar, og må betale, vil med andre ord bli lavere. Akkurat hvor mye lavere vil jeg anta at vi får vite i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Jeg antar du mener kontantutbetalinger som ble foreslått av en del partier på Stortinget. Disse ser det ut til at blir droppet til fordel for en løsning hvor staten går direkte inn og betaler en del av strømregningen til folk via fakturaen. Strømregningen du mottar, og må betale, vil med andre ord bli lavere. Akkurat hvor mye lavere vil jeg anta at vi får vite i morgen. Ok. Dette der de foreslo 4000 kr til alle foreksempel? Anonymkode: 16cdb...649
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Ingen bostøtte? Dårlig gjort å love noe for så å trekke det tilbake. Anonymkode: 16cdb...649
Leo Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Dette der de foreslo 4000 kr til alle foreksempel? Anonymkode: 16cdb...649 Det blir ikke noe av. Detaljene er ikke lagt frem enda, men her kan du se lese litt om hvordan er skissert: Kilder til Dagbladet: - Gir deg tusenlapper i ny krisepakke 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Flott for rikingene som bruker enorme mengder da 😔 får SÅ mye dekt... Mens en annen som sparer på alt og fryser nesten ikke får... Joda.... Anonymkode: ce897...efc
Leo Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen bostøtte? Dårlig gjort å love noe for så å trekke det tilbake. Anonymkode: 16cdb...649 Det var første del av pakken. Ingen som har sagt noe om å trekke tilbake det. Men de fleste av oss får ikke bostøtte og derfor venter mange spent på fortsettelsen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Det blir ikke noe av. Detaljene er ikke lagt frem enda, men her kan du se lese litt om hvordan er skissert: Kilder til Dagbladet: - Gir deg tusenlapper i ny krisepakke Ok. Jaja. Skjønner de ikke at de ikke er bare de med bostøtte og sosialhjelp som har dårlig råd? Anonymkode: 16cdb...649 1
Leo Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flott for rikingene som bruker enorme mengder da 😔 får SÅ mye dekt... Mens en annen som sparer på alt og fryser nesten ikke får... Joda.... Anonymkode: ce897...efc Det blir nok et tak på hvor mye strøm man får subsidiert også 😉 1
Leo Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jaja. Skjønner de ikke at de ikke er bare de med bostøtte og sosialhjelp som har dårlig råd? Anonymkode: 16cdb...649 Jo, og nettopp derfor er det ment at strøm til vanlige forbrukere skal subsidieres via fakturaen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Leo skrev (1 minutt siden): Det blir nok et tak på hvor mye strøm man får subsidiert også 😉 Håper for all del det... Hvorfor skulle man ellers spare da, tenker jeg.. Anonymkode: ce897...efc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Leo skrev (1 minutt siden): Jo, og nettopp derfor er det ment at strøm til vanlige forbrukere skal subsidieres via fakturaen. Åja skjønner tror jeg. De med vanlige inntekter. Anonymkode: 16cdb...649
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Flott for rikingene som bruker enorme mengder da 😔 får SÅ mye dekt... Mens en annen som sparer på alt og fryser nesten ikke får... Joda.... Anonymkode: ce897...efc Det er jo helt latterlig. Viktig å få varmet opp oppkjørselen til Tesla`n, jaccuzien på hytta, og alle julelysene sine, vet du Anonymkode: 60071...181
Leo Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åja skjønner tror jeg. De med vanlige inntekter. Anonymkode: 16cdb...649 Så vidt jeg forstår er det ment å gjelde alle med vanlige privatabonnement på strøm (Mulig det kommer egne ordninger for industri/næring også) enten man har høy eller lav inntekt. I følge ryktene vil da staten gå inn og betale det meste over en gitt pris (Antatt 60 - 70 øre pr. kWt) og evt. også opp til en maksgrense. De som får mest glede av dette vil da sannsynligvis bli de med vanlige inntekter og strømforbruk.
Leo Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo helt latterlig. Viktig å få varmet opp oppkjørselen til Tesla`n, jaccuzien på hytta, og alle julelysene sine, vet du Anonymkode: 60071...181 Du får vente og se da vet du 😉 Litt av problemet er å lage en ordning som treffer riktig og som ikke belønner mer eller mindre unødvendig strømforbruk slik du skisserer.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 Leo skrev (9 minutter siden): Du får vente og se da vet du 😉 Litt av problemet er å lage en ordning som treffer riktig og som ikke belønner mer eller mindre unødvendig strømforbruk slik du skisserer. Jeg holder ikke pusten, for å si det sånn. Anonymkode: 60071...181
Leo Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg holder ikke pusten, for å si det sånn. Anonymkode: 60071...181 Det er ikke nødvendig. Det holder at du puster med magen
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 PÅ generell basis skulle jeg ønske at flere ting som vi må ha var dekket ut fra et grunnbehov. X antall kW i hustanden som da tilsvarer et normalforbruk. Over dette betaler man i trapper ut fra hvor flink man er til å spare. Da jeg vokste opp hadde man X antall kW inkudert i det man betalte og måtte betale ekstra for det over. Dermed fordelte man helt selv strømforbruk ut over døgnet, samt at man ikke satte på vaskemaskinen samtidig som brødene i ovnen stekte. X antall kroner for alle som trenger briller, uansett synsfeil. Skal du ha dyrere brille må du legge til selv. Dette har de i Tyskland, noe som fører til at alle optikere tilbyr noe som kalles trygdebrille som er innenfor den dekte prisen. X antall kroner til tannbehandling, uansett medisinsk betinget behandling. Så kan du legge til "luksus" selv. Med "medisinsk betinget" mener jeg at hull, tannsten, kroner, oppbygging av knust tann, osv blir dekket, mens tannbleking og annet som er rent kosmetisk ikke trenger dekkes. Osv. Vi må tenke nytt på disse områdene og finne permanente gode ordninger som utjevner forskjellene. Og ja, selvsagt må det finnes ordninger også for næringslivet. En ting er incentiver for å spare strøm eller utnytte energi bedre, det andre er rent økonomiske løsninger som gjør at man ikke dreper industrien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå