Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38. 39 neste år. Hvis jeg blir gravid nå, vi jeg være 39 når barnet blir født. Har to barn fra før. Er det vel sent å vurdere nr. 3? 

Anonymkode: 042be...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: da9e3...eb0

• Liker 21
Skrevet

Nei. min tante var 42,44 og 46 når hun fikk sin, kjenner ei dame på 50 som venter sitt 4 nå

Anonymkode: ebf05...5d5

• Liker 7
Skrevet

Nei

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 38. 39 neste år. Hvis jeg blir gravid nå, vi jeg være 39 når barnet blir født. Har to barn fra før. Er det vel sent å vurdere nr. 3? 

Skal andre ta den avgjørelsen for deg? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal la andre avgjøre om noen er for gammel. Kan virke som du mener det selv når du må spørre, og da lar du være. 

Anonymkode: b0cdd...a1f

• Liker 7
Skrevet

Det er det bare du som avgjør. Jeg syns ikke det er for gammelt. 

Anonymkode: c34ed...f0c

• Liker 5
Skrevet

Absolutt ikke.

jeg fikk siste da jeg var 36. Er straks 38 nå. Skal ikke ha fler, men det er ikke pga alder.

Jeg fikk første da jeg var 24, og sa da at jeg aaaldri skulle ha barn etter 30. da var man for gammel. Men jeg spiser de ordene glatt nå 😂😂

Anonymkode: 4e366...0dc

• Liker 3
Skrevet

Grenseland, men det er bare etter hva jeg tror jeg vil velge.

ingen fasit

Anonymkode: 3a6b2...fa7

Skrevet

Det er det vel bare du som kan kjenne på. Jeg er like gammel som deg og har to barn i barneskolealder, og jeg kjenner at jeg ikke hadde orket en runde til. Men det kommer jo an på mye, helsen din, om du har energi og overskudd osv. 

Anonymkode: 3d0ad...8ab

Skrevet

Fikk min nr 3 noen uker etter jeg fylte 39. følte meg ikke for gammel da og gjør det fortsatt ikke. Syns det gir meg mye å fortsatt ha små barn, selv om yngste riktignok også er blitt skolebarn nå. 

Har venninner som fikk barn tidlig og som nå begynner å få barnebarn, der kjenner jeg at jeg ikke ville vært i alle fall. DA hadde jeg følt meg gammel.

Anonymkode: d8405...778

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal andre ta den avgjørelsen for deg? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal la andre avgjøre om noen er for gammel. Kan virke som du mener det selv når du må spørre, og da lar du være. 

Anonymkode: b0cdd...a1f

Jeg har vel en slags midtlivskrise, og føler at jeg burde være ferdig. De to jeg har vokser opp, og dermed er småbarnslivet ferdig. De er fortsatt små, men det er bare noen få år til, så er de store. Bleier, nattevåk, trilling. Alt styr og stress. Ferdig. Og så har jeg plutselig skjønt at jeg virkelig elsker småbarnslivet. Jeg er redd jeg vil angre på at jeg ikke fikk flere, når jeg blir eldre. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja du er for gammel. 

Anonymkode: 0e3cb...242

• Liker 4
Skrevet

Ser du problemet i at du nærmer deg 60 år innen barnet er moden for å flytte hjemmefra? At potensielle barnebarn fra det barnet trolig vil oppleve å få veldig gamle besteforeldre. Hva hvis det tredje barnet er sykt på noe vis (større sjanse for det nå enn for noen år tilbake) - har dere kapasitet til det i tillegg til de to andre barna. 
Dette mener jeg man bør spørre seg selv om når man får barn mot slutten av tredveårene, tidlig førti. Hvis dette føles greit så er det bare å kjøre på! 

Anonymkode: c1e8f...4eb

• Liker 6
Skrevet

Har du helse, overskudd og ønske om barn nummer tre, så gjør det. Jeg gjorde det ikke og angrer masse…

hilsen K46

Anonymkode: 11931...3c2

• Liker 5
Skrevet

Det viktigste er at du vurderer selv hva som er riktig for deg. Ingen tilfeldige kan fortelle deg det. Uavhengig av alder, så er det noe alle bør vurdere. Så mye mer som et viktigere enn alder. Jeg er 41 og fikk nr 2 for noen uker siden, og det føles helt rett for oss.

Anonymkode: 5588e...270

• Liker 2
Skrevet

Nei, hvorfor det? Moren min var 38 da hun fikk lillebroren min. Jeg var 12 år da han ble født, og broren min var 9 år. Jeg vet ikke i hvilken alder barna dine er, men kan ihvertfall forsikre deg om at det bare er kjempestas med et mye mindre søsken. Du er ikke for gammel. Man blir for gammel når man kommer i overgangsalder og mister menstruasjonen. Så lenge du menstruerer så kan du få barn. 

Anonymkode: 53fc8...38e

• Liker 4
Skrevet

Ja

Anonymkode: c1fdc...965

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er veldig sent for å få sitt første barn. Men for å få sitt siste? Nei, det er ikke for sent så lenge du selv kjenner at du har nok energi og styrke til det. Du har allerede 2 barn og da er du uansett i "gamet". Og slik er nå livet. Det blir aldri slik man har tenkt seg. Jeg trodde jeg skulle være ferdig med å få barn innen jeg var 25, men så møtte jeg visst ikke mannen min før jeg var 26 😆 Livet er som det er. Jeg fylte nettopp 40 år, og har 3 barn på 10, 8 og straks 5 år. Og jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at de begynner å bli store nå 🙈 Skulle gjerne ha fått dem når jeg var litt yngre, men igjen - sånn ble livet 🥰

Anonymkode: 4749c...a35

Skrevet

Ja. 10 år for seint.

Anonymkode: 7f391...3c2

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...