AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Hvorfor er de så sjarmerende i forhold til gutter som er det samme? Vi lo oss ihjel av blondinevitser, vi ler av klumsete jenter på film. Det er aldri vondt ment, vi blir sjarmert. Hvis de har problemer med praktiske ting, og hvis de sier noe upassende eller ikke vet noe som er helt opplagt. Da ler vi. Ingen ler av gutter som er sånn. Ihvertfall ikke om de er over 20. Da syns vi bare at de er håpløse og at det er flaut. En Chaplin anno 2021 er vel ikke særlig sexy? Anonymkode: 0fdd0...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jeg syns ikke sånt er morsomt Dessuten vet jeg at klønete oppførsel trenger ikke bety at man er dum Og alle burde vite at sånne karakterer og vitser er laget av misogynistiske menn og misogynistisk kultur som et sexistisk våpen for å gi både menn og kvinner et inntrykk av at kvinner er dumme. Patriarkalsk hjernevask er det det er Anonymkode: 681ef...d4c 5
herzeleid Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Ikke tenkt så mye over akkurat det, men husker det som at skuespillere som Hugh Grant spilte seg gjennom 90- og 2000-tallet i roller som litt klumsete og usikker men sjarmerende engelskmann "oh I do apologize" så en viss sjarm og underholdningsverdi har det jo. Ellers gir det jo litt mening om vi i mindre grad verdsetter klønete menn gitt at evner i så stor grad avgjør en manns "verdi". 3
Cole Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er de så sjarmerende i forhold til gutter som er det samme? Vi lo oss ihjel av blondinevitser, vi ler av klumsete jenter på film. Det er aldri vondt ment, vi blir sjarmert. Hvis de har problemer med praktiske ting, og hvis de sier noe upassende eller ikke vet noe som er helt opplagt. Da ler vi. Ingen ler av gutter som er sånn. Ihvertfall ikke om de er over 20. Da syns vi bare at de er håpløse og at det er flaut. En Chaplin anno 2021 er vel ikke særlig sexy? Anonymkode: 0fdd0...dbf Jeg har aldri likt det. Ikke som ungdom, ikke som voksen. Det er ikke realistisk i det hele tatt, og jeg har alltid sterkt mislikt jenter som tar på seg rollen som tafatt og hjelpesløs.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes klønete menn er litt søtt, de prøver så veldig å ikke være det så velter hele fasaden og de er visst menneskelige som alle andre. Anonymkode: 6be29...e8a
Kipling Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Tja, vi ler jo av begge, og det er mye flere komedier som handler om menn som er klovner enn kvinner, men forskjellen er at vi ofte syns det er sjarmerende når kvinner er slik, mens det er patetisk når menn er det. Og det er absolutt ingen kvinner som syns det er sexy med en mann som er en klønete og dum klovn. Kan nok være sjarmerene når en mann som ellers er perfekt har sine klønete øyeblikk, men om det er standardmodusen hans er det absolutt ikke sexy. Er nok rett og slett det at menn må være kompetente og dyktige for å være sexy fordi kvinner alltid har vært avhengige av dyktige menn for å overleve. Så en kvinne som tilgav mannlig klønetehet og dumhet ville ikke overlevd lenge i mesteparten av vår historie. Så derfor har kvinner instinkt for å være tiltrukket av intelligente og dyktige menn. Men på den andre siden har aldri vært i nærheten av like avhengige av kvinnelig dyktighet da kvinners hovedfunksjon har vært å føde barn, så bare hun kan gjøre det og ikke er så klønete/dum at hun ikke klarer å passe på barn, så var det ikke så farlig.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har faktisk lest at det er motsatt. At det ikke er sjarmerende med klønete damer, men at menn kan vinne på det. Husker jeg leste en artikkel om det og de brukte Boris Johnson som eksempel, tror det var nrk som publiserte den. Anonymkode: d4c17...8c3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Jeg er litt klønete, men kanskje ikke på den måten du mener? Jeg er jo ikke dum av den grunn iallfall. Men for all del, jeg ler av klønete menn også jeg. Anonymkode: 4b9f6...269
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 20.22): Hvorfor er de så sjarmerende i forhold til gutter som er det samme? Vi lo oss ihjel av blondinevitser, vi ler av klumsete jenter på film. Det er aldri vondt ment, vi blir sjarmert. Hvis de har problemer med praktiske ting, og hvis de sier noe upassende eller ikke vet noe som er helt opplagt. Da ler vi. Ingen ler av gutter som er sånn. Ihvertfall ikke om de er over 20. Da syns vi bare at de er håpløse og at det er flaut. En Chaplin anno 2021 er vel ikke særlig sexy? Anonymkode: 0fdd0...dbf Da har du ikke sett mange sitcom serier/komedier siste 20 årene;) Anonymkode: 2c73d...a55
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Klønete og dum er ikke det samme. Kvinner og menn som er dumme er generelt ikke noe for meg. Bare se på paradise hotel. Brødhuer. Sjarmerende bare for visse typer. Det dummeste er kvinner som dummer seg ned fordi de tror det er søtt eller sjarmerende. Får seriøst lyst til å kvele dem. Kløning synes jeg derimot kan være sjarmerende hos begge kjønn. Det er jo ikke noe som utgjør hele personligheten, men et trekk. Kjenner mange smarte kløner. Er bi kvinne, for øvrig. Anonymkode: aadb0...bc4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 On 12/10/2021 at 1:05 PM, AnonymBruker said: Jeg synes klønete menn er litt søtt, de prøver så veldig å ikke være det så velter hele fasaden og de er visst menneskelige som alle andre. Anonymkode: 6be29...e8a Er det ikke kun kjekke menn som kan komme unna med å være klønete da? Tviler på at noen synes uattraktive menn er søte om de er klønete 😅 Anonymkode: 9034a...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå