AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Jeg skal totalrennovere badet, og må velge et rørleggerfirma. Det er jo fristende å velge en trygg og etablert leverandør som Comfort e.l., men jeg kom i kontakt med et annet firma på en boligmesse, og fikk et godt inntrykk av dem. De er nyere, og jeg kjenner ikke til dem fra før, så jeg har prøvd å søke dem opp på nett. Firmaet ble etablert i i 2017, og ser ut til å ha høy lønnsomhet, men jeg ser at proff.no rangerer dem som "svak" på soliditet. Er dette fordi de er såpass nye, eller er det et rødt flagg? Anonymkode: 1d41d...77f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Har firmaet tatt ut utbytte? Anonymkode: 444de...542
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har firmaet tatt ut utbytte? Anonymkode: 444de...542 Godt spørsmål. Hvor ser jeg det? Anonymkode: 1d41d...77f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt spørsmål. Hvor ser jeg det? Anonymkode: 1d41d...77f Du kan laste ned regnskapet gratis i nettbutikken til brønnøysundregisteret (brreg.no) Anonymkode: 301e3...054
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Hvordan er egenkapitalen? Anonymkode: 15b3a...568
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal totalrennovere badet, og må velge et rørleggerfirma. Det er jo fristende å velge en trygg og etablert leverandør som Comfort e.l., men jeg kom i kontakt med et annet firma på en boligmesse, og fikk et godt inntrykk av dem. De er nyere, og jeg kjenner ikke til dem fra før, så jeg har prøvd å søke dem opp på nett. Firmaet ble etablert i i 2017, og ser ut til å ha høy lønnsomhet, men jeg ser at proff.no rangerer dem som "svak" på soliditet. Er dette fordi de er såpass nye, eller er det et rødt flagg? Anonymkode: 1d41d...77f Jeg anser tallene som svake. Likviditeten er bare sånn passe, og soliditeten er altfor lav. De opererer under høy risiko, og har vokst og investert tungt altfor raskt. Men noen ganger er det nødvendig, så det kan være "greit". At de har greit driftsresultat er vel og bra, men de tåler ikke å kjøre med underskudd og er helt nødt til å ha et godt overskudd hvert år til de har stabilisert driften. Vil i utgangspunktet ikke si at det er et rødt flagg, men ville ikke forhåndsbetalt dem! Anonymkode: 96fa6...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg anser tallene som svake. Likviditeten er bare sånn passe, og soliditeten er altfor lav. De opererer under høy risiko, og har vokst og investert tungt altfor raskt. Men noen ganger er det nødvendig, så det kan være "greit". At de har greit driftsresultat er vel og bra, men de tåler ikke å kjøre med underskudd og er helt nødt til å ha et godt overskudd hvert år til de har stabilisert driften. Vil i utgangspunktet ikke si at det er et rødt flagg, men ville ikke forhåndsbetalt dem! Anonymkode: 96fa6...aaa Nei nå får du gi deg. Til å være en relativt liten bedrift så har de veldig gode resultater. Både driftsresultatet og eiendeler viser at de vet hva de driver med. Anonymkode: 78a78...e70
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei nå får du gi deg. Til å være en relativt liten bedrift så har de veldig gode resultater. Både driftsresultatet og eiendeler viser at de vet hva de driver med. Anonymkode: 78a78...e70 Du har ikke innblikk i regnskap, ser jeg. Dette selskapet har høy gjeld basert på soliditeten. Det nytter heller ikke med bra driftresultat hvis de har mange kundefordringer og leverandørgjeld. Dette selskapet er fullstendig avhengig av at kundene betaler for seg i tide og at driften fortsetter å gå så det suser over tid, ellers vil de slite maks. Anonymkode: 96fa6...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan laste ned regnskapet gratis i nettbutikken til brønnøysundregisteret (brreg.no) Anonymkode: 301e3...054 Takk, det visste jeg ikke! Regnskap er virkelig ikke min sterke side, men det ser ut for meg som om de har tatt ut utbytte. Dette er første side fra regnskapet for 2020: AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan er egenkapitalen? Anonymkode: 15b3a...568 Er det disse tallene du tenker på da? Anonymkode: 1d41d...77f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, det visste jeg ikke! Regnskap er virkelig ikke min sterke side, men det ser ut for meg som om de har tatt ut utbytte. Dette er første side fra regnskapet for 2020: Er det disse tallene du tenker på da? Anonymkode: 1d41d...77f Dette er en gutteklubb, ikke et firma. Ingen tar ut utbytte når soliditeten er så svak, attpåtil i nyetableringsfasen. Disse har null økonomisk kunnskaper, og tenker kun på penger. Sine penger. De tømmer jo selskapet for overskudd. Det er et rødt flagg. Anonymkode: 96fa6...aaa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå