Lipstick Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Sønnen min tok hjemmetester tirsdag kveld og onsdag morgen. Begge har en tynn svak strek. Jeg har gitt beskjed til skolen og venner, hele familien er i karantene og alle har testet seg med PCR-test. Nå har samtlige, utenom guttungen, fått svar på at vi ikke har fått påvist covid-19. Det tar tydeligvis tid å få svar på hans test, derfor skriver jeg her. Hvordan tolker dere en slik test? Vi vet at det går korona på skolen hans, og at venner har søsken i en klasse som er hardt rammet. Men ingen han kjenner godt, har testet positivt. Han er forkjølet og sår i halsen, ellers i god form. Hvem andre har fått svak positiv hurtigtest og var den reell?
Lipstick Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2021 Da fikk vi endelig svar på PCR-test og den var negativ. Kjenner at jeg er skikkelig forvirret! Må vel bare forholde meg til PCR-testen, men det føles litt rart å sende han "ut" igjen etter to (svakt) positive hurtigtaster.
Sjela Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Er det strek, selv om den er svak, skal den tolkes som positiv og bekreftes ved pcr. Allikevel fikk en kollega nøyaktig samme resultat som deg og testet negativ på pcr, så jeg begynner å lure på hvor mye vi skal stole på hjemmetestene 🤔 1
Sjela Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Lipstick skrev (1 minutt siden): Da fikk vi endelig svar på PCR-test og den var negativ. Kjenner at jeg er skikkelig forvirret! Må vel bare forholde meg til PCR-testen, men det føles litt rart å sende han "ut" igjen etter to (svakt) positive hurtigtaster. Så godt den var negativ! Veldig merkelig dette, men du kan være trygg. En PCR er mye mer pålitelig enn hjemmetesten 🙂 1
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Lipstick skrev (4 minutter siden): Da fikk vi endelig svar på PCR-test og den var negativ. Kjenner at jeg er skikkelig forvirret! Må vel bare forholde meg til PCR-testen, men det føles litt rart å sende han "ut" igjen etter to (svakt) positive hurtigtaster. Du kan alltid stole mer på PCR-testen enn hjemmetesten, så forhold deg til det svaret du! 1
Vimsepims Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Det skal i hvertfall mye mer til for å få en falsk positiv test enn en falsk negativ. Men, hold han nå i hvertfall hjemme til han er frisk, korona eller ei. (Ikke vondt i halsen, ikke sykdomsfølelse, restsymptomer er ok) Og god bedring til gutten din ❤ 2
Lipstick Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2021 Sjela skrev (14 minutter siden): Er det strek, selv om den er svak, skal den tolkes som positiv og bekreftes ved pcr. Allikevel fikk en kollega nøyaktig samme resultat som deg og testet negativ på pcr, så jeg begynner å lure på hvor mye vi skal stole på hjemmetestene 🤔 Jeg sliter med å stole på hurtigtestene nå, kjenner jeg. 😅 Sjela skrev (14 minutter siden): Så godt den var negativ! Veldig merkelig dette, men du kan være trygg. En PCR er mye mer pålitelig enn hjemmetesten 🙂 Det tror jeg også. 😉👍 Teatrica skrev (13 minutter siden): Du kan alltid stole mer på PCR-testen enn hjemmetesten, så forhold deg til det svaret du! Takk, prøver på det nå. 😅 Vimsepims skrev (13 minutter siden): Det skal i hvertfall mye mer til for å få en falsk positiv test enn en falsk negativ. Men, hold han nå i hvertfall hjemme til han er frisk, korona eller ei. (Ikke vondt i halsen, ikke sykdomsfølelse, restsymptomer er ok) Og god bedring til gutten din ❤ Takk for det ❤ Han blir i alle fall hjemme fra skolen i morgen også, så har han hele helgen å komme seg på. Satser på at han er frisk igjen på mandag. 😀 1
Anbefalte innlegg