Gå til innhold

Takke nei etter første date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste truffet fire menn etter å ha blitt kjent med dem på FB-dating. 
Alle fire spurte om å møtes igjen, men jeg takket høflig nei.

Jeg vet at jeg er ganske kresen og har kanskje litt høye krav til en mann. Samtidig har jeg det veldig bra alene og er heller alene enn å være sammen med en jeg egentlig ikke vil ha.

Spørsmålet mitt er: Jeg treffer en mann, samtalen flytter lett, vi har en hyggelig stund (uten noe form for kroppskontakt), jeg synes også at han er hyggelig, men han er ikke en mann jeg har lyst å være intim med. Er det da riktig å takke nei takk til å treffes igjen? Eller burde jeg treffe han flere ganger for å finne ut om det ikke kan oppstå noen følelser allikevel? Som sagt var det hyggelige menn alle sammen.

Takk for svar!

Anonymkode: 6c777...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jo bare du som vet svaret på. Og har du ikke lyst til å bruke mer tid på de, så er det jo ikke noe poeng. Du må gjøre det du føler er riktig. Ikke hva andre føler. Lykke til videre med datingen🤞

• Liker 1
Skrevet

Må tenke tilbake på første date til tidligere kjærester jeg har hatt. Tror ikke jeg har tenkt allerede første møte at jeg har lyst å være intim med den personen.  For meg er det noe som utvikler seg over flere møter hvor samtalen kanskje blir litt mer flørtende. Første date er gjerne litt mer «formell». Men det kan jo være annerledes for deg.

Og så tenker jeg at man må jo synes personen er noenlunde kjekk. Hvis personen har et helt annet utseende enn mine preferanser gidder jeg ikke gå på første date engang. 

Skrevet

Hvis jeg har det hyggelig på første date, møter jeg gjerne folk igjen for å se om det utvikler seg. Jeg er ikke typen som finner ut av sånn etter bare ett møte, men folk er jo forskjellige. 

Anonymkode: e1185...a63

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Noen ganger merker man på første date, eller første 5 minutt at: DETTE GÅR IKKE!

Andre ganger er det hyggelig, og god kjemi, men ikke intens sexappeal, men det kan definitivt vokse på meg. Så dersom det er sånn "dette er noen jeg fint kunne tilbrakt en kveld med" så ville jeg prøvd en date til. 

Skrevet

Jeg er sånn som ser med en gang om det er en mann jeg kan knulle eller ikke. De fleste menn har ikke den x faktoren men er kjempe hyggeligere ellers, men det er desverre ikke nok! 

Jeg hadde kanskje gitt det en date eller to til bare fordi jeg har venninner som sier at sånt kan komme etterhvert men med meg selv har jeg aldri erfart at det kommer etterhvert. Enten er det der eller ikke 

Anonymkode: 026e8...b6b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere ganger prøvd å gi det flere sjanser, men om det ikke er en fysisk tiltrekning der fra start så har jeg aldri opplevd at det har kommet senere heller dessverre.

Anonymkode: 54825...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har i det siste truffet fire menn etter å ha blitt kjent med dem på FB-dating. 
Alle fire spurte om å møtes igjen, men jeg takket høflig nei.

Jeg vet at jeg er ganske kresen og har kanskje litt høye krav til en mann. Samtidig har jeg det veldig bra alene og er heller alene enn å være sammen med en jeg egentlig ikke vil ha.

Spørsmålet mitt er: Jeg treffer en mann, samtalen flytter lett, vi har en hyggelig stund (uten noe form for kroppskontakt), jeg synes også at han er hyggelig, men han er ikke en mann jeg har lyst å være intim med. Er det da riktig å takke nei takk til å treffes igjen? Eller burde jeg treffe han flere ganger for å finne ut om det ikke kan oppstå noen følelser allikevel? Som sagt var det hyggelige menn alle sammen.

Takk for svar!

Anonymkode: 6c777...cdf

Hvis det ikke kribler ila en halvtime tror nå jeg det er dødfødt å fortsette..

Skrevet

Det er du, ts, som bestemmer reglene i ditt liv. Ikke familien, venner eller religiøse sekter. 

Og, nei, det er ikke mulig å ha "for høye" krav til en partner. Det er mulig å ta til takke med for lite og for dårlig, men "for høye" er som å si at en ønsker seg et "for godt" liv. Øvre grense for "for bra" er ikke et fenomen som finnes. Myten om "for høye" krav er skapt av menn for at kvinner skal finne seg en partner av lav kvalitet.

Anonymkode: 7219b...376

Skrevet

Jeg klarer ikke å kjenne sånn på første date. Så har vi det hyggelig, og jeg liker utseende, så vil jeg alltid ha flere dater, for om sånt kan komme etterhvert.

Anonymkode: 0a826...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...