AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Lærere burde bare gifte seg med andre lærere, for de er de eneste som kan sette seg inn i og forstå arbeidssituasjonen dems. Andre yrker har mye mer forståelse for klager de har, men lærere blir alltid sett på som sutrete. Det å ha ektefelle som gjerne vil ha støtte og et lyttende øre, men som ikke vil gjøre det samme tilbake fordi du er lærer er jævlig sårende... Anonymkode: 2966e...119
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Utrolig pussig påstand. Anonymkode: 5f5ca...fa4 13
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Altså, det er ikke sånn at mannen min alltid er en like forståelsesfull type, men han er den siste til å mene at lærere sutrer uten grunn. Han ser meg tross alt dra før han på jobb og komme senere hjem, jobbe mange timer de fleste søndager, og likevel ikke være i nærheten av å gjøre alt jeg burde gjort eller følge opp alle elever godt nok. Jeg tror de fleste som lever tett på lærere innser hvor krevende (og givende da) denne jobben ofte er. Anonymkode: d9797...c6e 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså, det er ikke sånn at mannen min alltid er en like forståelsesfull type, men han er den siste til å mene at lærere sutrer uten grunn. Han ser meg tross alt dra før han på jobb og komme senere hjem, jobbe mange timer de fleste søndager, og likevel ikke være i nærheten av å gjøre alt jeg burde gjort eller følge opp alle elever godt nok. Jeg tror de fleste som lever tett på lærere innser hvor krevende (og givende da) denne jobben ofte er. Anonymkode: d9797...c6e Merker at det ikke er like mye forståelse hos konen min, så er nok bare litt av frustrasjonen min som kom fram i dette innlegget... Anonymkode: 2966e...119 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Lærere har dårlig posisjon i samfunnet. De yter ekstremt mye mer enn de er pålagt. Kravene fra foreldre og elever blir større og større, men lønna står ikke i stil.. ikke rart det er nedgang i utdanning av lærere. Det er rett å slett for mye jobb for litepositivt tilbake Anonymkode: d3bfd...725 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merker at det ikke er like mye forståelse hos konen min, så er nok bare litt av frustrasjonen min som kom fram i dette innlegget... Anonymkode: 2966e...119 Og det skjønner jeg godt, men det er ikke alltid det hjelper å være to i samme jobben. Se for deg to utslitte mennesker som aldri har tid og ork til hverandre. Kjenner lærerpar som har det sånn. Hva er det kona di tror om læreryrket da, og hva sier hun når du forteller om dagene dine og om det tunge i å alltid måtte være tilstede og ha fokus 100 steder på en gang i timesvis, samtidig som det er så mange ulike oppgaver utenfor klasserommet? Anonymkode: d9797...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Kan være like greit å date en i helsesektoren, de har ofte stor arbeidsmengde og ugunstige arbeidstider selv. Anonymkode: f2b58...f2c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, det er ikke sånn at mannen min alltid er en like forståelsesfull type, men han er den siste til å mene at lærere sutrer uten grunn. Han ser meg tross alt dra før han på jobb og komme senere hjem, jobbe mange timer de fleste søndager, og likevel ikke være i nærheten av å gjøre alt jeg burde gjort eller følge opp alle elever godt nok. Jeg tror de fleste som lever tett på lærere innser hvor krevende (og givende da) denne jobben ofte er. Anonymkode: d9797...c6e Hvorfor jobber du flere timer enn du skal? Hvis alle lærere hadde jobbet kun de timene dere har i kontrakten og skriver avvik hvis dere må/blir pplagt å jobbe ekstra en dag, så vil dette bli rapportert videre i systemet. Jeg kjenner noen lærere som aldri tar med rettebunken hjem og de jobber aldri mer enn de 43 timene i uka. I Norge trenger vi ikke drive med gratisarbeid. Anonymkode: 15c30...494 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg kjenner noen lærere som aldri tar med rettebunken hjem og de jobber aldri mer enn de 43 timene i uka. Anonymkode: 15c30...494 Så fint for deg. Anonymkode: f2b58...f2c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor jobber du flere timer enn du skal? Hvis alle lærere hadde jobbet kun de timene dere har i kontrakten og skriver avvik hvis dere må/blir pplagt å jobbe ekstra en dag, så vil dette bli rapportert videre i systemet. Anonymkode: 15c30...494 Du er søt. Nei, det eneste som skjer er at læreren blir ansett som udugelig. Ofte tas det ikke inn ordentlig vikarer for kontaktlæreroppgaver ved sykdom en gang. Og den det går ut over er ungene. På den gamle jobben min var det FAST møtedrodling over nett hver søndag kveld, og det visste avdelingsleder godt. Og alle brukte ikke bare søndager, men feriene utenom sommeren, til rettinger. Jeg gjorde ikke det, da, jeg nekta. Så jeg fikk kjeft fordi jeg sakka etterut. Og fikk selvsagt ikke fast jobb der. Anonymkode: f2b58...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Jeg tror jeg hadde dødd om jeg skulle vært sammen med en lærer🙈 syns det er befriende å komme hjem til en samboer som ikke aner hva jeg står i. Er redd det hadde blitt mye pedagogsnakk, og at jeg hadde dratt med meg jobben hjem i mye større grad enn det jeg allerede gjør. Anonymkode: fa01e...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan være like greit å date en i helsesektoren, de har ofte stor arbeidsmengde og ugunstige arbeidstider selv. Anonymkode: f2b58...f2c Eg las "heksesektoren", og trudde du var frekk 😹 Anonymkode: 30e33...398 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor jobber du flere timer enn du skal? Hvis alle lærere hadde jobbet kun de timene dere har i kontrakten og skriver avvik hvis dere må/blir pplagt å jobbe ekstra en dag, så vil dette bli rapportert videre i systemet. Jeg kjenner noen lærere som aldri tar med rettebunken hjem og de jobber aldri mer enn de 43 timene i uka. I Norge trenger vi ikke drive med gratisarbeid. Anonymkode: 15c30...494 Du fikk kanskje med at jeg også skrev at det er masse viktig jeg ikke får gjort? Nettopp fordi jeg nekter å jobbe for mange timer gratis overtid. Men når det å ikke rekke ting går så utover elever og kollegaer, så blir det jo vanskelig. Om jeg gjør et minimum, så vil jeg jo føle null mestring, måtte gått uforberedt til timer og ikke fått den kontakten jeg får fordi jeg er på tilbudssida overfor elevene. Det er ikke egentlig noe jeg er villig til av ren solidaritet, dessverre. Jeg vil kjempe den kampen via fagforeninger, ikke alene. Problemet er jo også at man heller ikke alltid er effektiv. Jeg klarer ikke å gå rett fra 6 timer hektisk undervisning til kontoret for å jobbe videre i 2,5 time. Så da blir det enten hjem for å ligge i fosterstilling på sofaen, eller ta seg en kaffekopp. For så å måtte jobbe videre. Selve den aktive arbeidstiden kan derfor ofte være nede i 43 timer. Men det er en jobb som ikke fungerer uten små pauser innimellom. Og når man da ikke klarer alt det aller viktigste arbeidet på vanlig tid, så er det lett å tenke at det er ens egen feil. Selv om det ikke er timesvis med pauser jeg snakker om, og jeg jo vet at alle jobber bedre med små pauser innimellom, lærere også. Anonymkode: d9797...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du fikk kanskje med at jeg også skrev at det er masse viktig jeg ikke får gjort? Nettopp fordi jeg nekter å jobbe for mange timer gratis overtid. Men når det å ikke rekke ting går så utover elever og kollegaer, så blir det jo vanskelig. Om jeg gjør et minimum, så vil jeg jo føle null mestring, måtte gått uforberedt til timer og ikke fått den kontakten jeg får fordi jeg er på tilbudssida overfor elevene. Det er ikke egentlig noe jeg er villig til av ren solidaritet, dessverre. Jeg vil kjempe den kampen via fagforeninger, ikke alene. Du er bare treg. Gjør ting fortere. Anonymkode: fc01c...05e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Det er et h@#$ å være lærer. Jeg anbefaler INGEN å bli det. Arbeidsmengden har økt noe vanvittig de 15 siste årene. Ingen respekt, ingen takk, men bare forventninger om at dette skal du gjøre. Jeg jobber aldri mer enn 43 timer i uka, av rent prinsipp. Vi får aldri obertidsbetaling, eller andre godgjørelser. I min kommune fikk vi ikke den vanlige julelunsjen (45 kr pr lærer) i fjor pga økonomiske utfordringer! Mens de på kommunehuset har gratis kaffi, lunsj og hotellunsjer når de har "møter". Det er så provoserende og urettferdig! Anonymkode: 3b013...e48 1
Itro Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Jeg gjør et forsøk på å bare jobbe de 43 timene i uka nå. Jeg blir ikke noen yndling hverken av ledelsen, kollegaer, elever eller foreldre. Det tok meg 6 uker å gjennomføre foreldresamtaler, det tar minst 3 uker før de får igjen prøver. Jeg tar ikke telefonen etter arbeidstid. Alt skjer på jobbmailen, som jeg sjekker hele tiden, men svarer på kun innenfor de 43 timene. Er det elevsaker eller foreldre/kollegaer som vil snakke med meg i pauser eller arbeidstimene mine, så blir undervisningsopplegget "dårligere"... jeg jobber allikevel en del timer i helgen og ferier, men det er fordi jeg har barn som må følges opp på ettermiddag/ kveld. Jeg er sta, og skal stå i det, men det er ikke noen deilig følelse å ikke føle at jobben blir gjort 100% noen gang... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå