Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det at dette ikke går veien når det er rødt blod på papiret? Har fått positive tester siden lørdag, men ulike typer så vanskelig å måle om det er stigning. 

Anonymkode: c9291...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og kan man kontakte lege så tidlig? Gjør de noe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betyr det at dette ikke går veien når det er rødt blod på papiret? Har fått positive tester siden lørdag, men ulike typer så vanskelig å måle om det er stigning. 

Burde bruke samme test for å sjekke stigning.. men blod har aldri vært positivt for min del dessverre :( 

Anonymkode: 1827a...0c9

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Og kan man kontakte lege så tidlig? Gjør de noe? 

Lege kan ta blodprøver (to blodprøver med ca en dags mellomrom) for å se etter hcg-stigning. Dersom hcg fortsetter å stige, er du sannsynligvis fremdeles gravid. Dersom det er en spontanabort, kan de ikke gjøre noe for å stoppe det. Den magre trøsten er at en spontanabort som skjer så tidlig kommer av at embryoet ikke er levedyktig. Men det kan godt være at det du har er en festeblødning. Noen blør i svangerskapet, og så går det helt fint. Lykke til!

Anonymkode: 49114...307

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lege kan ta blodprøver (to blodprøver med ca en dags mellomrom) for å se etter hcg-stigning. Dersom hcg fortsetter å stige, er du sannsynligvis fremdeles gravid. Dersom det er en spontanabort, kan de ikke gjøre noe for å stoppe det. Den magre trøsten er at en spontanabort som skjer så tidlig kommer av at embryoet ikke er levedyktig. Men det kan godt være at det du har er en festeblødning. Noen blør i svangerskapet, og så går det helt fint. Lykke til!

Anonymkode: 49114...307

Takk for svar😊 I dag er det akkurat som mensen, bare en dag forsinket. Fikk "Gravid 1-2" på digital test i går, i dag var en strektest helt negativ, ikke skygge en gang. Vil det si at dette ikke var en spontanabort, men bare falsk positiv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Burde bruke samme test for å sjekke stigning.. men blod har aldri vært positivt for min del dessverre :( 

Anonymkode: 1827a...0c9

Takk for svar😊 I dag var det som om jeg har vanlig mens, bare en dag forsinket og testen var helt negativ. Så da må vi bare prøve igjen. 

Skrevet

Høres ut som kjemisk.

Anonymkode: 9df7b...2f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar😊 I dag er det akkurat som mensen, bare en dag forsinket. Fikk "Gravid 1-2" på digital test i går, i dag var en strektest helt negativ, ikke skygge en gang. Vil det si at dette ikke var en spontanabort, men bare falsk positiv? 

Trist å høre at testen ble negativ igjen :( Da går det nok ikke veien. Og er det vi kaller en kjemisk graviditet... du ble befruktet, men det streifet bare og ble ikke festet til å utvikle seg. Hadde du ikke vært prøver eller testet så ville du bare tenkt at det var en litt forsinket mensen.

Når det er sagt så har jeg opplevd blødning på dette tidspunktet men at det gikk bra med spiren. Blødning tidlig i svangerskap er veldig vanlig, men det er da viktig at hcg stiger og testen blir sterkere.

• Liker 1
Skrevet
Amatariel skrev (14 minutter siden):

Trist å høre at testen ble negativ igjen :( Da går det nok ikke veien. Og er det vi kaller en kjemisk graviditet... du ble befruktet, men det streifet bare og ble ikke festet til å utvikle seg. Hadde du ikke vært prøver eller testet så ville du bare tenkt at det var en litt forsinket mensen.

Når det er sagt så har jeg opplevd blødning på dette tidspunktet men at det gikk bra med spiren. Blødning tidlig i svangerskap er veldig vanlig, men det er da viktig at hcg stiger og testen blir sterkere.

Tusen takk for god forklaring😊 Hjelper litt å vite at vi kan bli gravid i det minste. Og neste gang skal jeg vente til uteblitt mens med å teste (hvis jeg klarer, haha).

Når jeg googler virker det som at jeg kan regne dette som en vanlig mens og bare fortsette å prøve, stemmer det? 

Skrevet

Ja det er bare å forsette! 💕

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk for god forklaring😊 Hjelper litt å vite at vi kan bli gravid i det minste. Og neste gang skal jeg vente til uteblitt mens med å teste (hvis jeg klarer, haha).

Når jeg googler virker det som at jeg kan regne dette som en vanlig mens og bare fortsette å prøve, stemmer det? 

Ja, mye statistikk viser at dersom man mister før uke 6 så regner kroppen denne blødningen som en relativt normal mensen. Eneste som kan være litt vanlig er at neste eggløsning blir noen dager forsinket (dersom man før var veldig regelmessig).

Veldig godt tegn å klare å bli gravid da. Da er dere begge fertile, men at det ikke ville feste seg er veldig vanlig. Så da er det bare å håpe på mer flaks neste gang. Lykke til :klemmer:

• Liker 1
Skrevet
Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ja, mye statistikk viser at dersom man mister før uke 6 så regner kroppen denne blødningen som en relativt normal mensen. Eneste som kan være litt vanlig er at neste eggløsning blir noen dager forsinket (dersom man før var veldig regelmessig).

Veldig godt tegn å klare å bli gravid da. Da er dere begge fertile, men at det ikke ville feste seg er veldig vanlig. Så da er det bare å håpe på mer flaks neste gang. Lykke til :klemmer:

Takk, satser på vi treffer snart🤞🤞

Skrevet

Jeg mistet i uke 4+6 for et par måneder siden. Tenker dere at kjemisk ikke er like ille som SA? 

Jeg ble skikkelig lei meg. Hadde jo symptomer på graviditet også. Hadde positive tester hver dag i en uke før jeg begynte å blø, for deretter å få negative test. 

Så folikkelfasen starter mens man har SA da? Kroppen merker ikke forskjell?

Anonymkode: 2afab...117

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mistet i uke 4+6 for et par måneder siden. Tenker dere at kjemisk ikke er like ille som SA? 

Jeg ble skikkelig lei meg. Hadde jo symptomer på graviditet også. Hadde positive tester hver dag i en uke før jeg begynte å blø, for deretter å få negative test. 

Så folikkelfasen starter mens man har SA da? Kroppen merker ikke forskjell?

TS her, ikke misforstå; vi synes dette er kjempetrist, selv om vi bare har hatt positive tester kort tid rekker man å drømme om baby og framtid. Men jeg velger å tenke positivt og satse på at det klaffer snart igjen. Og ikke teste så tidlig neste gang, da vil jeg heller bare tenke at mens er forsinket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS her, ikke misforstå; vi synes dette er kjempetrist, selv om vi bare har hatt positive tester kort tid rekker man å drømme om baby og framtid. Men jeg velger å tenke positivt og satse på at det klaffer snart igjen. Og ikke teste så tidlig neste gang, da vil jeg heller bare tenke at mens er forsinket.

Forstår. Men jeg klarer bare ikke å tenke på at "mensen var forsinket" når jeg har stått og sett flere tester som har vært positive. Vi tok det med ro og viste jo at det kunne skje, men for hver dag som går så begynner man jo automatisk å tenke. Bare det å begynne tanken på å kanskje kjøpe en mer familievennlig bil, at vi kunne kjøpe litt rimeligere gaver til jul siden utgiftene ville bli større mtp baby, at min 30årsdag kunne utsettes slik vi kunne fortelle nyheten uke 12 (uten mistanker) osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns kjemisk er ille, men hvis jeg må "rangere" så er jo de senere abortene verre. Jo lenger tid som går, jo verre - syns jeg. Har mistet to ganger i uke 5 (og da har det egentlig betegnelsen kjemisk selv om jeg kaller det for tidlig SA), en gang i uke 9 og en gang i uke 14. Alle sammen fæle på hver sine måter. Den første gangen i uke 5 var min aller første abort og da fikk jeg sjokk fordi jeg ikke var forberedt (naiv kanskje) og ikke trodde det skulle skje meg... var veldig veldig tungt. Hadde rukket å tenke og drømme mye på èn uke med positive tester ja. Andre gangen i uke 5 var også fæl, fordi da hadde jeg den sene aborten bak meg også så det var så tungt å tenke at denne heller ikke gikk, og begynne og svartmale om at det aldri kommer til å gå.

Så jo, jeg har all forståelse for at kjemiske tilfeller også er vondt og trist. Og folk takler noe slikt veldig forskjellig. Noen går i kjelleren (jeg ble sykemeldt etter min andre kjemiske), mens andre trekker nesten på skuldrene og tenker jaja, får prøve igjen. Tenker vi må ha respekt for alle tilfeller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår. Men jeg klarer bare ikke å tenke på at "mensen var forsinket" når jeg har stått og sett flere tester som har vært positive. Vi tok det med ro og viste jo at det kunne skje, men for hver dag som går så begynner man jo automatisk å tenke. Bare det å begynne tanken på å kanskje kjøpe en mer familievennlig bil, at vi kunne kjøpe litt rimeligere gaver til jul siden utgiftene ville bli større mtp baby, at min 30årsdag kunne utsettes slik vi kunne fortelle nyheten uke 12 (uten mistanker) osv. 

Ja, man gjør det. Jeg og vi tenkte også på slike ting, at nå må vi kjøpe større bil etterhvert, hvilket kjønn blir det osv. Og jeg tipper at jeg neste gang (hvis det skjer igjen, noe jeg ikke håper) mensen er forsinket vil tenke at "nå skjedde det igjen". Men, det går jo ikke an å endre på det som har skjedd, så vi velger å se framover. Hadde en liten gråtetokt med kjæresten, også ble vi enige om å se framover.

Full respekt og støtte for at andre har en annen måte å takle dette! Og klem til deg og dere som har gått gjennom det samme, det er vondt og trist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...