AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er 100% uføretrygdet, men ser nå etter noen år at jeg har noe restarbeidsevne og vil gjerne prøve meg litt i jobb. Jeg er veldig usikker på hva som kan passe for meg, og lurer på om noen her har tips til hva som kan egne seg for meg. - Jeg har ikke høyere utdanning eller fagbrev - Jeg klarer ikke fysisk tungt arbeid - Jeg klarer ikke å jobbe et sted med mye lyd - Jeg er avhengig av å kunne ta pauser hvis jeg blir sliten - Jeg bor grisgrendt til, så det er ikke stort arbeidsmarked her. Kan gjerne jobbe over nett! - Jeg kan ikke jobbe fulle arbeidsdager, og ikke mer enn kanskje en dag i uka Hva slags jobber kan jeg lete etter? Tilkallingshjelp er jeg redd blir for tøft iom jeg ikke kan forberede meg med hvile dagen før. Anonymkode: 976af...ee5
Gjest ti10 Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Det kommer vel an på din personlighet og hva du trives med å gjøre. Og ikke minst hva du kan og hva slags jobber som finnes der du bor. Hvis du skal tvinge deg til noe du egentlig ikke liker å drive med, blir du sikkert fortere sliten og ikke minst skuffet fordi det ikke går så bra. Kunne telefonsalg ha vært noe? Eller kundeservice hjemmefra? Eventuelt noen timer en fast dag i en butikk av noe slag? Det er jo mange butikker som søker etter folk til å jobbe et par lørdager i måneden, og det finnes jo mange typer butikker.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Hva med å ta en prat med nav eller noen jobb byråer? Anonymkode: 8aff5...397
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Prøv frivillig arbeid. Du kan jobbe en gang i uka sier du og ikke full dag? Det sier jo seg selv at ingen orker å ta inn en slik uforutsigbar person i jobb, det er derfor du et ufør. Så jeg anbefaler deg å se etter noe frivillig arbeide Anonymkode: b9f0f...34d 9
Mariell1995 Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Prøv frivillig arbeid. Du kan jobbe en gang i uka sier du og ikke full dag? Det sier jo seg selv at ingen orker å ta inn en slik uforutsigbar person i jobb, det er derfor du et ufør. Så jeg anbefaler deg å se etter noe frivillig arbeide Anonymkode: b9f0f...34d Så frekt. Unødvendig kommentar. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Frivillig arbeid gjør jeg allerede. Nå er jeg på jakt etter noe som er lønnet. Startet tråden mest for å få inspirasjon til ting jeg kanskje ikke har tenkt på. Har lurt på å melde meg som tilkallingsvikar i barnehagen her, men er redd for at det blir for uforutsigbart for meg. Anonymkode: 976af...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Det er nok sant at svært få arbeidsgivere vil ansette noen på de premissene der, dessverre. 🤷♀️ «Kan ikke jobbe full dag», «kan ikke jobbe mer enn (kanskje en dag i uka» og «kan ikke jobbe to dager sammenhengende» blir for uforutsigbart å forholde seg til. Tilkallingsvikar i barnehage er i alle fall det siste du bør søke på, der er det både høy lyd og mye løfting. Anonymkode: 068d1...696 5
TinaChristina Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Mariell1995 skrev (3 minutter siden): Så frekt. Unødvendig kommentar. Nei, det er ikke frekt. Det er fakta. Og ja, jeg er selv ufør. 9
Milky Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Mariell1995 skrev (4 minutter siden): Så frekt. Unødvendig kommentar. Nei det er ikke en unødvendig kommentar, men realistisk. Hvorfor skulle ts som vil jobbe en kort dag en dag i uka, bli ansatt ovenfor en annen som faktisk kan jobbe? 4
Myml1 Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Postbud? butikkmedarbeider i hobbybutikk om du driver med noe som har butikker ? avisbud? taxi sjofør?
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Mariell1995 skrev (6 minutter siden): Så frekt. Unødvendig kommentar. Dette er ikke frekt, men fakta. Man er ufør av en grunn. Og for TS er det ganske åpenbart at restarbeidsevnen ikke engang er på 10%, den er langt mindre. Det man kan gjøre er å søke om å være ekstrahjelp et sted, men såpass uforutsigbar og minimal som TS sin arbeidsevne så skal det noe til å finne en arbeidsgiver som ønsker å lønne ordinært arbeid. 2
Mariell1995 Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Så flott at du tenker at du vil prøve deg ut i arbeidslivet! :) Det finnes tiltaksarrangører/bedrifter som samarbeider med NAV :) Du kan spørre saksbehandler om de ulike tiltaksarrangørene som tilbyr arbeid, og litt informasjon om hva slags type arbeid de ulike tiltaksarrangørene kan tilby :)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 Oversetter Grafisk designer Hundeoppdretter Anonymkode: c8165...a1a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 Mariell1995 skrev (3 timer siden): Så flott at du tenker at du vil prøve deg ut i arbeidslivet! Det finnes tiltaksarrangører/bedrifter som samarbeider med NAV :) Du kan spørre saksbehandler om de ulike tiltaksarrangørene som tilbyr arbeid, og litt informasjon om hva slags type arbeid de ulike tiltaksarrangørene kan tilby Men er dette noe man kan gå til NAV for dersom man allerede er ufør i systemet, er ikke dette tilbudet tilpasset de som er på aap? Eller blir man satt over på aap fra ufør igjen dersom man skal i kontakt med tiltaksarrangører/bedrifter? Anonymkode: d5108...d15
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 TS her. Jeg vet at jeg er vanskelig å ansette, det er jo derfor jeg er ufør! Fordi jeg ikke kan jobbe slik som alle andre. Jeg startet denne tråden fordi noen kanskje hadde gode tips til hvor jeg kunne se, andre som hadde en jobb som passet kravene, eller noen gode tips til konkrete arbeidsoppgaver/yrker. Jeg vil gjerne bidra til samfunnet ved å jobbe det jeg kan, men hvis jeg ikke finner noe som passer for meg så MÅ jeg jo ikke, jeg har jo fast inntekt. Jeg jobber allerede frivillig, og tjener et par tusenlapper i året på hobbyen min. Jeg føler at jeg har mer å gå på, samtidig som jeg trenger noe å fylle dagene med. Det er få arbeidsplasser her jeg bor, og det var derfor jeg tenkte barnehage. Kanskje SFO er bedre? Der er det jo også kortere dager enn i barnehage. Har også tenkt å kanskje skrive for lokalavisa, men de vil helst ha folk som kan ta hele helger. Så jeg trenger ikke flere som sier at det er vanskelig å finne noe til meg, for det vet jeg allerede Anonymkode: 976af...ee5
Vhgj Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Mariell1995 skrev (12 timer siden): Så frekt. Unødvendig kommentar. Realiteten er ganske frekk.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Lærervikar? Kan være endel lyd, men jeg har også vært vikar i veldig små og rolige klasser. Nå i disse tider er det et stort behov, også kun for noen timer innimellom. Trenger kun å ha bestått vgs og politiattest. Anonymkode: 60562...9a6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Jeg vet at jeg er vanskelig å ansette, det er jo derfor jeg er ufør! Fordi jeg ikke kan jobbe slik som alle andre. Jeg startet denne tråden fordi noen kanskje hadde gode tips til hvor jeg kunne se, andre som hadde en jobb som passet kravene, eller noen gode tips til konkrete arbeidsoppgaver/yrker. Jeg vil gjerne bidra til samfunnet ved å jobbe det jeg kan, men hvis jeg ikke finner noe som passer for meg så MÅ jeg jo ikke, jeg har jo fast inntekt. Jeg jobber allerede frivillig, og tjener et par tusenlapper i året på hobbyen min. Jeg føler at jeg har mer å gå på, samtidig som jeg trenger noe å fylle dagene med. Det er få arbeidsplasser her jeg bor, og det var derfor jeg tenkte barnehage. Kanskje SFO er bedre? Der er det jo også kortere dager enn i barnehage. Har også tenkt å kanskje skrive for lokalavisa, men de vil helst ha folk som kan ta hele helger. Så jeg trenger ikke flere som sier at det er vanskelig å finne noe til meg, for det vet jeg allerede Anonymkode: 976af...ee5 Har du snakket med NAV? De kan vel hjelpe deg å komme i kontakt med aktuelle arbeidsgivere? Anonymkode: 21267...714
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 Hva med sfo? Starter rundt kl 13 til 16 30. Det er kjempekoslig med masse avslapping, se film med lyset av, perling osv. Du får nok god mestringsfølelse også❤️❤️❤️ Anonymkode: 57530...fea 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 Litt usikker på hvordan det hadde fungert i praksis, måtte vel vært frilans, men lær deg programmering kanskje? Det finnes haugevis av gode nettkurs og youtube tutorials på nett (krever bare mengdetrening i tillegg), og i utlandet er det ganske vanlig å jobbe med uten formell utdannelse får jeg inntrykk av. I Norge er man veldig opptatt av utdannelse på alle felt, men siden det er mangel på programmerere kan det nok gå fint likevel. Hvert fall hvis man evt legger seg litt lavere i pris. Utfordringen blir kanskje å få jobbet nok (og forutsigbart nok) til å kunne overholde greie tidsfrister, men da kan du i alle fall ta på deg ett og ett prosjekt av gangen. Anonymkode: 4672a...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå