AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Fikk alvorlig sykdom i høst. Er sykepleier med 3 barn. For å få det til økonomisk har jeg alltid jobbet ekstra, men nå sykemeldt i lang tid fremover., blir kanskje ufør. Høy gjeld, strøm +++, og jeg har ikke handlet inn en eneste julegave. Barna vet ikke hvor ille det er. Verst er ensomheten i tillegg til økonomiske bekymringer . Viste seg at venner og det lille jeg hadde av familie igjen er mest opptatt av seg selv. Ingen besøker, sender mld eller tilbyr seg. jeg som elsket jul. Nå er alt bare mørkt og vanskelig. Vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom denne julen og vinteren. Så til dere som stresser over bagateller, vit hvor godt dere har det. Skulle gjort hva som helst for å ha det som dere.. Anonymkode: 1b3b8...9f8 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Fattig trøst, men det er mange i samme situasjon som deg dessverre. Anonymkode: f2243...02d 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Vil bare gi deg en klem ❤️ Veldig leit å høre hva du går igjennom og håper du kommer deg greit igjennom jula Anonymkode: d00ec...203 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Sliter med tøff og kronisk sykdom her også. Noe på meg, men mest på en som jeg er nær pårørende til. Føler med deg. Anonymkode: b2461...11e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Ikke legg så mye skyld på andre. Når du var i jobb og frisk, og hadde fullt opp med barn så var det sikkert folk som hadde det tungt i din omgangskrets også som du ikke så eller hadde tid til. Det er ikke noe galt i det, sånn er livet. Man rekker ikke overalt. Men ikke legg skylden på andre Anonymkode: 676cd...258 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så til dere som stresser over bagateller, vit hvor godt dere har det. Skulle gjort hva som helst for å ha det som dere.. Anonymkode: 1b3b8...9f8 Jeg tenker du bør passe på hva du sier, og at de "bagatellene" andre sitter med kan være overveldende for dem. Det går ann å ha to tanker eller perspektiver i hodet. Anonymkode: 69d6f...ee0 3
Milky Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Så du klager over at folk ikke når ut til deg, samtidig som du mener andres problemer er bagateller.. skjerpings ts. Du vet ikke hvordan andre har det 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Altså, folk i denne tråden FATTER jo ikke hva sympati er. Klager og henger seg opp i èn formulering, og klarer samtidig å tråkke på noen som er langt nede. Applaus😑 Anonymkode: 8388c...817 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Hei TS! Stor klem! Har forståelse for at det føles vanskelig nå. Med sykdom og dårligere helse så får man jo mindre krefter til å takle andre utfordringer som også kommer. Håper du har det fint sammen med barna dine, og at dere tross alt kan kose dere sammen. Vet familie og venner hvordan du har det? Kan det være at de tenker at du sikkert klarer dette helt fint selv, mens du gjerne vil ha litt hjelp nå? Anonymkode: 6c8a1...343 2
Gjest rampenissen72 Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk alvorlig sykdom i høst. Er sykepleier med 3 barn. For å få det til økonomisk har jeg alltid jobbet ekstra, men nå sykemeldt i lang tid fremover., blir kanskje ufør. Høy gjeld, strøm +++, og jeg har ikke handlet inn en eneste julegave. Barna vet ikke hvor ille det er. Verst er ensomheten i tillegg til økonomiske bekymringer . Viste seg at venner og det lille jeg hadde av familie igjen er mest opptatt av seg selv. Ingen besøker, sender mld eller tilbyr seg. jeg som elsket jul. Nå er alt bare mørkt og vanskelig. Vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom denne julen og vinteren. Så til dere som stresser over bagateller, vit hvor godt dere har det. Skulle gjort hva som helst for å ha det som dere.. Anonymkode: 1b3b8...9f8 Hvor bor du? Send meg en dm
Tone83 Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Ikke kjøp gaver til noen andre enn barna i år, det er lov å ha et dårlig år og prioritere strøm. Håper det ordner seg for deg 🥰
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fikk alvorlig sykdom i høst. Er sykepleier med 3 barn. For å få det til økonomisk har jeg alltid jobbet ekstra, men nå sykemeldt i lang tid fremover., blir kanskje ufør. Høy gjeld, strøm +++, og jeg har ikke handlet inn en eneste julegave. Barna vet ikke hvor ille det er. Verst er ensomheten i tillegg til økonomiske bekymringer . Viste seg at venner og det lille jeg hadde av familie igjen er mest opptatt av seg selv. Ingen besøker, sender mld eller tilbyr seg. jeg som elsket jul. Nå er alt bare mørkt og vanskelig. Vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom denne julen og vinteren. Så til dere som stresser over bagateller, vit hvor godt dere har det. Skulle gjort hva som helst for å ha det som dere.. Anonymkode: 1b3b8...9f8 Trist å høre, og lite man kan si som hjelper. Jeg håper du blir frisk og kan ta tiden til hjelp ❤️ Vet det sikkert er vanskelig å fokusere på jul og fremtiden, men kanskje det hadde hjulpet å bruke tid med barna? La de ha en mor som er til stede mens hun kan? Sender deg gode klemmer❤️ Anonymkode: 9be12...e10 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Sympati fra meg. Snakk med barna dine. Fortell de at du er syk og at dere ikke har så mye penger akkurat nå til julegaver og sånt, og at du trenger deres hjelp til å gjøre det beste ut av situasjonen. Vet ikke hvor gamle de er og om de forstår inntekt og utgifter etc, men vil tro at om du senker forventningene for gaver og godteri, og spør om hjelp til å senke forventningene, så vil de ikke bli skuffet. Sjekk på finn om noen gir bort ting. Legg ut annonse og spør om noen har leker eller annet du kan gi til barna dine. Søk sosialstønad for å dekke strøm for eksempel. Anonymkode: 1eb33...c1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå