Gå til innhold

Kan man bestille keisersnitt før man blir gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for å ødelegge underlivet mitt at jeg ikke tør å bli gravid før jeg vet om jeg får innvilget keisersnitt. Jeg har et veldig aktivt sexliv og vil heller beholde det enn å ofre kroppen min for et barn. 

Kan man snakke med legen om dette før man blir gravid? 

Anonymkode: 5216b...3a6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg prøvde, grunnet alvorlig fødselsangst pga traumatisk fødsel og store skader første gang - var ikke sjans å få KS før et evt svangerskap. 

Anonymkode: b8a90...a2d

• Liker 6
Skrevet

Ganske labert forsøk på trolling.

Anonymkode: 78183...0bd

• Liker 34
Skrevet

Så man må lyve på seg fødselsangst da med andre ord? 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg troller ikke, helt oppriktig innlegg 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hjelper nok ikke å lyve på seg fødselsangst.

Anonymkode: d2814...f3d

• Liker 2
Skrevet

Nei, da bør du avstå fra å gå barn. Du kan nok ikke få i pose og sekk. Du må velge å ta noen risikoer hvis du ønsker barn. 

Anonymkode: c2d09...037

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, da bør du avstå fra å gå barn. Du kan nok ikke få i pose og sekk. Du må velge å ta noen risikoer hvis du ønsker barn. 

Anonymkode: c2d09...037

Det er forjævlig. Myndighetene vil vi skal få flere barn, men blir vi skada må vi bare leve med det og takke oss selv som var så dumme at vi fikk barn.

Anonymkode: fa1e0...208

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan være trolling, men kan like gjerne være ekte. Vi er mange som har blitt skada. Kvinner som vurderer å få barn bør være forberedt på at det kan gå dritt, at det ikke akkurat er kjempebra oppfølging av sånt og at det ikke er alt som går an å få reparert.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Man får ikke keisersnitt av forfengelighetshensyn, og det tror jeg du vet. 

Anonymkode: 13bbe...8b6

Mener du helt seriøst at et fungerende sexliv bare er forfengelighet?

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner mange her i Storbritannia og Irland som har gjort det. Er mer vanlig å bestille keisersnitt enn å føde "naturlig". Vet ikke om noen som har ammet heller. Ganske annerledes enn Norge.

Anonymkode: c3ce2...31a

Skrevet

Hvor gammel er du, 18? Føler du deg helt moden for å få barn, egentlig?😅

Anonymkode: 93d81...e5d

• Liker 11
Skrevet

Jeg revnet, men underlivet grodde fint, og jeg kan fint ha sex som før. De aller fleste har ingen problemer etter fødsel, og hvis man er flink til å trene opp bekkenbunnen kan man bli minst like stram som før.

Sexlivet har blitt mindre aktivt, men det skyldes heller at vi har en smårolling i hus.

Anonymkode: ff57d...f93

• Liker 7
Skrevet

Ja du ringer føden og setter opp tidspunkt😂

Anonymkode: fc6bb...341

• Liker 7
Skrevet

Ikke før graviditet, men du vil garantert få det innvilget under graviditeten. De kan ikke tvinge noen ut i vaginal fødsel, så bare stå på ditt. Ville dog funnet opp en annen årsak, selv skyldte jeg på at jeg ikke tåler å miste kontrollen. De tolket det som fødselsangst og innvilget.

Anonymkode: 91186...5c5

• Liker 3
Skrevet

Vet om noen som fikk det innvilget før de var gravide som førstegangsfødene. Det har nok en del å si hvem sykehus du skal på. Er en kjent sak at noen steder er lettere å få enn andre.

Anonymkode: 4d922...f6f

Skrevet

Takk for alle seriøse svar. Jeg mener det ikke er å ville ha i "pose og sekk" når jeg setter min egen livsglede like høyt som mitt fremtidige barn. Og det faktisk ikke har noe å si for noen andre enn meg selv at jeg velger keisersnitt. Har betalt så mange millioner i skatt ila livet at det har jeg ikke dårlig samvittighet for ovenfor helsevesenet heller. 

Fint å vite at ingen kan tvinge på meg vaginal fødsel og at jeg bare må si de riktige tingene, det skal jeg klare fint. Ser frem til å slippe revnet underliv og ødelagt sexliv, men å likevel kunne ha en familie. 

• Liker 3
Skrevet

Det at man blir vid har med graviditeten å gjøre, ikke selve fødselen. 

Har hatt KS og jeg er ikke som før 3 år etter. Vennene mine som fødte vaginalt sier derimot at de er 5rangere enn før nå 4 år etter fødsel. 

Anonymkode: f7142...5fd

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, fødselsangst hjelper jo ikke - sier jeg. Jeg har kun ett barn pga dette. Å få KS før svangerskap var klin umulig.

Anonymkode: b8a90...a2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke før graviditet, men du vil garantert få det innvilget under graviditeten. De kan ikke tvinge noen ut i vaginal fødsel, så bare stå på ditt. Ville dog funnet opp en annen årsak, selv skyldte jeg på at jeg ikke tåler å miste kontrollen. De tolket det som fødselsangst og innvilget.

Anonymkode: 91186...5c5

Og gjett om vi som jobber med dette ler av dere og syns dere er utrolig teite. Men litt underholdning må jo vi ha på pauserommet i hverdagen og. 

Anonymkode: bdca3...659

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...