AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Da har vår eldste sluttet med bleier. Hva gjør foreldre i dag i forhold til hygene? Da han gikk med bleier ble han jo vasket av, men hva nå? Han bader at par ganger i uka, er det nok? Da jeg var liten hadde jeg en oppe og nede klut, men det er vel et gufs fra 80 tallet? Vi har ikke noe egnet sted å oppbevare en skitten våt klut på et sted han ikke får tak i den. hva gjør dere andre? Anonymkode: 8baef...172
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Oppe og nede klut er ikke 80-talls, men veldig lurt. Man bør ikke bruke samme klut i rumpa og i ansiktet. Det handler om hygiene. De skitne klutene kan vel kaste til vask? Anonymkode: 4898b...3ea 22
Snedig Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppe og nede klut er ikke 80-talls, men veldig lurt. Man bør ikke bruke samme klut i rumpa og i ansiktet. Det handler om hygiene. De skitne klutene kan vel kaste til vask? Anonymkode: 4898b...3ea Kan man ikke først vaske seg i ansiktet og så i rumpen etterpå med samme klut? Hvorfor bruke to kluter så lenge de blir kastet til vask etterpå? 44
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Her er det dusj/bad ca hver 2.-3. dag, sånn som oss voksne. Rumpeklut er nok et gufs fra 80-tallet! Opplever at barnet er rent og lukter normalt. Renere enn oss voksne, som svetter, har utflod og hår i rumpa.. 😂 Vasker alltid rumpe og tiss i dusjen Anonymkode: bb82b...caa 6
Sirinna Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Man vasker vel barnet hver dag med klut og såpe/olje?! Bleiebarn eller ikke? Noe annet er jo fryktelig uhygienisk og ikke minst irriterende for huden? 20
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har gutt om det har noe å si. Da er det jo «enklere» å holde ren tissen vertfall? Han tørker seg vertfall med papir etter tissing og tørkes forsatt av en voksen etter bæsjing. Dersom avføringen ikke er helst fast eller hva jeg skal si så tørker jeg over med en våtserviett etter dopapir også ett tørk med dopapir gjen for å få bort fuktighet. Dusjer eller bader annenhver dag. Vaskes ikke med klut eller noe den dagen han ikke bader/dusjer. Aldri tenkt at det er noe behov, han er ren og lukter ikke. Anonymkode: 0394b...88a 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Sirinna skrev (13 minutter siden): Man vasker vel barnet hver dag med klut og såpe/olje?! Bleiebarn eller ikke? Noe annet er jo fryktelig uhygienisk og ikke minst irriterende for huden? Det må da være mer irriterende for huden å bli vasket med såpe hver dag? Det er snakk om barn uten kjønnshår, utflod osv. Min tørkes godt etter toalettbesøk og dusjes/bades annenhver dag. Anonymkode: 0394b...88a 36
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Sirinna skrev (15 minutter siden): Man vasker vel barnet hver dag med klut og såpe/olje?! Bleiebarn eller ikke? Noe annet er jo fryktelig uhygienisk og ikke minst irriterende for huden? Mye mer irriterende for huden om du vasker eg rent barn med såpe og klut hver dag. Såpe skal ikke i noens underliv! Her tørkes jo barnet rent og får ren bokser osv. Anonymkode: bb82b...caa 23
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Oppe og nede klut er ikke 80-talls, men veldig lurt. Man bør ikke bruke samme klut i rumpa og i ansiktet. Det handler om hygiene. De skitne klutene kan vel kaste til vask? Anonymkode: 4898b...3ea To klut hver dag som vaskes hver dag? De må jo tørke for de hives i skittentøyet. Vi har ingen egnede steder. ts Anonymkode: 8baef...172
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To klut hver dag som vaskes hver dag? De må jo tørke for de hives i skittentøyet. Vi har ingen egnede steder. ts Anonymkode: 8baef...172 Det er seriøst helt normalt. Jeg er voksen og bruker en klut eller to om dagen. Legges til vask med brukte håndklær osv. Bytter jo håndhåndkle hver dag også. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: f722f...c12 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da har vår eldste sluttet med bleier. Hva gjør foreldre i dag i forhold til hygene? Da han gikk med bleier ble han jo vasket av, men hva nå? Han bader at par ganger i uka, er det nok? Da jeg var liten hadde jeg en oppe og nede klut, men det er vel et gufs fra 80 tallet? Vi har ikke noe egnet sted å oppbevare en skitten våt klut på et sted han ikke får tak i den. hva gjør dere andre? Anonymkode: 8baef...172 Så det var uproblematisk å vaske barnet med klut og så vaske kluten da han brukte bleie, men nå er dette plutselig helt umulig? Det folk gjør er å vaske barnet etter at det har vært på do og bæsjet. Et barn slutter med bleie mye før det klarer å tørke seg selv bak. (Barn flest er jo bare 1-3 år når de slutter med bleie). Så da tørker man dem bak med en klut, kaster kluten til vask og gjentar ved neste behov. Problemet med «nede-klut» er jo helt åpenbart at denne må byttes etter hver eneste bruk. Like lite som du bruker dopapiret fra sist dobesøk neste gang kan du benytte en klut to ganger til steder nær avføring. Anonymkode: e9dc4...951 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det var uproblematisk å vaske barnet med klut og så vaske kluten da han brukte bleie, men nå er dette plutselig helt umulig? Det folk gjør er å vaske barnet etter at det har vært på do og bæsjet. Et barn slutter med bleie mye før det klarer å tørke seg selv bak. (Barn flest er jo bare 1-3 år når de slutter med bleie). Så da tørker man dem bak med en klut, kaster kluten til vask og gjentar ved neste behov. Problemet med «nede-klut» er jo helt åpenbart at denne må byttes etter hver eneste bruk. Like lite som du bruker dopapiret fra sist dobesøk neste gang kan du benytte en klut to ganger til steder nær avføring. Anonymkode: e9dc4...951 Så enkelt er det faktisk!!! Anonymkode: f722f...c12 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er seriøst helt normalt. Jeg er voksen og bruker en klut eller to om dagen. Legges til vask med brukte håndklær osv. Bytter jo håndhåndkle hver dag også. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: f722f...c12 Bytter du håndkle hver dag?? Anonymkode: 2d62f...a13 26
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bytter du håndkle hver dag?? Anonymkode: 2d62f...a13 Ja, det gjør jeg. Anonymkode: f722f...c12 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er voksen, men vasker meg fremdeles med klut 4-5 dager i uken. Først oventil og så nedentil, og så går kluten til vask. Ingenting 80-talls med det, og veldig vannbesparende i disse tider med høye strømpriser. For øvrig har jeg en jobb der jeg ser folks underliv på daglig basis, og det er helt åpenbart at mange ikke vasker seg nedentil hverken hver dag eller på fast basis. Så jeg tenker det er viktig å få det inn fra tidlig alder, vask hver morgen og ellers ved behov. Anonymkode: 6bb61...98f 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er seriøst helt normalt. Jeg er voksen og bruker en klut eller to om dagen. Legges til vask med brukte håndklær osv. Bytter jo håndhåndkle hver dag også. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: f722f...c12 Jeg har ikke brukt klut på 30 år, og håndklær bytter vi ikke hver dag, men ca. En gang i uka. Hvis vi skal bruke to kluter om dagen, hvor skal de tørke som er utenfor rekkevidde for barna, og heller ikke til utstilling for gjester? de blir jo ganske sure om de kastes rett i skittentøyet. ts Anonymkode: 8baef...172 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det var uproblematisk å vaske barnet med klut og så vaske kluten da han brukte bleie, men nå er dette plutselig helt umulig? Det folk gjør er å vaske barnet etter at det har vært på do og bæsjet. Et barn slutter med bleie mye før det klarer å tørke seg selv bak. (Barn flest er jo bare 1-3 år når de slutter med bleie). Så da tørker man dem bak med en klut, kaster kluten til vask og gjentar ved neste behov. Problemet med «nede-klut» er jo helt åpenbart at denne må byttes etter hver eneste bruk. Like lite som du bruker dopapiret fra sist dobesøk neste gang kan du benytte en klut to ganger til steder nær avføring. Anonymkode: e9dc4...951 Bruker du klut til å tørke barn bak etter dobesøk!? Det har jeg aldri hørt om noen som gjør. byttes er greit, men hvor skal den tørke? Kan ikke kaste en våt klut rett i skittentøyet, vi har ett lite bad og en unge som er over alt. ts Anonymkode: 8baef...172 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #18 Skrevet 9. desember 2021 Hva vasket du barna med da de brukte bleie? Anonymkode: 5c6d5...fa0 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #19 Skrevet 9. desember 2021 Dusj noen ganger i uken. Ellers vask med våtservietter ca annenhver dag. Går med samme truse maks to dager Anonymkode: 6f33a...5d9
Sirinna Skrevet 9. desember 2021 #20 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må da være mer irriterende for huden å bli vasket med såpe hver dag? Det er snakk om barn uten kjønnshår, utflod osv. Min tørkes godt etter toalettbesøk og dusjes/bades annenhver dag. Anonymkode: 0394b...88a Jeg skriver da vitterlig såpe SKRÅSTREK olje. Og det er kun selve underlivet (innenfor kjønnslepper hos jenter) som ikke burde vaskes med såpe. Rumpe og «bleieområdet» ellers har godt av daglig vask. Hva tror du skjer med hud som er utsatt for urin/avføring om og om igjen og ikke blir vasket på dagesvis? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå