Gå til innhold

Hvem sende klage til? Ang post

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei

Jeg er så lei av postgangen i Norge. Ihvertfall posten.no

Jeg har bestilt utallige varer fra utlandet, både billige som 50kr og opptil 15.000kr. De som har lavt verdi finner slltid veien til posten min. Mens de som har høy verdi oftest blir borte. Jeg får erstatning, men tar tar utrolig lang tid. Fra jeg bestiller,til varen blir sendt, til 1-2 måned senere og selgeren ser at den enda ikke blir levert, og går med på erstatning. Og må vente 1 uke til pengene kommer inn.og selgeren taper. Den som vinner på dette? Ja det er de som jobber i posten. De får de fine pakkene. Det er altså ikke sporbarhet i det hele tatt, om pakken ankommer norge og skal leveres til posten. (Med dhl og fedex er det sporbarhet hele veien, ikke mulig å stjele). Pakken ankommer flyplassen, blir scannet inn som "ankommet norge" også blir borte. Altså leddet mellom den blir scannet når den kommer inn i norge, til den blir eller ikke blir levert til posten, der blir den borte. Fordi hvis den hadde blitt registrert, hadde det vært sporbart og jeg hadde fått momsregning på 25%. 

Jeg har ringt posten og tolletaten og vet ikke hvem andre jeg skal ringe. De som sitter i kundeservice vet jo ikke hvordan prosessen er. Ikke jeg heller for den saks skyld. Men er utrolig lett å stjele når det ikke er sporbarhet, ulikt andre selskaper som Dhl og fedex.

Men dette bør det bli slutt på og blitt gjennomgått. Jeg kommer bare ikke frem. Hvem er det jeg kan ringe for å se på slike saker? Jeg har et dusin pakker som (gjennom par år) ikke har blitt levert og har kun status "ankommet norge". Ikke fått moms mens heller ikke pakken. Ikke er den returnert til utlandet heller. Altså, "grasping for straws", finnes det en boks et sted der slike pakker ligger? Pakkene som ikke blir levert, eller vlir den med den ansatte hjem? 

Anonymkode: 8b1ca...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg, men har et lignende problem med Posten. Eller problem og problem, for meg har det hittil gått greit, men Posten har et alvorlig problem.

Jeg har bestilt en del apotekvarer via post det siste året, og på samtlige av dem har det vært klippet hull i emballasjen når jeg mottar dem. Noen ganger er hullet lite, andre ganger stort, men alltid synes etiketten på varen igjennom emballasjen hvis man titter inn hullet/revnen. Jeg antar noen klipper et lite hull først og forstørrer det helt til de kan se hva innholdet er. Ingenting har vært borte fra pakkene mine og ingen pakker er forsvunnet, men felles for dem alle er at de har forsvunnet fra sporinga, alltid på samme terminal. Nå bestiller jeg veldig sære medisiner som ikke kan brukes til noe som helst annet enn å behandle en skikkelig sjelden genetisk nevrologisk lidelse, misbrukerpotensialet og gjensalgsverdien er altså lik null. Men jeg antar saken hadde stilt seg annerledes hvis det hadde vært sterke smertestillende, sovemidler eller beroligende de så når de tittet inn i disse hullene sine...

Jeg har prøvd å varsle Posten mange ganger, både muntlig og skriftlig, men de finnes ikke interessert. De sier bare at det av og til oppstår skader på emballasje og at avsender sikkert har slurvet med emballasjen. Men sånne typer naturlig  oppståtte hull og skader har ikke tydelige klippemerker og jeg har aldri, og da mener jeg ALDRI, opplevd at det har oppstått så tydelige skader på pakker jeg har mottatt (med Posten, riktignok, Post Nord skader sine jevnlig, men ikke engang de gjør det med saks...), og jeg mottar rundt hundre i året.  Så Posten bryr seg altså ikke om at de har ansatte som etter alle solemerker enten misbruker legemidler eller langer legemidler, og at det uansett er snakk om legemidler som stjeles fra Postens kunder. Så jeg tviler sterkt på at de vil bry seg om dine forsvunnede pakker heller... 😐

Anonymkode: 4e89d...b8f

Skrevet

Det som gjør meg så forbanna er at de ødelegger for mange andre som egentlig er veldig ærlige. Det er en eller få som sitter og får alle disse pakkene og gjør seg rike mens resten av staben får pes. Altså de som faktisk er ute og leverer til postkassen. De som sitter i kundeservice kunne ikke bry seg mer. Har prøvd å ringe flere ggr ang en og samme pakke, prøver å få til å treffe en annen som kanskje har et annerledes svar/kunnskap. Men lykkes ikke, alle vil gjøre det enkelt. Et svar som "du må bare vente og se". Så forklarer jeg til dem at de billige pakkene tar bare 1uke å komme til meg mens de dyre tar enten 2 uker (som er ok for meg) eller aldri kommer frem. Sistnevnte er jo det jeg har problemer med. Og posten som jo er Norges post system, skal være et ledende eksempel  er betydelig dårligere enn de privateide. En skam.

• Liker 2
Skrevet

Hva slags sporingsnummer er det du får, bare tall/tall og bokstaver? Har du prøvd å legge sporingsnummer fra den internasjonale sporingen inn på Postens, og andre norske transportører sine nettsider? Ofte EDI ikke blir overført mellom utenlandske og norske sporings nettsider. Sendinger fra utlandet som ikke blir levert er vel også rimelig strengt med enten destruering eller retur grunnet nettopp det tollmessige. Nå er det noen år siden jeg jobbet på en Posten terminal, men det var rimelig strengt med at vi måtte ha bevis på eierskap av egne telefoner etc for å unngå tyveri. Avhengig av hva som er i pakken er det også en mulighet for at Tollen beslaglegger og destruerer om det ikke er lov å importere. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mange pakker som er kommet fra utlandet som jeg aldri har fått. Pakkene er kommet til Norge men forsvinner mystisk fra Lørenskog til Stavanger. På 2 år er 7 pakker bort + pakker som skal være levert på døra er forsvunnet. Bor i låst blokk og pakkene skal liksom være levert på døra mi. Alle pakkene er med sporing. Det er klær, sko og mobiletuier som forsvinner. Så det er sikkert noen der som har fått fine sko og klær i gave. 

Anonymkode: c4770...982

Skrevet

Har du fortsatt sendingsnummerne på noen av disse?

Forsvinner de stort sett samme sted i systemet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har mange pakker som er kommet fra utlandet som jeg aldri har fått. Pakkene er kommet til Norge men forsvinner mystisk fra Lørenskog til Stavanger. På 2 år er 7 pakker bort + pakker som skal være levert på døra er forsvunnet. Bor i låst blokk og pakkene skal liksom være levert på døra mi. Alle pakkene er med sporing. Det er klær, sko og mobiletuier som forsvinner. Så det er sikkert noen der som har fått fine sko og klær i gave. 

Anonymkode: c4770...982

Lørenskog er nok nøkkelen her. Mine apotekvarer scannes alltid inn der, men aldri ut igjen. Så dukker de plutselig opp hjemme hos meg, et par uker forsinket. Tipper de har vært med noen hjem en tur. 

• Liker 1
Skrevet

De alle blir borte etter status: 

"Customs cleared. ,oslo Gardermoen "

Skrevet

Aldri opplevd. Bestiller mye fra utlandet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Her TS. Og alle dere andre. Hvis de får rikelig med klager som gjelder en terminal får de luket ut synderen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De alle blir borte etter status: 

"Customs cleared. ,oslo Gardermoen "

Har du prøvd å ta sporingsnummeret å legge inn på Postens sporings nettside? Den utenlandske portalen klarer ikke bruke Postens info, og ettersom det er sendinger fra utlandet virker det som Posten sliter med å få til varsling når de ankommer postkontoret, slik at de blir liggende der uhentet i 2 uker før de blir returnert eller destruert. 
Har mer enn en gang hatt folk som har sendt meg sendingsnr og bedt meg sjekke siden jeg har jobbet der, hver gang har sendingen vært på post i butikk uten at de har fått hentemelding. 

Skrevet
Rosi skrev (14 minutter siden):

Har du prøvd å ta sporingsnummeret å legge inn på Postens sporings nettside? Den utenlandske portalen klarer ikke bruke Postens info, og ettersom det er sendinger fra utlandet virker det som Posten sliter med å få til varsling når de ankommer postkontoret, slik at de blir liggende der uhentet i 2 uker før de blir returnert eller destruert. 
Har mer enn en gang hatt folk som har sendt meg sendingsnr og bedt meg sjekke siden jeg har jobbet der, hver gang har sendingen vært på post i butikk uten at de har fått hentemelding. 

Selvfølgelig. Sjekker posten sin sporing,bring, dhl, postnord, ups osv. Sjekker alle, for jeg er desperat. Men vet at det er posten som har dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig. Sjekker posten sin sporing,bring, dhl, postnord, ups osv. Sjekker alle, for jeg er desperat. Men vet at det er posten som har dem.

Da ville jeg sendt en mail til kundeservicen dems med alle sendingsnummer du har, gamle og nye, og be om at noen innen en letegruppe eller systemspesialist eller noe slikt kan ta en titt på det, om det er noe feilkode i systemet eller noe. Det er noen som har bedre tilgang/forståelse på alle sporingsnivåer enn de som sitter på kundeservice. De gjør større ting som innføring og feilsøking ved åpning av terminaler og bytte av maskiner, så de kan også finne ut hva som er den gjentakende feilen med alt til deg, om det er noe teknisk og ikke en ansatt som stjeler. Er det en ansatt kan de finne ut hvor i linja det skjer, og forhåpentligvis finne rett person. 

Skrevet
Rosi skrev (1 time siden):

Da ville jeg sendt en mail til kundeservicen dems med alle sendingsnummer du har, gamle og nye, og be om at noen innen en letegruppe eller systemspesialist eller noe slikt kan ta en titt på det, om det er noe feilkode i systemet eller noe. Det er noen som har bedre tilgang/forståelse på alle sporingsnivåer enn de som sitter på kundeservice. De gjør større ting som innføring og feilsøking ved åpning av terminaler og bytte av maskiner, så de kan også finne ut hva som er den gjentakende feilen med alt til deg, om det er noe teknisk og ikke en ansatt som stjeler. Er det en ansatt kan de finne ut hvor i linja det skjer, og forhåpentligvis finne rett person. 

Jeg prøver å fortelle dette til kundeservice. De gir meg ingen epost eller personer som kan hjelpe å undersøke, sier det eneste hele tiden. "Vente". 1mnd, så 2mnd. Så sier de "jeg vet ikke". Derfor prøver jeg å finne en som faktisk kan finne ut av dette. Enten den som sitter med å scanne dette i Oslo eller den som skal motta pakken FRA oslo. Men kommer ingen vei, ingen vet noe. Når alle gir opp, så blir det så lett og fortsette.

Skrevet

Prøvd denne før. Man kan enten ringe kundeservice eller chat med en robot for å klage. Prøvd kundeservice men ingen vet hvem. Når jeg prøver det andre alternativet med chatrobot så får jeg bare opp det som er på bildet (vedlegg). Altså man kommer ikke videre.

Screenshot_20211210-190824_Samsung Internet.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg prøver å fortelle dette til kundeservice. De gir meg ingen epost eller personer som kan hjelpe å undersøke, sier det eneste hele tiden. "Vente". 1mnd, så 2mnd. Så sier de "jeg vet ikke". Derfor prøver jeg å finne en som faktisk kan finne ut av dette. Enten den som sitter med å scanne dette i Oslo eller den som skal motta pakken FRA oslo. Men kommer ingen vei, ingen vet noe. Når alle gir opp, så blir det så lett og fortsette.

Send meg en PM med sendingsnr, så skal jeg se om jeg får familiemedlem med rette tilganger nysgjerrig nok til å sjekke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 18.00):

Jeg kan ikke hjelpe deg, men har et lignende problem med Posten. Eller problem og problem, for meg har det hittil gått greit, men Posten har et alvorlig problem.

Jeg har bestilt en del apotekvarer via post det siste året, og på samtlige av dem har det vært klippet hull i emballasjen når jeg mottar dem. Noen ganger er hullet lite, andre ganger stort, men alltid synes etiketten på varen igjennom emballasjen hvis man titter inn hullet/revnen. Jeg antar noen klipper et lite hull først og forstørrer det helt til de kan se hva innholdet er. Ingenting har vært borte fra pakkene mine og ingen pakker er forsvunnet, men felles for dem alle er at de har forsvunnet fra sporinga, alltid på samme terminal. Nå bestiller jeg veldig sære medisiner som ikke kan brukes til noe som helst annet enn å behandle en skikkelig sjelden genetisk nevrologisk lidelse, misbrukerpotensialet og gjensalgsverdien er altså lik null. Men jeg antar saken hadde stilt seg annerledes hvis det hadde vært sterke smertestillende, sovemidler eller beroligende de så når de tittet inn i disse hullene sine...

Jeg har prøvd å varsle Posten mange ganger, både muntlig og skriftlig, men de finnes ikke interessert. De sier bare at det av og til oppstår skader på emballasje og at avsender sikkert har slurvet med emballasjen. Men sånne typer naturlig  oppståtte hull og skader har ikke tydelige klippemerker og jeg har aldri, og da mener jeg ALDRI, opplevd at det har oppstått så tydelige skader på pakker jeg har mottatt (med Posten, riktignok, Post Nord skader sine jevnlig, men ikke engang de gjør det med saks...), og jeg mottar rundt hundre i året.  Så Posten bryr seg altså ikke om at de har ansatte som etter alle solemerker enten misbruker legemidler eller langer legemidler, og at det uansett er snakk om legemidler som stjeles fra Postens kunder. Så jeg tviler sterkt på at de vil bry seg om dine forsvunnede pakker heller... 😐

Det er tollvesenet som lager hull i pakkene med legemidler.

Anonymkode: c9359...a0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er tollvesenet som lager hull i pakkene med legemidler.

Anonymkode: c9359...a0c

Hvorfor i all verden skulle tollvesenet ha noe med pakker som sendes innenlands å gjøre? 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er hundre prosent arbeidere på Lørenskog som stjeler pakker. Flere av mine apotek og kosmetikk varer har forsvunnet. 

Anonymkode: 49d6a...ef6

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er hundre prosent arbeidere på Lørenskog som stjeler pakker. Flere av mine apotek og kosmetikk varer har forsvunnet. 

Anonymkode: 49d6a...ef6

Stjeler 100% postens ansatte på Lørenskog pakker??

Anonymkode: 35a9f...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...