AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #101 Skrevet 10. desember 2021 Dere som mener at man burde la det gå, å ikke si noe. Men samtidig mener at det er mor som har forma de ungene til å bli utakknemlig, hva gjør dere da for å sette grenser å vise at slik oppførsel ikke er OK ?! Hadde det vert mine unger hadde jeg tatt kalenderen på dagen, bytta den ut med vanlig sjokoladekalender. Ikke ventet til neste år, for da går vi for langt inn i fremtiden til at det skal være noe å lære her Anonymkode: 6a040...2df 2
Fjaselina Skrevet 10. desember 2021 #102 Skrevet 10. desember 2021 Mine er nokre få år eldre. Vi har alltid hatt heimelaga pakkekalender, men det har variert kva som har vore i pakkene. I fjor var det ein kalender med mykje sminke, kremer etc, basert på en kalender fra makeupmekka eller tilsvarende. I år spurte eg den eldste om kva slags kalender som var mest fristende, og det var den billigste versjonen, der det er litt snop i kvar pakke. Ein pakke tyggis, nokre karameller eller to-tre smågodtbitar. Det er ikkje nødvendig å lage pakkekalender med større ting, når det mest fristende er ein sjokoladebit 😄 Ingen klager her!!
Laraa Skrevet 10. desember 2021 #103 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Neivel Anonymkode: a0ebd...936 Jovel 😊
Hactar Skrevet 10. desember 2021 #104 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oppdatering fra ts: I går kveld ba jeg om å få tilbake tingene hun ikke var fornøyd med fra kalenderen, tidligere og fremtidige, med en nøytral tone. Sa at det ikke gjorde noe at hun ikke likte tingene, men at det kunne være fine ekstragaver for jeg vet om mange som ville blitt glad for og det var dumt om de bare ble slengende. Da sa hun unnskyld og ønsket ikke å gi noe fra seg. Vi har hatt samtaler om takknemlighet, økonomi og miljø mange ganger før, så i går lot jeg den biten ligge.. Og i morges nevnte jeg ikke kalenderen i det hele tatt. Var ikke der når hun åpnet. Men rett før jeg skulle gå kom hun å ga meg klem, noe hun skjelden gjør om morgen (Så hun er vist redd for den skal bli borte eller jeg skal kreve pakkene hun klager på tilbake eller bare har tenkt seg om) Anonymkode: ff940...b9b Dette synes jeg var veldig bra håndtert. Du bare rett og slett tok klagene hennes på alvor, og hun fikk sjansen til å se seg selv utenfra uten å spore av i en konflikt med deg. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #105 Skrevet 10. desember 2021 Vi har fem barn. Eldste på 13 klagde på sjokoladekalender i fjor og sa det var altfor billig og dårlig. Ingen av de andre klagde (barna er 11, 10, 9 og 2). Hadde mannen vært enig med meg hadde jeg ikke gitt henne kalender i år. Dessverre er det slik at hun er hans barn og da blir det stemor fra helvete dersom jeg hadde gitt de andre og ikke henne. Anonymkode: d8d9e...bd5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #106 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes det høres ut som kjempefine gaver du gir. Her har vi også pakkekalender, og innholdet er liksom en bitteliten sjokolade, klistermerke, liten lekebil, refleks, såpebobler osv. Gutten vår er mindre enn ditt barn men han blir sååå takknemlig. Tror også jeg ville dratt inn kalenderen om det bare ble sutring. Anonymkode: ea5a2...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #107 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har et barn på 13år som får pakkekalender, men nå har det vært klaging og surmuling hver dag over innholdet. Kjenner jeg har lyst å fjerne hele kalenderen. Dårlig stemning hvet morgen på grunn av den kalenderen. Hva ville dere gjort? Barnet får ikke dyre ting og det vet det jo, det er jo kalendergaver, ikke julegaver. men jeg tenker jo det er ok ting. Eks. På innhold er produkter fra bodyshop, julesokker, sjokolade, digg til matpakke som mellombar og sugerør med smak(i samme pakke) . Anonymkode: ff940...b9b Slike kalendergaver gir jeg til barna på henholdsvis 3 og 8 år så de der passer ikke en 13 åring… Anonymkode: 67f08...4e6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #108 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oppdatering fra ts: I går kveld ba jeg om å få tilbake tingene hun ikke var fornøyd med fra kalenderen, tidligere og fremtidige, med en nøytral tone. Sa at det ikke gjorde noe at hun ikke likte tingene, men at det kunne være fine ekstragaver for jeg vet om mange som ville blitt glad for og det var dumt om de bare ble slengende. Da sa hun unnskyld og ønsket ikke å gi noe fra seg. Vi har hatt samtaler om takknemlighet, økonomi og miljø mange ganger før, så i går lot jeg den biten ligge.. Og i morges nevnte jeg ikke kalenderen i det hele tatt. Var ikke der når hun åpnet. Men rett før jeg skulle gå kom hun å ga meg klem, noe hun skjelden gjør om morgen (Så hun er vist redd for den skal bli borte eller jeg skal kreve pakkene hun klager på tilbake eller bare har tenkt seg om) Anonymkode: ff940...b9b Så bra. Høres ut som hun har tenkt seg om. Sikkert mye hormoner i sving. Ikke alltid like lett . Du tok det fint! Anonymkode: d6f2b...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #109 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oppdatering fra ts: I går kveld ba jeg om å få tilbake tingene hun ikke var fornøyd med fra kalenderen, tidligere og fremtidige, med en nøytral tone. Sa at det ikke gjorde noe at hun ikke likte tingene, men at det kunne være fine ekstragaver for jeg vet om mange som ville blitt glad for og det var dumt om de bare ble slengende. Da sa hun unnskyld og ønsket ikke å gi noe fra seg. Vi har hatt samtaler om takknemlighet, økonomi og miljø mange ganger før, så i går lot jeg den biten ligge.. Og i morges nevnte jeg ikke kalenderen i det hele tatt. Var ikke der når hun åpnet. Men rett før jeg skulle gå kom hun å ga meg klem, noe hun skjelden gjør om morgen (Så hun er vist redd for den skal bli borte eller jeg skal kreve pakkene hun klager på tilbake eller bare har tenkt seg om) Anonymkode: ff940...b9b Godt håndtert 😊 Anonymkode: ea158...98b 1
Gjest 96erjente Skrevet 10. desember 2021 #110 Skrevet 10. desember 2021 Skjønner deg godt..! Her har vi droppet pakkekalender i år, og har heller kjøpt 3 slike (bilde) til alle 3 barna. De to minste er nok litt for små enda, men hun eldste på 5 år er kjempe fornøyd med å sette på en ny kule hver dag. Har søsken på 17 og 14 og som har akkurat samme treet og har hatt det i noen år allerede, og det har vært bra nok for de og, så satser på at disse kan brukes en del år fremover😋
Fjaselina Skrevet 10. desember 2021 #111 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Slike kalendergaver gir jeg til barna på henholdsvis 3 og 8 år så de der passer ikke en 13 åring… Anonymkode: 67f08...4e6 Så en 13-åring må få dyre gaver?? Eller ?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #112 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har et barn på 13år som får pakkekalender, men nå har det vært klaging og surmuling hver dag over innholdet. Kjenner jeg har lyst å fjerne hele kalenderen. Dårlig stemning hvet morgen på grunn av den kalenderen. Hva ville dere gjort? Barnet får ikke dyre ting og det vet det jo, det er jo kalendergaver, ikke julegaver. men jeg tenker jo det er ok ting. Eks. På innhold er produkter fra bodyshop, julesokker, sjokolade, digg til matpakke som mellombar og sugerør med smak(i samme pakke) . Anonymkode: ff940...b9b Bare dropp den neste år. Har forresten selv uttalt de samme ordene nær sagt her en NATT. Da 5-åringen nektet å SOVE fordi hun gledet seg sånn til å åpne kalenderen. I nattens groggyhet ble jeg litt for sint og sa noe om at da kan vi ta vekk hele kalenderen, for det er faktisk viktigere å sove. Jeg ba om unnskyldning da hun begynte å hylgråte, det gikk litt langt. Men jeg var trøtt og ville sove, den fordømte kalenderen er ikke livsviktig liksom. Men hun er 5 da, det er forskjell. Hun er litt FOR takknemmlig får man si. Men hun har bare lego-kalender enkelt og greit. Anonymkode: 66b34...35f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #113 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): "Hei! Jeg ser at jeg kanskje har bommet litt med kalenderen i år. Jeg har et budsjett på xx kroner. Kanskje du har lyst til å komme med forslag til neste års kalender? Kanskje vi ikke skal ha pakker hver dag slik at vi kan ha færre men større gaver for eksempel?" Anonymkode: b5389...b54 Ja, vi må for guds skyld aldri gi konsekvenser til barn som ikke oppfører seg. Huff og huff. Vi får sette oss på huk foran tenåringen og fortelle på en veldig snill måte at hun ikke kan være slem. Herregud. Aksjon gir reaksjon. Dagens unge kommer aldri i livet til å takle motgang når de aldri blir kjeftet på når de gjør noe galt. Anonymkode: 457ca...d12 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #114 Skrevet 10. desember 2021 Da hadde jeg sagt «nei da sier vi at du er for stor for noe kalender mer siden innholdet ikke faller i smak.» Skal se det blir en annen tone da 😊👍 så hadde jeg forhørt meg med foreldrene til vennene om hvordan deres kalendere er. Mulig de har fylt deres barns julekalendere med dyre gaver? Jeg var alltid fornøyd med en billig sjokolade kalender og juleflax 👍 aldri klaget en eneste gang. Anonymkode: d5416...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #115 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har fem barn. Eldste på 13 klagde på sjokoladekalender i fjor og sa det var altfor billig og dårlig. Ingen av de andre klagde (barna er 11, 10, 9 og 2). Hadde mannen vært enig med meg hadde jeg ikke gitt henne kalender i år. Dessverre er det slik at hun er hans barn og da blir det stemor fra helvete dersom jeg hadde gitt de andre og ikke henne. Anonymkode: d8d9e...bd5 De kalenderne til 10 kr er for mange mer enn bra nok, men er ikke alle som liker smaken på sjokoladen (jeg personlig synes den smaker dritt). Hvorfor tar ikke mannen ansvaret for julekalenderne da? Synes det høres ut som du er tenkt fra helvete fra før...kan jo ikke la vær å gi dattra din mannen din kalender bare fordi hun klagde litt i fjor. Anonymkode: 8fe8f...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #116 Skrevet 10. desember 2021 Jeg ble enig med mine jenter 12 og 15 år, hva slags tema vi skulle ha på kalenderen. Ble sminke og ting i den kategorien.. var ute i god tid å kjøpte inn når det var salg og fant fine ting. De er superfornøyde og det er hyggelig. Brukte tilsammen 2000kr .litt planlegging måtte til. Tidligere år hvor jeg har haste handlet inn på normal osv og ikke hatt så mye tanke bak har de ikke vært sånn superfornøyd. Syns d er viktig at d blir en hyggelig greie.. de har jo forventninger .. så smart å bli enig om ett eller tre tema åså kjøpe det😀👍🏻 Anonymkode: 6ab20...782
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #117 Skrevet 10. desember 2021 Herregud jeg får vondt i meg av at du som har lagt tid og kjærlighet i dette får en så utakknemlig respons. Jeg synes du skal ta tilbake resten av julekalenderen, eller bare si at hun ikke får noen kalender neste år. Tror det er en bra lærepenge som kanskje kan få ungen til å tenke litt, om ikke nå, så senere. Anonymkode: 5a38b...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #118 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud jeg får vondt i meg av at du som har lagt tid og kjærlighet i dette får en så utakknemlig respons. Jeg synes du skal ta tilbake resten av julekalenderen, eller bare si at hun ikke får noen kalender neste år. Tror det er en bra lærepenge som kanskje kan få ungen til å tenke litt, om ikke nå, så senere. Anonymkode: 5a38b...0c2 Lese hele tråden kanskje Anonymkode: a0ebd...936 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #119 Skrevet 10. desember 2021 Fjaselina skrev (2 timer siden): Så en 13-åring må få dyre gaver?? Eller ? Står da ingenting om det ! Anonymkode: a0ebd...936
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #120 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Slike kalendergaver gir jeg til barna på henholdsvis 3 og 8 år så de der passer ikke en 13 åring… Anonymkode: 67f08...4e6 Hva mener du passer for de på 13? Tar gjerne mot tips, har en topp på 50pr gave, samt noen må være rimeligere. Anonymkode: ff940...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå