Gå til innhold

Er folk blekere i Trøndelag( nord for Trondheim) og Nord-Norge enn på Vestlandet, Østlandet og Sørlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt vestlendinger og sørlendinger er mer gylne i huden føler jeg. Kristiansund og Haugesund f eks. I Oslo er folk veldig blandet, men jeg føler at mange vestlendinger er mørkere i huden og fortere brune( selv om det er lite sol på Vestlandet)

Virker som at folk nord for Trondheim er veldig bleke. 

Anonymkode: d7a96...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Sunnmøring og har veldig nordisk hud, så er ganske blek nå på vinteren:p

Anonymkode: 91413...d74

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så mener jeg å ha hørt at siden Bergen i gamle dager var en handelsby, kom et skip fra andre deler av verden der mannskaper hadde mørkere hudfarge. Og sjarmerte Bergensdamene, og har da ført til mørkere hudfarge på noen vestlendinger 

Anonymkode: db724...f9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg ikke husker helt feil, så mener jeg å ha hørt at siden Bergen i gamle dager var en handelsby, kom et skip fra andre deler av verden der mannskaper hadde mørkere hudfarge. Og sjarmerte Bergensdamene, og har da ført til mørkere hudfarge på noen vestlendinger 

Ikke et skip, men flere skip 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et skip fører ikke til mørkere hudfarge hundrevis av år senere.  Det blir fort utvannet, tar bare noen generasjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...