Gå til innhold

2 diaré og spydd en gang på dag 2, er det omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 2 år hadde en diaré bleie I går og en I dag. Ingen avf ellers, kun disse to på 2 dager. I går spydde hun en gang også. Er det tegn på norovirus/omgangssyke? Vi har aldri hatt dette før, derfor spørr jeg. 

Anonymkode: 37061...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er omgangssyke.

Anonymkode: b7449...6c9

• Liker 4
Skrevet

Ja, ja, ja! Det kan ramme ulikt fra person til person og avhengig av hvilket virus det er snakk om. 

• Liker 4
Skrevet

Fader. Jeg jobber i helsevesenet. Da må hun være hjemme fra barnehagen?🥵 Bør jeg også? Jeg er litt uvel i magen men ikke diaré.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fader. Jeg jobber i helsevesenet. Da må hun være hjemme fra barnehagen?🥵 Bør jeg også? Jeg er litt uvel i magen men ikke diaré.

Ungen må være hjemme ja. Å du burde være hjemme du også når du jobber i helsevesenet.  

Anonymkode: 4e4ce...a6f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungen må være hjemme ja. Å du burde være hjemme du også når du jobber i helsevesenet.  

Anonymkode: 4e4ce...a6f

Men er det 100% sikkert at det er omgangssyke når det kun er 2 bleier og spring en gang? 😔😔😔😔 uff må nok bli hjemme jeg da. Men jeg er redd resten av flokken smittes så må jeg være hjemme lenge..  er visst slik at man kan ha det lenge eller få det med kort tidsmellomrom... 

Skrevet

Det er nok det, ja. Barnet mitt hadde det, spydde en gang også en gang til to døgn etterpå. Jeg ble smittet og spøy flere ganger om dagen i fem dager😒

Anonymkode: af309...fb7

• Liker 1
Skrevet

Og nå har jeg diaré......

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men er det 100% sikkert at det er omgangssyke når det kun er 2 bleier og spring en gang? 😔😔😔😔 uff må nok bli hjemme jeg da. Men jeg er redd resten av flokken smittes så må jeg være hjemme lenge..  er visst slik at man kan ha det lenge eller få det med kort tidsmellomrom... 

Det er kjempekjedelig, og forferdelig å ha omgangssyken, men sånn er det bare. Er det oppkast og diare i heimen må man holde seg hjemme til alle symptomer er borte. Det er nesten ikke til å unngå at resten av flokken blir smittet. Men på den lyse siden; bedre nå enn om to uker😬

Anonymkode: 6d742...036

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

48 timer fra siste oppkast/diare før dere kan i bhg/jobb.

Anonymkode: 02eec...3cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...