AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Har en historie med mye bagasje som jeg har brukt mange år på å jobbe med. Føler jeg har blitt bedre og klart å ta meg både en utdannelse og fått jobb. Problemet er at jeg føler at jeg har utviklet angst og problemer med selvbildet på grunn av jobben. Sliter også med søvn. Jeg har ikke hatt det så dårlig mentalt med meg selv siden før jeg begynte å jobbe med problemene mine. Er dette normalt, og skal jeg bare ta meg sammen? Føler meg maktesløs og fastlåst. Anonymkode: 2ba04...033
Tone83 Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Hva er det med jobben som gjør at du føler det slik?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Det er nok ikke så vanlig, håper jeg, men jeg tror jeg er i ferd med å utvikle angst pga jobben. Jeg har det helt topp i ferier, men jeg blir et søvnløst nervevrak av jobb. Anonymkode: 63021...e0e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Of course. Tusen takk, sjefen min. p.s. Før jeg begynte på jobben jeg har nå, hadde jeg god selvfølelse og var ganske så selvsikker, men nå..."Hvem vil ansette meg?" og " Jeg er så dum" er noe jeg ofte tenker Anonymkode: 4e665...d67
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Ja jeg hater å stå opp hver dag å tenke på det grusomme arbeidsstedet jeg har . Og jeg er bare lærling Anonymkode: 1d9e0...923
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Tone83 skrev (22 minutter siden): Hva er det med jobben som gjør at du føler det slik? Sjefen. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er nok ikke så vanlig, håper jeg, men jeg tror jeg er i ferd med å utvikle angst pga jobben. Jeg har det helt topp i ferier, men jeg blir et søvnløst nervevrak av jobb. Anonymkode: 63021...e0e Samme her. Har det topp på fridager men når jobben nærmer seg så melder angsten seg. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Of course. Tusen takk, sjefen min. p.s. Før jeg begynte på jobben jeg har nå, hadde jeg god selvfølelse og var ganske så selvsikker, men nå..."Hvem vil ansette meg?" og " Jeg er så dum" er noe jeg ofte tenker Anonymkode: 4e665...d67 Føler det samme. Jeg har gått fra å være en sprudlende person som elsket livet og hverdagen min til å miste all form for livsglede. Skal det være slik? Føler jeg har jobbet meg gjennom alle problemene mine bare så for å få problemer igjen fordi jeg skal passe inn i A4. Tenker også ofte at jeg er dum og en byrde... AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja jeg hater å stå opp hver dag å tenke på det grusomme arbeidsstedet jeg har . Og jeg er bare lærling Anonymkode: 1d9e0...923 Huff, hvordan holder du ut? Anonymkode: 2ba04...033
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjefen. Samme her. Har det topp på fridager men når jobben nærmer seg så melder angsten seg. Føler det samme. Jeg har gått fra å være en sprudlende person som elsket livet og hverdagen min til å miste all form for livsglede. Skal det være slik? Føler jeg har jobbet meg gjennom alle problemene mine bare så for å få problemer igjen fordi jeg skal passe inn i A4. Tenker også ofte at jeg er dum og en byrde... Huff, hvordan holder du ut? Anonymkode: 2ba04...033 Det er bare såvidt men det er inntekten jeg tenker på og barna mine som er under 4 år, jeg kan ikke plutselig stå uten inntekt når jeg har barn, hus og bil, men jeg planlegger for harde livet hvordan jeg skal få en bedre hverdag på jobb. Føler meg dum, ikke bra nok... Anonymkode: 1d9e0...923
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare såvidt men det er inntekten jeg tenker på og barna mine som er under 4 år, jeg kan ikke plutselig stå uten inntekt når jeg har barn, hus og bil, men jeg planlegger for harde livet hvordan jeg skal få en bedre hverdag på jobb. Føler meg dum, ikke bra nok... Anonymkode: 1d9e0...923 Må også legge til. Hvis jeg hadde følt dette i tiden før jeg fikk barn hadde jeg sluttet i jobben på dagen. Ingen skal trenge å gå å ha det så jævlig. Anonymkode: 1d9e0...923
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må også legge til. Hvis jeg hadde følt dette i tiden før jeg fikk barn hadde jeg sluttet i jobben på dagen. Ingen skal trenge å gå å ha det så jævlig. Anonymkode: 1d9e0...923 Men hva hadde du gjort hvis du fant ut at du var gravid? Hadde du stått i jobben eller sluttet så fort som mulig? Hvor skulle du ha fått inntekten din fra hvis du sluttet? Kan jeg spørre hva som gjør at du mistrives? Anonymkode: 2ba04...033
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Mange jobber er angsframkallende. Vi har for eksempel mye parsamarbeid, og det er en stor angst for meg å skulle bli beskyldt for noe av kvinnelige kollegaer. Sørger derfor for at det alltid er minst to stoler mellom oss og at vi er på hver side av bordet når vi er alene samt at det er videoovervåkning av rommet. Men siden dynamikken blir dårlig, får man og angst for at det kommer til å få konsekvenser for meg på sikt. Jeg håper på mannlig sjef så vi kan få slutt på den fryktkulturen kvinnevelde jeg lever under har skapt på min arbeidsplass. Anonymkode: 0247e...442
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hva hadde du gjort hvis du fant ut at du var gravid? Hadde du stått i jobben eller sluttet så fort som mulig? Hvor skulle du ha fått inntekten din fra hvis du sluttet? Kan jeg spørre hva som gjør at du mistrives? Anonymkode: 2ba04...033 Tidlig i svangerskapet ville jeg sluttet og fått en jobb minst 6 mnd før fødsel for å få foreldrepenger, ellers måtte jeg kanskje holdt ut eller sykemeldt meg. Hvis jeg hadde vært gravid nå ville jeg bedt om sykemelding men jeg er ikke det, så jeg må bare holde ut til jeg finner noe annet uten å gå ned i inntekt. Faglæreren min og noen flere på arbeidsplassen. Arbeidsmiljøet er grusomt. Faglærer er en av de som gjør miljøet dårlig, men tror ikke på meg når jeg sier at miljøet er dårlig der, selv om alle vikarer og flere lærlinger sier det samme som meg. Ikke rart når hun selv bidrar til å ødelegge miljøet.. også bruker de oss til å løpe ditt og datt, ta alle klokker osv mens de bare sitter der. I dag stelte jeg en pasient. Ventet 10 min på noen som skulle katerisere (en prosedyre bare noen kan ta), da kom en som ikke kan gjøre oppgaven jeg ringte etter, men han fortalte at 3 stk har sitti de 10 minuttene og oversett at jeg ringte . Anonymkode: 1d9e0...923
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Du er ikke alene. Jeg mistrives også. Sjefen her også. Skikkelig drittsjef. Forskjellsbehandling av oss under han. Vi som ikke har nesen langt inn i ræva, er ikke noe verdt, mens de som ikke har kontroll på det de skal gjøre på jobb, er så fantastiske, nettopp fordi de smisker og småflørter. Jeg spyr🤮. Jobber med saken for å få ny jobb, men ingen hell ennå😔. Må legge til at jeg har vært der i over 20 år, men det var ikke sånn før. Nå er det trynetillegg som rår. Og for ikke å glemme ulik lønn for samme stilling😡. Anonymkode: 3a4be...1d2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Of course. Tusen takk, sjefen min. p.s. Før jeg begynte på jobben jeg har nå, hadde jeg god selvfølelse og var ganske så selvsikker, men nå..."Hvem vil ansette meg?" og " Jeg er så dum" er noe jeg ofte tenker Anonymkode: 4e665...d67 Etter jeg ble utbrent og snakket med en psykolog om jobben innså jeg at jeg var blitt utsatt for en sosiopat som gjorde det der med vilje. Brøt meg ned så jeg ikke skulle tøre å finne meg ny jobb. Gi meg så dårlig selvtillit at han fikk beholde meg og plage meg så lenge han ville. Kan du være utsatt for det samme? Uansett bør dere bytte jobb om den gir dere angst. Bytt før angsten får satt klørne i dere. Anonymkode: 11977...fa8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter jeg ble utbrent og snakket med en psykolog om jobben innså jeg at jeg var blitt utsatt for en sosiopat som gjorde det der med vilje. Brøt meg ned så jeg ikke skulle tøre å finne meg ny jobb. Gi meg så dårlig selvtillit at han fikk beholde meg og plage meg så lenge han ville. Kan du være utsatt for det samme? Uansett bør dere bytte jobb om den gir dere angst. Bytt før angsten får satt klørne i dere. Anonymkode: 11977...fa8 Jobbet vi sammen før? Jeg føler at vi snakker om samme person. Finnes sikkert mange av dem der ute Anonymkode: 4e665...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå