Gå til innhold

Hvordan få avsluttet en affære der han har følelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt latterlig tåpelig spørsmål, men jeg sliter altså så med å få avsluttet et forhold til en gift fyr på jobben. Han sier han er forelsket, jeg vet ikke om han har vurdert å gå fra kona, men det spiller ingen rolle, jeg vil ikke ha han. Han gav meg inntrykk av at ekteskapet var over da vi møttes, det stemmer ikke. Om han nå sier at han går fra henne så er jeg ikke interessert, jeg har mistet hele lysten på han. Har prøvd å slå opp, men da får jeg så mange telefoner og meldinger om hvor mye han elsker meg og trenger meg osv. Jeg har sympatifortsatt forholdet, men jeg vil ikke mer..

Jeg har alltid slitt med å sette grenser for meg selv, og har tidligere endt opp i samboerskap med noen jeg egentlig ikke ville være sammen med (!!!), fordi jeg ikke klarte å si tydelig at det var slutt. Har også hatt flere tilfeller der jeg har hatt sex uten å ønske det fordi jeg har synes det har vært så vanskelig å være "den kjipe som sier nei".

Hjelp meg, noen? Vurderer å gå for sms for å få sagt det jeg vil, men har altså så dårlig samvittighet. I tillegg har et familiemedlem av han nettopp dødd, så jeg føler at jeg burde holde ut til etter begravelsen i det minste, men jeg har jo faktisk ikke lyst :( 

Anonymkode: a7f58...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt latterlig tåpelig spørsmål, men jeg sliter altså så med å få avsluttet et forhold til en gift fyr på jobben. Han sier han er forelsket, jeg vet ikke om han har vurdert å gå fra kona, men det spiller ingen rolle, jeg vil ikke ha han. Han gav meg inntrykk av at ekteskapet var over da vi møttes, det stemmer ikke. Om han nå sier at han går fra henne så er jeg ikke interessert, jeg har mistet hele lysten på han. Har prøvd å slå opp, men da får jeg så mange telefoner og meldinger om hvor mye han elsker meg og trenger meg osv. Jeg har sympatifortsatt forholdet, men jeg vil ikke mer..

Jeg har alltid slitt med å sette grenser for meg selv, og har tidligere endt opp i samboerskap med noen jeg egentlig ikke ville være sammen med (!!!), fordi jeg ikke klarte å si tydelig at det var slutt. Har også hatt flere tilfeller der jeg har hatt sex uten å ønske det fordi jeg har synes det har vært så vanskelig å være "den kjipe som sier nei".

Hjelp meg, noen? Vurderer å gå for sms for å få sagt det jeg vil, men har altså så dårlig samvittighet. I tillegg har et familiemedlem av han nettopp dødd, så jeg føler at jeg burde holde ut til etter begravelsen i det minste, men jeg har jo faktisk ikke lyst :( 

Er vel bare å si at fra nå av går kopier av hans sms’er til kona!

Stå opp for deg selv!

• Liker 9
Skrevet

Det letteste er å bare blokkere han. 

• Liker 5
Skrevet

Bare si/skriv at du har sagt ifra at du ikke vil mer. Si også at du blokkerer han, og gjør det.

Anonymkode: 9e391...b1a

• Liker 5
Skrevet

Oi oi, det kan bli kleint på jobben fremover da, tenker jeg..

Du må bare gjøre det slutt og eventuelt true med å fortelle kona hans om dette (eller bare gjøre det anonymt).

Anonymkode: 37e0b...3c7

Skrevet
Doktor Dyregod skrev (1 minutt siden):

Det letteste er å bare blokkere han. 

Men de møtes jo sikkert på jobb hver dag?

Hehe... Dette er én av grunnene til hvorfor man ikke bør inngå forhold til kolleger. Spesielt gifte kolleger.

Anonymkode: 37e0b...3c7

• Liker 5
Skrevet

Han forstår nok at da er det bare jobb som gjelder

Skrevet
Mustang skrev (21 minutter siden):

Er vel bare å si at fra nå av går kopier av hans sms’er til kona!

Stå opp for deg selv!

Hvordan gjøre det mot noen jeg synes synd på? Jeg får dårlig samvittighet av alt mulig. Jeg må vel si fra på en hyggelig måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan gjøre det mot noen jeg synes synd på? Jeg får dårlig samvittighet av alt mulig. Jeg må vel si fra på en hyggelig måte?

Jo, men det har ikke fungert til nå.

Vær overtydelig. «Jeg har ingen følelser og har heller ikke lengre tiltrekningen jeg hadde. Har prøvd å være tydelig før, men føler ikke det har nådd helt inn. Men jeg ønsker ikke mer nå, og håper du finner tilbake til partneren din igjen.

For min egen skyld kommer jeg til å la være å svare mer på kontakt, og vil ta (høflig) avstand på jobb.».

Så: blokker.

Søk annen jobb. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har forsøkt å avvise på en hyggelig og vag måte tidligere. Ender med mer masing og ubehag. Da jeg sa klart i fra uten å være slem, men også uten å legge noe i mellom, tok det endelig slutt. 

Anonymkode: 9f8fc...736

• Liker 3
Skrevet

Bytt jobb.

Anonymkode: 3c300...6ea

Skrevet

Sannheten er at du kommer til å kaste bort livet ditt hvis du fortsetter med å ikke sette grenser. Ikke bare kommer du til å gå glipp av de virkelig gode menneskene, du kommer i tillegg til å pådra deg de mest patetiske.

Skriv dette ^^ på speilet med leppestift. Skriv det på en lapp og heng på utgangsdøren. Ikke ta disse bort før du er godt i gang med å sette grenser.

Ikke en gang når du får besøk :)  

Anonymkode: 2d9b2...ba7

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke å være hyggelig, hvis han ikke tar det til seg? Ha litt bein i nesa da kvinne, og sett grenser for denne mannen.

Vær klar og tydelig.

Anonymkode: 8bed4...d15

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ring mental helse på 116 123. Be om råd.

Anonymkode: f3558...8a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sannheten er at du kommer til å kaste bort livet ditt hvis du fortsetter med å ikke sette grenser. Ikke bare kommer du til å gå glipp av de virkelig gode menneskene, du kommer i tillegg til å pådra deg de mest patetiske.

Skriv dette ^^ på speilet med leppestift. Skriv det på en lapp og heng på utgangsdøren. Ikke ta disse bort før du er godt i gang med å sette grenser.

Ikke en gang når du får besøk :)  

Anonymkode: 2d9b2...ba7

Takk, lurer jeg jammen meg på om jeg skal gjøre! Jeg har vært i et voldelig forhold for mange år siden, og etter det har jeg blitt så grusomt redd for at noen skal bli sinte på meg, så jeg sliter med helt normal grensesetting. Å si nei takk til besøk feks. føles forferdelig! Eller å ikke ville ha med en fyr hjem fra byen. Sånne ting er vanskelig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig trenger du ikke å være hyggelig, hvis han ikke tar det til seg? Ha litt bein i nesa da kvinne, og sett grenser for denne mannen.

Vær klar og tydelig.

Anonymkode: 8bed4...d15

Takk, trenger et spark bak :) 

Gjest supernova_87
Skrevet

Du sier du "har prøvd å slå opp", hva betyr det egentlig? 

Det går jo an å være empatisk for situasjonen han er i, samtidig som du er tydelig om dine grenser. Skjønner at du blir engstelig med tanke på din tidligere erfaring, men prøv å handle verdibasert og ikke fryktbasert. Kanskje har du verdier om å være god mot andre, det går fint an å være god mot andre, samtidig som du står opp for dine grenser. 

"Hei Pål. Jeg er veldig lei for å høre om dødsfallet til X. Skjønner at du må ha det vondt for tiden. Jeg kan likevel ikke la være å si at jeg avslutter dette forholdet. Dersom du har behov for å snakke om det kan vi ta en kort samtale, men det blir det siste, og jeg kommer ikke til å endre mening."

Mange ville ikke tilbydd en siste samtale, men jeg mener at har man hatt et langvarig forhold, uansett hvor uetisk det har vært med tanke på kona, så kan man gi den andre litt "closure". Da får du også vite litt hva han tenker om det. Men vær tydelig på at "Jeg har en avtale om 20 min så da må jeg avslutte", selv om det er løgn. 

Apropos grensesetting: man må øve. Jeg driver og øver på bagatellmessige ting, og merker at det hjelper. Det anbefales! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kan avlegge ham et besøk, så slipper du mer av dette tullet! For du kan rett og slett ikke ha der sånn, og hvorfor synes du synd på ham? Slutt med det, og du får et bedre liv

Skrevet
Rainstorm skrev (3 timer siden):

Det går jo an å være empatisk for situasjonen han er i, samtidig som du er tydelig om dine grenser. Skjønner at du blir engstelig med tanke på din tidligere erfaring, men prøv å handle verdibasert og ikke fryktbasert. Kanskje har du verdier om å være god mot andre, det går fint an å være god mot andre, samtidig som du står opp for dine grenser. 

"Hei Pål. Jeg er veldig lei for å høre om dødsfallet til X. Skjønner at du må ha det vondt for tiden. Jeg kan likevel ikke la være å si at jeg avslutter dette forholdet. Dersom du har behov for å snakke om det kan vi ta en kort samtale, men det blir det siste, og jeg kommer ikke til å endre mening."

Mange ville ikke tilbydd en siste samtale, men jeg mener at har man hatt et langvarig forhold, uansett hvor uetisk det har vært med tanke på kona, så kan man gi den andre litt "closure". Da får du også vite litt hva han tenker om det. Men vær tydelig på at "Jeg har en avtale om 20 min så da må jeg avslutte", selv om det er løgn. 

Apropos grensesetting: man må øve. Jeg driver og øver på bagatellmessige ting, og merker at det hjelper. Det anbefales! 

Normalt ville jeg vært enig, i forhold til samtale. Problemet med TS er at hun ikke evner å si nei, eller si noe folk ikke vil høre. Da blir samtaler skummelt. Mannen kan jo bare si; «Nei, jeg nekter at det er slutt» og litt mer i den gata, og TS sier «ok» og fortsettee forholdet mot sin vilje. 

• Liker 1
Skrevet
Rainstorm skrev (3 timer siden):

Jeg har prøvd ved at jeg har sagt at jeg ønsker å avslutte og at vi ikke treffes eller snakker mer. Så fikk jeg i en uke meldinger om hvor fælt alt var, at han ikke kunne gi slipp osv. Og så sa jeg til slutt ja til å møtes igjen. Jeg trodde avgjørelsen om at det var over var stadfestet, men han oppførte seg som om alt var som før igjen etterpå.. Nå gjorde jeg det igjen på telefon i kveld, sa at jeg ikke ville mer, men han mener at han i det minste må få treffe meg en gang til først. Noe jeg da sa ja til for jeg orker ikke mer mas.. 

Juniper skrev (15 minutter siden):

Normalt ville jeg vært enig, i forhold til samtale. Problemet med TS er at hun ikke evner å si nei, eller si noe folk ikke vil høre. Da blir samtaler skummelt. Mannen kan jo bare si; «Nei, jeg nekter at det er slutt» og litt mer i den gata, og TS sier «ok» og fortsettee forholdet mot sin vilje. 

Dette burde jeg lest tidligere i kveld, nå har jeg allerede godtatt et møte til. Sånn det har vært tidligere har han bare svart "det kan ikke være over mellom oss, jeg vil ikke gi oss opp". Og så har det bare fortsatt. 

Jeg skammer meg veldig over at jeg ikke tør å si fra bedre, men jeg er altså så redd for å såre noen, og jeg er så redd for at andre skal bli sinte på meg, eller skuffet over meg. 

Skrevet

TS. Send en ny melding. 

«Du. Jeg har tenkt meg godt om. Dette er over fra min side. Det er ikke noe du trenger å velsigne eller godta, det er et valg jeg har gjort, og jeg er ikke interessert i å diskutere eller forsvare det. Planlagt møte er derfor avlyst. Ting som har skjedd har gjort dette veldig klart for meg. Du skal heretter ikke kontakte meg på fritiden, og i jobbsammenheng forventer jeg proffesjonell oppførsel.» 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...