Gå til innhold

Teste menn - unngå narsissister og cluster B

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan vi samle råd om hvordan vi kan unngå disse ødeleggende mennene. Jeg tror man enkelt kan unngå dem ved å være obs på røde flagg og teste dem litt

Røde flagg 

* Snakker om eks(er) 

* triangulering 

* Sier nedsettende ting for å gjøre deg usikker

* Gaslighting

* varm/kald 

*lovebombing 

* Blokkering/silent treatment for ingenting

Test: 

* Si at du har mistet noen (f eks kjæledyr eller slektning) 

* Sett grenser 

* kom med en fornærmende kommentar 

Anonymkode: b9e52...aa2

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde flagg:

- Sier «jeg elsker deg» ALT for tidlig

- Forteller hvor fælt han/hun har det hjemme, om vond oppvekst osv 

- vil vite alt om fortiden din og bruker det mot deg (f.eks ber om å få vite om alle forhold fra fortiden og kan referere til det i senere samtaler)

- Vil vite hva du driver med og hvor du er (og dette kan høres utrolig uskyldig ut i begynnelsen..)

Test:

- Se hvordan han/hun reagerer når du setter grenser..

Anonymkode: 4bd3f...b15

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Røde flagg 

* Snakker om eks(er) 

Et like rødt flagg er å bastant ikke ville snakke om ekser!

I normale forhold så snakker man jo litt om hvorfor det ikke funka med eksene. Var man sammen i mange år eller det skjedde noe spesielt så kan man jo snakke litt om det.. En sjelden gang kan en eks nevnes.

Mens i destruktive forhold kan det bli for lite eller for mye.

Røde flagg jeg kommer på:

- At det han sier og gjør er to ulike ting. Sier mye fint, men viser det ikke i handling.

- Han liker ikke dyr.

- Han ser ut til å ha kjøpt seg venner. Omringet av folk fordi han spanderer osv, men få ser ut til å være virkelige venner.

-Han skryter av seg selv. Snakker mye om seg selv, stiller ikke mange spm til deg, virker heller ikke alltid kjempeinteressert i det du sier.

-Snarsint, ukontrollert sinne.

-Vil ikke at du skal ha kontakt med andre menn. Ikke damer som kan gi dårlig innflytelse.

-Dobbeltmoral. Han kan ut på byen med gutta eller på guttetur. Du kan ikke.

Anonymkode: a6cbb...7cd

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Røde flagg:

- Sier «jeg elsker deg» ALT for tidlig

- Forteller hvor fælt han/hun har det hjemme, om vond oppvekst osv 

- vil vite alt om fortiden din og bruker det mot deg (f.eks ber om å få vite om alle forhold fra fortiden og kan referere til det i senere samtaler)

- Vil vite hva du driver med og hvor du er (og dette kan høres utrolig uskyldig ut i begynnelsen..)

Test:

- Se hvordan han/hun reagerer når du setter grenser..

Og hva er galt med å fortelle om vond oppvekst? 

Anonymkode: be091...36e

• Liker 6
Skrevet

Det jeg opplevde i mitt forhold med en mann med sånne trekk:
- Ekstrem love bombing i starten
- Veldig hastverk med å flytte sammen
- Push/pull-atferd
- Besserwisser på absolutt ALT
- Høyt alkoholforbruk
- Brukte penger som en full sjømann, ble sur når jeg ikke ville betale for han/gi han penger
- Silent treatment
- Ingen venner, dårlige familieforhold
- Alt vris over på deg, uansett
- Ekstremt behov for å holde meg nede
- Psykisk og materiell vold

Anonymkode: ad763...814

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer også. For meg er det godt å føle slik tillit til noen at jeg kan fortelle om kjipe ting som har påvirket meg.

• Liker 3
Skrevet

Hvis målet er å teste vedkommende, ville man fort få greie på sannheten ved å gjøre følgende; dette er en løgndetektortest:

1. Binde ham på hender og føtter til en seng, naken.

2. La ham bli kilt av minst to-tre stykker; for at dette skal ha en effekt, er det en forutsetning at vedkommende er kilen.

3. Ha en liste med spørsmål klar, og gå gjennom hele listen gjentatte ganger til man er sikker på at vedkommende har svart sant på spørsmålene, noe som vil ta mange timer, men kjærligheten krever sine offer.

Mange dårlige forhold kunne ha vært avverget dersom man hadde brukt denne testmetoden som en forutsetning for å starte forholdet.

Anonymkode: 28981...c65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer også. For meg er det godt å føle slik tillit til noen at jeg kan fortelle om kjipe ting som har påvirket meg.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg har opplevd er at narsissisten har fortalt om fortid kun for å få meg til å synes synd på ham - han har gjerne forvridd historien sin også for å få mest mulig sympati. Skjønner at denne er tricky og jeg mener ikke at man skal være redd for å fortelle om fortiden men det er en av tingene jeg reagerte på at jeg fikk servert en historie som var designet for at jeg skulle ha sympati og også gi ham det han ikke hadde fått før..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke noe galt med det, isolert sett.  Men man må gjøre en samlet vurdering av faresignalene.   

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis målet er å teste vedkommende, ville man fort få greie på sannheten ved å gjøre følgende; dette er en løgndetektortest:

1. Binde ham på hender og føtter til en seng, naken.

2. La ham bli kilt av minst to-tre stykker; for at dette skal ha en effekt, er det en forutsetning at vedkommende er kilen.

3. Ha en liste med spørsmål klar, og gå gjennom hele listen gjentatte ganger til man er sikker på at vedkommende har svart sant på spørsmålene, noe som vil ta mange timer, men kjærligheten krever sine offer.

Mange dårlige forhold kunne ha vært avverget dersom man hadde brukt denne testmetoden som en forutsetning for å starte forholdet.

Anonymkode: 28981...c65

😂😂😂😂 HAHAHAHA. Skal huske dette, det hadde vært et fint farvel. 

• Liker 2
Skrevet

Si nei

Sett grenser

Ikke finn deg i dritt

Ikke la de slippe unna husarbeide og ungestell og matlaging

Ikke gi/lån dem penger

Vent med sex til xx. daten

En narsissist holder ikke ut lenge i et slikt forhold. Da flykter han fort hjem til mamma.

Anonymkode: ce70e...124

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det jeg opplevde i mitt forhold med en mann med sånne trekk:
- Ekstrem love bombing i starten
- Veldig hastverk med å flytte sammen
- Push/pull-atferd
- Besserwisser på absolutt ALT
- Høyt alkoholforbruk
- Brukte penger som en full sjømann, ble sur når jeg ikke ville betale for han/gi han penger
- Silent treatment
- Ingen venner, dårlige familieforhold
- Alt vris over på deg, uansett
- Ekstremt behov for å holde meg nede
- Psykisk og materiell vold

Anonymkode: ad763...814

🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Test: 

* Si at du har mistet noen (f eks kjæledyr eller slektning) (Fucked up å gjøre dette)

* Sett grenser (En selvfølge at man gjør)

* kom med en fornærmende kommentar (Du må være ganske merkelig hvis det er slik du tester folk)

Heller mer fan av å spørre om hypotetiske hendelser som f.eks: Du strander på en øde øy, du kan kun ta med deg en ting, hva velger du?

Eller: Du vinner i 100mill i lotto, hva gjør du ? Hva bruker du pengene på?

Begge gir deg mye info om en person, enn at du skal spinne opp en løgn om kjæledyr/slektning dør.

• Liker 2
Skrevet
Ardenus skrev (Akkurat nå):

Heller mer fan av å spørre om hypotetiske hendelser som f.eks: Du strander på en øde øy, du kan kun ta med deg en ting, hva velger du?

Begge gir deg mye info om en person, enn at du skal spinne opp en løgn om kjæledyr/slektning dør.

Du forstår ingenting. Disse menneskene er notoriske løgnere, de lyver om ALT. Også på slike spørsmål, kun med mål om at du skal falle for dem. Det er bare fake

• Liker 10
Skrevet
Ardenus skrev (1 minutt siden):

De klarer ikke å utvise empati i slike tilfeller, derfor. En normal spontan reaksjon fra slike mennesker er å dra det over til hvor grusomt de hadde det da de opplevde det samme

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De klarer ikke å utvise empati i slike tilfeller, derfor. En normal spontan reaksjon fra slike mennesker er å dra det over til hvor grusomt de hadde det da de opplevde det samme

Spør man om slikt svarer de bare det du tror du vil høre. De hadde donert alle pengene til hjemløse katter osv. Hv a de hadde gjort om det hadde skjedd er en helt annen ting. 

Anonymkode: 40714...be2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greit å være åpen om det, men ikke på første date kanskje🤔

• Liker 2
Skrevet

Noen måter å teste narsissister: 

1) Forsvar deg når de kommer med små "stikkere". Min erfaring er at narsissister / sosiopater / osv. tester din underdanighet / mottakelse for manipulasjon ved å starte relativt tidlig med små stikkere. Disse er ofte forkledd som legitim kritikk, for å se hvor mottakelig du er for å brytes ned psykologisk. De fleste forelskede mennesker lar slikt gli, eller bare føyer det vekk som noe legitimt. Det kan være kommentarer på klærne dine, maten du har laget, ting du har kjøpt, valg du har gjort i livet, osv. 

Fremgangsmåten her er å svare tilbake med noe tilsvarende, som også smått angriper dem. En narsissist takler kritikk ekstremt dårlig, uansett hvor smått det er. Typisk respons fra en narsissist er:

- voldsomt raseri, de blir enda styggere og kritisk i talen 

- de blir helt stille, og så vidt gidder å snakke med deg i tiden etter (minutter til timer til dager) 

- avvisende kroppsspråk, tydelig irritert. 

2) Undersøk hvordan de takler sosiale sammenkomster, spesielt når du snakker / tar til ordet. En typisk gjenganger med narsissister er at de må få all oppmerksomhet, og være festens midtpunkt. Prøv å være aktiv i samtalene, og gjerne ikke bare en nikkedukke. Sier h*n noe som ikke gir mening, spør dem gjerne om å utdype det, osv. Jeg snakker ikke om å være kverulerende, men undersøk hvordan personen takler å bli satt i kritisk lys. 

Igjen, så har de veldig skjørt ego - og vil nok beskylde deg for å "latterliggjøre" dem, gjøre dem flau, få dem til å se dårlige ut, osv. 

3) Hold telling på ting du blir beskyldt for. Blir du beskyldt for å drikke for mye på en fest (noe du kanskje aldri har blitt beskyldt for før), skriv ned hvor mye du drikker. Blir du beskyldt for å ikke være tidsnok, skriv ned klokkeslett på avtaler. Dette er typisk gaslighting.

4) Undersøk respons ved å avlyse avtaler, spesielt om du har en legitim grunn. Narsissist takler ikke å bli sidestilt, uansett hva det er. Dødsfall i familien? Krise på jobben? Venner som trenger støtte? Dårlig form? Spiller ingen rolle. De føler at du aktivt jobber mot dem. 

5) Mer generelt: Undersøk om ting i forholdet er gjensidig. Med narsissister, så er ting sjeldent gjensidig. Alle andre må legge planer rundt dem, mens de kan leve og gjøre som de vil. 

Men kanskje viktigst av alt: Enkelthendelser er ikke nødvendigvis noen god indikasjon - man må se summen av alt. 

Jeg vil også si at alt dette er ting en kan gjøre veldig tidlig i forholdet / datingfasen. 

Anonymkode: 9a92d...c47

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det godt å føle slik tillit til noen at jeg kan fortelle om kjipe ting som har påvirket meg.

Da tiltrekker du deg jo narsissister.

Anonymkode: 68ba7...bf4

• Liker 1
Skrevet

Røde flagg:

- gjesper, sjekker mobil, virker uinteressert når du snakker

- uhøflig mot andre mennesker, spes de han mener er under ham på rangstigen som renholdspersonale, butikkansatte

- blir fort sint

- sensitiv for kritikk

- trenger konstant anerkjennelse, "se på meg-oppførsel"

- overfladisk

- lovebombing tidlig i forholdet

Beste "trikset" tror jeg er å bruke GOD tid på å bli kjent med en person!

Anonymkode: 8b7be...13b

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...