AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Hei. Jeg er veldig interessert i å høre hva dere andre tenker om dette. Jeg og samboer er gravid med vårt første barn, og gleder oss veldig. I det siste har vi snakket om barneoppdragelse, og jeg har bitt meg veldig godt merke i noe han sa. Han fortalte at når han var barn, så brukte moren hans å vaske klærne hans, brette de og legge de på senga - samt be han om å legge de på plass i skapet. Om han ikke gjorde som hun sa, skjøv hun klærne hans på gulvet, for å straffe han. Føler ikke det er en helt grei måte å gjøre det på. Jeg mener man skal kunne snakke seg i respekt hos barnet, i stedet for å være ekkel og skyve klærne på gulvet. Er veldig åpen for å høre hva dere andre tenker! Er jeg unormal som synes det var dårlig av moren hans? Anonymkode: 0f099...2bf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Nei, det synes ikke jeg heller er rett. Barnslig av moren hans rett og slett. Anonymkode: d297b...41d 2
absinthia Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Vel.. når man gjør det, så lærer en barna at det er greit å sabotere/ ødelegge/ lage mer arbeid for folk, om de ikke gjør som du sier. Jeg ville foretrukket å gi en kontrabeskjed om å få de i skapet med en gang. Man gjør lurt i å tenke over hva det er man e g e n t l i g lærer bort i oppdragelsesmetodene sine. Jeg tipper likevel at han ikke har traumer knyttet til dette og endte opp som en bra fyr likevel. Det er heldigvis litt rom for å ikke være helt perfekt i foreldreskapet. 😉 Jeg pleier/ pleide å «true» barna mine med at jeg kommer til å mase til de gjør det de skal, når de forsøker seg på å utsette ting. - Det fungerer, fordi de vet at jeg kommer til å gjøre det og at det er temmelig slitsomt for dem 😅 Om det er oppvaskmaskinen som skal tømmes, sier jeg i fra, mens det hoper seg opp, slik at det blir mye mer arbeid, med både å tømme den og rydde inn ting som ha hopet seg opp i oppvaskkummen, mens arbeidet ventet, - det pleier de å huske til neste gang. 😉 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå