Gå til innhold

Dren i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Gutten min på 2år skal operere inn dren i ørene, pga væske. Nå så har han så og si ikke noe språk, bare mamma og pappa, og dårlig språkforståelse. Virker ikke som han hører når vi prater til han, eller når vi sier navnet hans. Men han reagerer på sang og musikk. 

Dere som Har barn som har fått dren, ble dette bedre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snusmumrikken123 skrev (4 timer siden):

Hei! Gutten min på 2år skal operere inn dren i ørene, pga væske. Nå så har han så og si ikke noe språk, bare mamma og pappa, og dårlig språkforståelse. Virker ikke som han hører når vi prater til han, eller når vi sier navnet hans. Men han reagerer på sang og musikk. 

Nei. Barnet ble etterhvert utredet og fikk diagnosen autisme.

Anonymkode: 5917c...b62

Skrevet

Ja! Min på 18 mnd begynte å gå og snakke uken etter dren ble satt inn!

• Liker 2
Skrevet

Datteren vår fikk satt inn dren pga væske i mellomøret. Etter at hun fikk dren, så eksploderte ordforrådet hennes, så ja, jeg vil si at det ble mye bedre for henne og vi forstod hverandre mye bedre 😊

• Liker 4
Skrevet

Alle mine tre har hatt dren. Første var veldig sein med språk (ett år eldre enn din uten at andre enn nær familie forstod han), han er nå skolegutt med over gjennomsnittet godt språk og leseferdigheter😊 De andre hadde uttalevansker som kom seg med årene, har normal uttale nå. Kan selvfølgelig ikke vite om dren er årsaken til at utviklingen gikk rett vei.

Anonymkode: 30311...912

Skrevet

3-åringen vår fikk dren i går. Hun hadde veldig begrenset språk da hun var 2. med dog ganske god språkforståelse ved hjelp av tegn til tale og blikkontakt. Det løsnet litt over sommeren. Det siste halve året har ordforrådet eksplodert. Har lange setninger. Bare så synd at ingen skjønner hva hun sier (bortsett fra meg og mannen). Merker forskjell bare siden i går. Trassen er veldig mye mindre. Virker som hun ikke helt har oppfattet det vi har prøvd å kommunisere tidligere. Og da blir det fort konflikter og veldig høyt lydnivå. I går så vi en hel film etter vi kom hjem fra sykehuset. Og hun fulgte handlingen! Det har aldri skjedd før! Hun reagerte kraftig, både på hunden som bjeffet og støvsugeren i dag. Det var visstnok «altfor høy lyd i ørene mine». Angrer veldig på at vi ikke pushet gjennom dren tidligere! 

Anonymkode: 03ed7...c7c

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler en tur til kiropraktor for og få knekt opp så vesken blir borte istedenfor dren. Mulig barnet trenger noen behandlinger men kontra ulempene/bivirkningene av dren er det bedre på lang sikt.

Anonymkode: c530a...01f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Barnet ble etterhvert utredet og fikk diagnosen autisme.

Anonymkode: 5917c...b62

Jeg vil anta at du ikke har kompetanse til å uttale deg bastant om dette barnets fremtid og helse. 
Helt unødvendig å uroe TS mere enn nødvendig . 
At barnet har dårlig hørsel kan også komme av at barnet har hatt myye ørebetennelse og væske i mellomøret bla.. 

Jeg har også barn med autisme, og ingen av de hører dårlig 

Anonymkode: 00db2...6a7

• Liker 3
Skrevet

Autisme her også (høytfungerende). Men det er jo selvsagt helt tilfeldig 😄 Hørselsen ble straks bedre etter at drenet ble satt inn. Men måtte ha hjelp av logoped.

Anonymkode: a83dc...373

Skrevet

Det virket veldig bra på min gutt. Han var døv på ene øret frem til drevet ble satt inn, da var han 4 år og vi fikk en språkmektig gutt tilbake.

Anonymkode: 919cd...220

Skrevet

Her ble det ikke bedre med dren da datteren vår viste seg å ha autisme.

Anonymkode: 3bb59...d68

Skrevet

Barnet mitt ble mye bedre. Hun fikk dren da hun var rundt 4 år. Har ikke hatt noen problemer med ørene/hørsel etter det, annet enn at hun hadde mye ørevoks i noen år. Jeg er usikker på om ørevoksen hadde noe sammenheng med drenet da.

Anonymkode: 061f5...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Anbefaler en tur til kiropraktor for og få knekt opp så vesken blir borte istedenfor dren. Mulig barnet trenger noen behandlinger men kontra ulempene/bivirkningene av dren er det bedre på lang sikt.

Jada, mye bedre med alternativ behandling enn å stole på forskningsbasert behandling. :ironi:

Anonymkode: c2e60...190

• Liker 3
Skrevet
Snusmumrikken123 skrev (På 9.12.2021 den 13.43):

Ja , innen 4 mnd snakket barnet som det skulle 

Anonymkode: cc7ca...abb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ingen bivirkninger av dren 

Anonymkode: cc7ca...abb

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble mye bedre da jeg fikk dren som barn.

Anonymkode: 16fdb...555

• Liker 1
Skrevet
Snusmumrikken123 skrev (På 9.12.2021 den 13.43):

Mye bedre. Han fikk det da har var ca 13 mnd. Etter ganske kort tid klarte han å gå og språket kom etterhvert. Men han hang etter en stund ja. Tok vel igjen de andre barna i 2 års alderen.

Anonymkode: 1600a...a5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilke ulemper og bivirkninger er det du sikter til? Har selv 2 barn med dren og har ikke mottatt noen informasjon om dette.

Anonymkode: 1600a...a5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Å knekke opp ørene tror jeg har mindre effekt enn å få satt inn dren....

Jeg har jobbet på postoperativ, og husker at barn med dren allerede på oppvåkningen kommenterte "høy lyd" - altså umiddelbar effekt.

Anonymkode: a4a9c...177

• Liker 3
Skrevet

Vi har et barn som har hatt dren i flere år nå. Var ikke plaget med hørsel - men ville bare si at i vårt tilfelle har iallefall alt rundt dren (fra å sette det inn, til å få mindre øreverk) vært utelukkende positivt, håper det går godt for dere ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...