AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #21 Skrevet 9. desember 2021 Grunnlønna til mannen er 600 000. Han har fagbrev og ellers steget godt i gradene han kan. Men med over 5 uker overtid hvor han jobber over 12 timers skift 7 dager i Uka sier det seg selv at lønnes blir god, siste opprykket han doblet han også overtidsbetaltes sin, plett dere er jo helligdager, natt osv. hadde jeg jobbet like mye overtid hadde jeg også tjent ganske bra.. Anonymkode: 7b9be...7b2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #22 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, det er god lønn, men det er også ubekvem arbeidstid og mye borte fra familie og venner. Jobber selv som lønnskoordinator (har en annen tittel, men den vil være veldig gjenkjennelig) og kan bekrefte god lønninger i bransjen. Men de som er offshore, er offshore i jula, i påsken, når ungene har bursdag, på bryllusdager osv. osv. Anonymkode: cb896...8e5 Akkurat som helsearbeidere, de som jobber på bensinstasjon +++++... Men de får absolutt ikke 15k for å jobbe en dag ekstra… Det er ingen tvil om at de som jobber offshore har MEGET lukrative avtaler. Og de er kanskje mye borte fra familien - men når de er hjemme, da er de kun hjemme. Jeg jobbet sammen med ei som hadde samboer som jobbet offshore, han jobbet 2 uker på - 4 uker av. De så hverandre MYE mer enn jeg så min samboer, som jobbet som lege. Anonymkode: f61dc...184 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #23 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat som helsearbeidere, de som jobber på bensinstasjon +++++... Men de får absolutt ikke 15k for å jobbe en dag ekstra… Det er ingen tvil om at de som jobber offshore har MEGET lukrative avtaler. Og de er kanskje mye borte fra familien - men når de er hjemme, da er de kun hjemme. Jeg jobbet sammen med ei som hadde samboer som jobbet offshore, han jobbet 2 uker på - 4 uker av. De så hverandre MYE mer enn jeg så min samboer, som jobbet som lege. Anonymkode: f61dc...184 Det stemmer, det er ganske lukrative avtaler når det gjelder arbeid på plattform. Men så bærekraftig fremover er det ikke når oljesektoren sliter med lønnsomhet i større grad enn før. For øvrig er legeyrket blitt underbetalt sett opp mot arbeidstidene og ansvaret. Anonymkode: cdfd8...626
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #24 Skrevet 10. desember 2021 Jeg har samboer offshore, og har innsikt i hverdagen der. Mange familiemedlemmer offshore også. Tenk om helsevesenet kunne bli tildelt øremerkede midler fra oljesektoren, til å bemanne opp, ruste opp og avlønne spesielt sykepleierene bedre. På fast basis. Det hadde vært tidenes deal. Men det FINNES ikke politisk vilje til å løse dette problemet, selv om det har vært der i 30-40 år. Jeg synes så jævlig synd på spesielt intensivsykepleierene som jobber natt og dag, underbemannet, i en ekstremt krevende jobb - uten kompensasjon som monner. De får knapt gå på do eller spise ila en 12-timersvakt, som mange nå går. I smittevernsutstyr - fy faen. Folk gnager over å måtte gå med munnbind på butikken 🤢🤮 Folk forstår virkelig ikke hvor jævlig situasjonen der, selv om de står og griner på TV i beste sendetid. Folk flest driter i sånt, så lenge det ikke rammer dem selv. Og de jobber hele forbanna tiden, ikke to uker på og fire uker av. I tillegg går de nå en arbeidsjul i møte - som alltid ellers. Aldri fri. Tenk om sykepleieren fikk 15 000 for å gå en ekstra vakt, dobbelvakt eller hva det måtte være. Keep on dreaming. Det er så blodig urettferdig, at jeg har ikke ord. Mange sykepleiere har sagt opp, og jeg håper veldig mange flere gjør det samme. Så kan sykehusene segle sin egen sjø, det er vel bare å plukke opp en NAV-klient eller tre og sette de inn på intensivavdelingen - det er jo så enkelt å jobbe som sykepleier, ifølge mange 😂 nei fy faen, de har min fulle sympati, og jeg håper mange sier opp, tar andre utdanninger, omskolerer seg eller whatever. Anonymkode: b191b...39a 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #25 Skrevet 10. desember 2021 Disse sinnssyke lønningene er årsaken til at jeg slet veldig med å få noe som helst sympati med oljebransjen da det var oljekrise for noen år siden. Det er mange som jobber mer, har mer ansvar, mer utdanning og kompetanse, og er minst like mye borte fra familiene sine, som de som jobber offshore, men som tjener mye mindre. Lønnsordningene kommer nok til å å være en medvirkende årsak til at oljebransjen graver sin egen grav i (ti)årene fremover. Som noen skrev tidligere i tråden, det er ikke bærekraftig. Anonymkode: 8fc66...abd 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #26 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har samboer offshore, og har innsikt i hverdagen der. Mange familiemedlemmer offshore også. Tenk om helsevesenet kunne bli tildelt øremerkede midler fra oljesektoren, til å bemanne opp, ruste opp og avlønne spesielt sykepleierene bedre. På fast basis. Det hadde vært tidenes deal. Men det FINNES ikke politisk vilje til å løse dette problemet, selv om det har vært der i 30-40 år. Jeg synes så jævlig synd på spesielt intensivsykepleierene som jobber natt og dag, underbemannet, i en ekstremt krevende jobb - uten kompensasjon som monner. De får knapt gå på do eller spise ila en 12-timersvakt, som mange nå går. I smittevernsutstyr - fy faen. Folk gnager over å måtte gå med munnbind på butikken 🤢🤮 Folk forstår virkelig ikke hvor jævlig situasjonen der, selv om de står og griner på TV i beste sendetid. Folk flest driter i sånt, så lenge det ikke rammer dem selv. Og de jobber hele forbanna tiden, ikke to uker på og fire uker av. I tillegg går de nå en arbeidsjul i møte - som alltid ellers. Aldri fri. Tenk om sykepleieren fikk 15 000 for å gå en ekstra vakt, dobbelvakt eller hva det måtte være. Keep on dreaming. Det er så blodig urettferdig, at jeg har ikke ord. Mange sykepleiere har sagt opp, og jeg håper veldig mange flere gjør det samme. Så kan sykehusene segle sin egen sjø, det er vel bare å plukke opp en NAV-klient eller tre og sette de inn på intensivavdelingen - det er jo så enkelt å jobbe som sykepleier, ifølge mange 😂 nei fy faen, de har min fulle sympati, og jeg håper mange sier opp, tar andre utdanninger, omskolerer seg eller whatever. Anonymkode: b191b...39a Da får sykepleierne si opp og jobbe offshore. Jeg skjønner ikke det stadige gnålet om hvor synd det er på denne yrkesgruppen og hvor underbetalt de er ved hver j**la lønnsforhandling. Altså.. man har valgt det selv. Nytter ikke å komme og klage i etterkant når forholdene har vært sånn i evigheter. Vil de ha bedre lønn eller arbeidsforhold, så får de finne seg noe annet å gjøre. Anonymkode: 001a9...31f 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #27 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får sykepleierne si opp og jobbe offshore. Jeg skjønner ikke det stadige gnålet om hvor synd det er på denne yrkesgruppen og hvor underbetalt de er ved hver j**la lønnsforhandling. Altså.. man har valgt det selv. Nytter ikke å komme og klage i etterkant når forholdene har vært sånn i evigheter. Vil de ha bedre lønn eller arbeidsforhold, så får de finne seg noe annet å gjøre. Anonymkode: 001a9...31f Hvem tenker du skal jobbe som sykepleiere, med den idiotlogikken du presenterer her? Hvis ALLE skal finne seg noe annet å gjøre? Du mener også at det ikke skal varsles om uforsvarlige og helseskadelige arbeidsforhold? HMS-prinsippet står ekstremt sterkt i oljebransjen - er det ikke forunderlig at det IKKE gjør det i helsevesenet? Du må tenke lenger enn egen snever nesetipp. Anonymkode: b191b...39a 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #28 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får sykepleierne si opp og jobbe offshore. Jeg skjønner ikke det stadige gnålet om hvor synd det er på denne yrkesgruppen og hvor underbetalt de er ved hver j**la lønnsforhandling. Altså.. man har valgt det selv. Nytter ikke å komme og klage i etterkant når forholdene har vært sånn i evigheter. Vil de ha bedre lønn eller arbeidsforhold, så får de finne seg noe annet å gjøre. Anonymkode: 001a9...31f For en smart løsning! Kanskje alle vi som jobber som lærer, førskolelærer, sykepleier, hjelpepleier og andre yrker innen helse, omsorg og utdanning bare skal bytte jobb. Da blir det spennende å se hva som skjer med deg og alle andre når dere trenger helsehjelp, barnehageplass og skole til barna som skal ta en utdanning. Dette må være det mest idiotiske svaret i denne tråden. Tenk å ha så lite forståelse for hvordan et samfunn og arbeidslivet fungerer. Anonymkode: 074ee...34d 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når man ser hva sjefene i oljesektoren tjener..skulle det bare mangle at de som gjør jobben for dem, og jobber ubekvem arbeidstid også har noe igjen for det. Sjefen for min mann tjener nesten 52 millioner i året..han jobber på land. Anonymkode: bb76a...71c På land må man jo jobbe langt mer enn på plattform! Tror du sjefen for mannen din jobber 2 uker for så å få 4 uker fri? Eller at han får overtidsbetaling? Sjefen til mannen din har også høyere utdanning og har jobbet natt og dag i flere tiår. Han har fortjent hver krone! Anonymkode: a772d...49b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 Det er ikke lønna som står i skattelisten, det er alminnelig inntekt. Anonymkode: 7b61b...617
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har samboer offshore, og har innsikt i hverdagen der. Mange familiemedlemmer offshore også. Tenk om helsevesenet kunne bli tildelt øremerkede midler fra oljesektoren, til å bemanne opp, ruste opp og avlønne spesielt sykepleierene bedre. På fast basis. Det hadde vært tidenes deal. Men det FINNES ikke politisk vilje til å løse dette problemet, selv om det har vært der i 30-40 år. Jeg synes så jævlig synd på spesielt intensivsykepleierene som jobber natt og dag, underbemannet, i en ekstremt krevende jobb - uten kompensasjon som monner. De får knapt gå på do eller spise ila en 12-timersvakt, som mange nå går. I smittevernsutstyr - fy faen. Folk gnager over å måtte gå med munnbind på butikken 🤢🤮 Folk forstår virkelig ikke hvor jævlig situasjonen der, selv om de står og griner på TV i beste sendetid. Folk flest driter i sånt, så lenge det ikke rammer dem selv. Og de jobber hele forbanna tiden, ikke to uker på og fire uker av. I tillegg går de nå en arbeidsjul i møte - som alltid ellers. Aldri fri. Tenk om sykepleieren fikk 15 000 for å gå en ekstra vakt, dobbelvakt eller hva det måtte være. Keep on dreaming. Det er så blodig urettferdig, at jeg har ikke ord. Mange sykepleiere har sagt opp, og jeg håper veldig mange flere gjør det samme. Så kan sykehusene segle sin egen sjø, det er vel bare å plukke opp en NAV-klient eller tre og sette de inn på intensivavdelingen - det er jo så enkelt å jobbe som sykepleier, ifølge mange 😂 nei fy faen, de har min fulle sympati, og jeg håper mange sier opp, tar andre utdanninger, omskolerer seg eller whatever. Anonymkode: b191b...39a Hvorfor alltid bare sykepleiere? Hva med helsefagarbeidere? Leger? (Begynn å se på timelønn opp mot ansvar og den enorme arbeidsmengden!) Sikkert også flere yrkesgrupper innen helsevesenet, særlig de på bachelor-nivå. Hovedproblemet med intensivsykepleie er jo ikke lønna, men at de har prestert å utdanne altfor få av dem, over flere tiår. Intensivsengene er ekstremt dyre, og dermed ønsker man ikke å ha flere av dem enn absolutt nødvendig, helst så lite underbelegg som mulig. Og når det da kommer en pandemi, så er man altfor dårlig utrustet til å takle det. Anonymkode: f61dc...184
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): På land må man jo jobbe langt mer enn på plattform! Tror du sjefen for mannen din jobber 2 uker for så å få 4 uker fri? Eller at han får overtidsbetaling? Sjefen til mannen din har også høyere utdanning og har jobbet natt og dag i flere tiår. Han har fortjent hver krone! Anonymkode: a772d...49b Jeg vet ikke om det er så mange som egentlig fortjener 52 millioner kroner i lønn, uavhengig av om de jobber i Nordsjøen eller på land? Når man tjener så godt blir det for dumt å si at «ja, men han får jo ikke overtidsbetalt»… 52 millioner er helt absurd mye penger. Anonymkode: f61dc...184 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #33 Skrevet 10. desember 2021 Min mann jobber 4 - 4 rotasjon. Egentlig skal han jobbe 10-timers vakter 6 dager i uka. I realiteten jobber han 12-timersvakter 7 dager i uka. Altså 60 timer overtid hver jobbperiode. I tillegg får han 100% overtidsbetalit ved overtid utover sin rotasjon. Grunnlønn er 562.000. Anonymkode: 65626...ef0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #34 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann jobber 4 - 4 rotasjon. Egentlig skal han jobbe 10-timers vakter 6 dager i uka. I realiteten jobber han 12-timersvakter 7 dager i uka. Altså 60 timer overtid hver jobbperiode. I tillegg får han 100% overtidsbetalit ved overtid utover sin rotasjon. Grunnlønn er 562.000. Anonymkode: 65626...ef0 Haha, aner ikke hvorfor jeg skrev 60.. 96 skal det selvsagt være. Anonymkode: 65626...ef0
Knirke Skrevet 10. desember 2021 #35 Skrevet 10. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: For en smart løsning! Kanskje alle vi som jobber som lærer, førskolelærer, sykepleier, hjelpepleier og andre yrker innen helse, omsorg og utdanning bare skal bytte jobb. Da blir det spennende å se hva som skjer med deg og alle andre når dere trenger helsehjelp, barnehageplass og skole til barna som skal ta en utdanning. Dette må være det mest idiotiske svaret i denne tråden. Tenk å ha så lite forståelse for hvordan et samfunn og arbeidslivet fungerer. Anonymkode: 074ee...34d Ikke meg du siterer, men forståelsen for hvordan samfunnet fungerer ser ut til å være litt mangelfull hos deg også. Det er ikke sånn at lille Ole blir fortalt at han ikke kan bli fotballspiller slik han drømmer om, og at han må bli hjelpepleier isteden, fordi Samfunnet trenger det. Samfunnet trenger jo ikke fotballspillere, men jaggu tjener ikke de beste av dem flere millioner. Hvorfor tror du det er sånn? Jo, fordi jobb og utdanning fungerer etter markedsprinsippet, altså tilbud og etterspørsel. Jo høyere etterspørsel etter en spesiell kompetanse, jo høyere lønn. Jo flere søkere det er å ta av, til f.eks ufaglærte stillinger, jo lavere lønn. Hvis det virkelig er mangel på sykepleiere vil lønna gå opp. Men nei, folk flokker seg stadig til sykepleierutdannelsen, så selv med den store andelen som slutter er det nok folk å ta av. Synes forøvrig det er merkelig at voksne arbeidsføre folk bruker tid på å være misunnelig på andres lønn... Dere har valgt det selv. Tenk på alle som ikke har muligheten til å jobbe, som ikke har noen valg... De kan jeg skjønne hvis de blir litt bitre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #36 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor alltid bare sykepleiere? Hva med helsefagarbeidere? Leger? (Begynn å se på timelønn opp mot ansvar og den enorme arbeidsmengden!) Sikkert også flere yrkesgrupper innen helsevesenet, særlig de på bachelor-nivå. Hovedproblemet med intensivsykepleie er jo ikke lønna, men at de har prestert å utdanne altfor få av dem, over flere tiår. Intensivsengene er ekstremt dyre, og dermed ønsker man ikke å ha flere av dem enn absolutt nødvendig, helst så lite underbelegg som mulig. Og når det da kommer en pandemi, så er man altfor dårlig utrustet til å takle det. Anonymkode: f61dc...184 Altså - leger får godt betalt for alle timene de jobber. Om det kniper på, kan de ta en legevakts-vakt eller to, og tjene mer enn en sykepleiers månedslønn på det. Sykepleiere har ikke denne muligheten. Og om du tror arbeidsmengden er mindre og mindre belastende for sykepleiere enn den er for leger - da trenger du en reality check. Det er to helt ulike yrker. Den fysiske (mest den) og psykiske belastningen i sykepleieryrket, er ekstremt krevende, og ødelegger helsa di. Det er med god grunn at sykepleiere ikke kan gå 18-timersvakter, som legene. Ikke kommer du lønnsmessig godt ut av det heller. Helt latterlig. Og ansvar? Tror du legene står og holder sykepleieren i hånden? Provoserende å høre sånt piss. Det legene trenger, er mindre arbeidsmengde. Ikke mer penger. Sykepleiere trenger begge deler. Det er jo merkelig at man i alle andre bransjer lokker med gulrøtter i hodet og ræva for å få de beste til jobben, mens i helsevesenet er det rake motsetningen. Det er bare å styre unna, for helsevesenet er en råtten bransje. Anonymkode: b191b...39a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #37 Skrevet 10. desember 2021 Knirke skrev (23 minutter siden): Ikke meg du siterer, men forståelsen for hvordan samfunnet fungerer ser ut til å være litt mangelfull hos deg også. Det er ikke sånn at lille Ole blir fortalt at han ikke kan bli fotballspiller slik han drømmer om, og at han må bli hjelpepleier isteden, fordi Samfunnet trenger det. Samfunnet trenger jo ikke fotballspillere, men jaggu tjener ikke de beste av dem flere millioner. Hvorfor tror du det er sånn? Jo, fordi jobb og utdanning fungerer etter markedsprinsippet, altså tilbud og etterspørsel. Jo høyere etterspørsel etter en spesiell kompetanse, jo høyere lønn. Jo flere søkere det er å ta av, til f.eks ufaglærte stillinger, jo lavere lønn. Hvis det virkelig er mangel på sykepleiere vil lønna gå opp. Men nei, folk flokker seg stadig til sykepleierutdannelsen, så selv med den store andelen som slutter er det nok folk å ta av. Synes forøvrig det er merkelig at voksne arbeidsføre folk bruker tid på å være misunnelig på andres lønn... Dere har valgt det selv. Tenk på alle som ikke har muligheten til å jobbe, som ikke har noen valg... De kan jeg skjønne hvis de blir litt bitre. "Dere har valgt det selv" - det er det dummeste jeg leser, og det er så jævlig provoserende. Så da bare slutter man å varsle, og kjempe for bedre arbeidsvilkår? Litt av et tankegods. Du får hygge deg med Lolita fra Filippinene når alle drivende dyktige norske sykepleiere gir faen og sier opp. Da begynner hylinga! Anonymkode: b191b...39a 1
Knirke Skrevet 11. desember 2021 #38 Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: "Dere har valgt det selv" - det er det dummeste jeg leser, og det er så jævlig provoserende. Så da bare slutter man å varsle, og kjempe for bedre arbeidsvilkår? Litt av et tankegods. Du får hygge deg med Lolita fra Filippinene når alle drivende dyktige norske sykepleiere gir faen og sier opp. Da begynner hylinga! Anonymkode: b191b...39a Jeg holder pusten mens jeg venter. Har forøvrig ingenting i mot filippinere, de er veldig dyktige.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #39 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså - leger får godt betalt for alle timene de jobber. Om det kniper på, kan de ta en legevakts-vakt eller to, og tjene mer enn en sykepleiers månedslønn på det. Sykepleiere har ikke denne muligheten. Og om du tror arbeidsmengden er mindre og mindre belastende for sykepleiere enn den er for leger - da trenger du en reality check. Det er to helt ulike yrker. Den fysiske (mest den) og psykiske belastningen i sykepleieryrket, er ekstremt krevende, og ødelegger helsa di. Det er med god grunn at sykepleiere ikke kan gå 18-timersvakter, som legene. Ikke kommer du lønnsmessig godt ut av det heller. Helt latterlig. Og ansvar? Tror du legene står og holder sykepleieren i hånden? Provoserende å høre sånt piss. Det legene trenger, er mindre arbeidsmengde. Ikke mer penger. Sykepleiere trenger begge deler. Det er jo merkelig at man i alle andre bransjer lokker med gulrøtter i hodet og ræva for å få de beste til jobben, mens i helsevesenet er det rake motsetningen. Det er bare å styre unna, for helsevesenet er en råtten bransje. Anonymkode: b191b...39a Har du noen gang snakket med en lege som har bokstavelig løpt fra seng til seng i 19 timer gjennom natta om at det ikke er ekstremt fysisk og psykisk krevende? Det er nok mer historiske årsaker til at leger har mye lengre vakter enn sykepleiere - og at leger i teorien skal ha mulighet til å sove underveis i så langt vakter, noe de i praksis ofte ikke har. Jeg sier ikke at sykepleiere har lite ansvar, på ingen måte, men det er klart at i alle fall på sykehus har leger mer ansvar, for hvem er det sykepleierne går til når de er usikre eller en pasient blir dårligere? Det er legen som sitter med det overordnede ansvaret. På sykehjem har sykepleierne mer den samme rollen som leger på sykehus har, med ansvar for et stort antall pasienter, og (i praksis) begrenset mulighet til å be om råd/få hjelp. Jeg tror også du overvurderer kraftig hvor mye man tjener på vakansvakter, og du tar heller ikke med tapt arbeidsinntekt under utdanning i betraktningen. Det er helt vanlig at man ikke får betalt for overtid, for man «har ikke lov til å skrive overtid», men må likevel jobbe utover avtalt arbeidstid for å bli ferdig. Undervisning som må planlegges på kveld/helg for å rekke det, får man heller ikke betalt for. Men jeg er helt enig i at både sykepleiere og leger først og fremst trenger mindre arbeid. I forhold til utdanningslengde har også sykepleiere en helt ok lønn, hvis bare arbeidsmengden hadde gått ned. Anonymkode: f61dc...184 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #40 Skrevet 11. desember 2021 Knirke skrev (10 timer siden): Ikke meg du siterer, men forståelsen for hvordan samfunnet fungerer ser ut til å være litt mangelfull hos deg også. Det er ikke sånn at lille Ole blir fortalt at han ikke kan bli fotballspiller slik han drømmer om, og at han må bli hjelpepleier isteden, fordi Samfunnet trenger det. Samfunnet trenger jo ikke fotballspillere, men jaggu tjener ikke de beste av dem flere millioner. Hvorfor tror du det er sånn? Jo, fordi jobb og utdanning fungerer etter markedsprinsippet, altså tilbud og etterspørsel. Jo høyere etterspørsel etter en spesiell kompetanse, jo høyere lønn. Jo flere søkere det er å ta av, til f.eks ufaglærte stillinger, jo lavere lønn. Hvis det virkelig er mangel på sykepleiere vil lønna gå opp. Men nei, folk flokker seg stadig til sykepleierutdannelsen, så selv med den store andelen som slutter er det nok folk å ta av. Synes forøvrig det er merkelig at voksne arbeidsføre folk bruker tid på å være misunnelig på andres lønn... Dere har valgt det selv. Tenk på alle som ikke har muligheten til å jobbe, som ikke har noen valg... De kan jeg skjønne hvis de blir litt bitre. Det er dette som er essensen i det hele. Hvis det virkelig blir sykepleiermangel, vil arbeidsgiverne være nødt til å konkurrere på lønn og andre vilkår. Da vil lønna gå opp. Men per nå er det bare noe få kommuner som faktisk må det, og søkningen til sykepleierstudiet er stor, hvert eneste år. Anonymkode: f61dc...184 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå