Gå til innhold

Ser "alle" jeg kjenner som jobber offshore har lønn på 1 - 1.5 millioner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som alle vet, så har skattelisten fra 2020 blitt publisert. 

Ser at samtlige av de jeg kjenner som jobber offshore, har lønn i mellom 1 til 1.5 millioner kr. Vil anslå at 80% disse har fagbrev eller lignende. 

Er grunnlønna så høy i offshore, eller er det snakk om tillegg som fort står for 50%-70% av årslønna? De fleste av disse jobbene har grunnlønn på 500000-650000, skulle du jobbet med det samme på land. Det er snakk om folk med 3-7 år erfaring, og ikke lederroller. 

Anonymkode: c25d6...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overtid er lukrativt. Jobber mannen min ei uke ekstra får han dobbelt betalt. 

Anonymkode: 16b66...558

• Liker 2
Skrevet

Btw, grunnlønna hans er på over 1.2 mill. (Seniorstilling og lang ansiennitet).Vi lever godt på det 😊

Anonymkode: 16b66...558

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som alle vet, så har skattelisten fra 2020 blitt publisert. 

Ser at samtlige av de jeg kjenner som jobber offshore, har lønn i mellom 1 til 1.5 millioner kr. Vil anslå at 80% disse har fagbrev eller lignende. 

Er grunnlønna så høy i offshore, eller er det snakk om tillegg som fort står for 50%-70% av årslønna? De fleste av disse jobbene har grunnlønn på 500000-650000, skulle du jobbet med det samme på land. Det er snakk om folk med 3-7 år erfaring, og ikke lederroller. 

Grunnlønna for mange med fagbrev er nokså lav, altså. Det er tilleggene og overtid som gir høy lønn. Merk at en del pensjonsavtaler regnes på grunnlønnen, så ganske ræva ordning.

Anonymkode: aba53...ad5

Skrevet

Jeg jobber offshore og må jeg jobbe overtid ett døgn pga dårlig vær får jeg kjappe 15 K for den dagen… Og i år steppet jeg inn 14 d ekstra for en sykemeldt kollega på andre skiftet. Det ble noe penger der ja

Anonymkode: ff8e1...37a

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de også jobber ekstra i friperiodene

Anonymkode: 8e4ba...e75

• Liker 2
Skrevet

Grunnlønnen til ei jeg kjenner som jobbe offshore er på 650k i året (det samme som meg). Men det er ekstraturer og overtid som oftest gjør ett hopp i inntekten.

Anonymkode: de2d2...514

• Liker 2
Skrevet

Mannen min jobber off shore, han har fagbrev som elektriker. At de tjener så godt, handler om ubekvem arbeidstid (mye borte hjemmefra, og jobber kun natt 18-06), og at de har spesialiseringen som kreves i den jobben. Han jobber på båt. En kompis av han jobber på plattform, og tjener enda bedre. Tre dager overtid ga 60 000,- utbetalt. 

Anonymkode: 074ee...34d

Skrevet

Hva da du ser? Har du sittet å søkt opp dette på skattelisten?

• Liker 2
Skrevet
PoisonIwy skrev (2 minutter siden):

Hvorfor reagerer du på at folk sjekker det som er offentlig tilgjengelig informasjon?

Anonymkode: ab413...170

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er god lønn, men det er også ubekvem arbeidstid og mye borte fra familie og venner. Jobber selv som lønnskoordinator (har en annen tittel, men den vil være veldig gjenkjennelig) og kan bekrefte god lønninger i bransjen. 

Men de som er offshore, er offshore i jula, i påsken, når ungene har bursdag, på bryllusdager osv. osv. 

Anonymkode: cb896...8e5

• Liker 3
Skrevet

Mannen min jobber I forsvaret og har 430 000 kr I grunnlønn. I år tjente han rett under 1 mill. Det er tilleggene han tjener på.

Anonymkode: b0adc...fb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor reagerer du på at folk sjekker det som er offentlig tilgjengelig informasjon?

Anonymkode: ab413...170

Det er så "offentlig" at du blir logget når du sjekker opp naboen. Å sitte å søke opp inntekten til venner og bekjente synes jeg er veldig spesielt. I hvertfall når det vinklet som at de "tjener for mye". 

• Liker 8
Skrevet
26 minutter siden, PoisonIwy said:

TS her: Kommer fra en liten kommune, og E24 postet oversikt over hver kommune, med de 100 som har tjent mest / høyest formue / betalt mest skatt. 

• Liker 6
Skrevet

Det er tilleggene som gir dem så god lønn, isåfall. Mitt inntrykk har vært at lønningene ikke er så høye som folk skal ha det til 🤷🏼‍♀️ Jeg klarte så vidt å karre meg over 1 mill i årslønn da jeg jobbet offshore, sivilingeniør. Tok heller en jobb på land med litt lavere lønn etter noen år ute. 

Anonymkode: eba1e...e07

• Liker 3
Skrevet

Når man ser hva sjefene i oljesektoren tjener..skulle det bare mangle at de som gjør jobben for dem, og jobber ubekvem arbeidstid også har noe igjen for det.

Sjefen for min mann tjener nesten 52 millioner i året..han jobber på land. 

Anonymkode: bb76a...71c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her: Kommer fra en liten kommune, og E24 postet oversikt over hver kommune, med de 100 som har tjent mest / høyest formue / betalt mest skatt. 

Til og med jeg havnet på lista da jeg søkte på mitt postnummer :) 

Anonymkode: 0091c...777

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man ser hva sjefene i oljesektoren tjener..skulle det bare mangle at de som gjør jobben for dem, og jobber ubekvem arbeidstid også har noe igjen for det.

Sjefen for min mann tjener nesten 52 millioner i året..han jobber på land. 

Anonymkode: bb76a...71c

Selvfølgelig må det være menn som tjener mest, urettferdig og diskriminerende er det.

Anonymkode: 96ea8...150

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig må det være menn som tjener mest, urettferdig og diskriminerende er det.

Anonymkode: 96ea8...150

Hæ?
Det jobber da både kvinner og menn i off shorebransjen. 

Anonymkode: 074ee...34d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...