AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Del Skrevet 9. desember 2021 Noen her som er godt kjent? Håper noen kan hjelpe 😊 trenger å bo i nærheten av barneskole og helst butikk i nærhet. Og prøver å finne ut hvor det er bra og bo og barnevennlig plass. helst på flaten, uten lange bakker 😅 og er det noen som vet hvor lang tid den nye veien vil ta fra feks halhjem til Bergen sentrum? noen som vet hvilke barneskoler som er bra? Evt om det er noen som ikke er så bra? Søfteland barneskole Halhjem barneskole Lysekloster barneskole Nore neset barneskole Os barneskole Kuventræ barneskole Lunde barneskole Borgafjellet barneskole Anonymkode: 5f3e2...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Del Skrevet 9. desember 2021 Du bør jo også planlegge ut fra hvor du skal jobbe. Skal du jobbe på Halhjem så finn bolig i nærheten, skal du jobbe på Lysekloster så finne bolig der. Det er en mil å kjøre mellom Søfteland og Halhjem f.eks, og flere av de skolene du nevner er steder med laber bussforbindelse og stort behov for bil. Selv om reiseveien kuttes ifm ny motorvei, er det ingen som vet om det blir køkaos også på nye vei, eller hvordan det kommer til å slå ut på trafikken ellers. Fra Halhjem til Bergen er reisetiden beregnet til 20 min, men det er nok ikke helt til sentrum, så du kan plusse på en del der. Så må du planlegge ut fra hva som er tilgjengelig av fritidstilbud og interesser dere har, og evt om der ønsker å ha en viss "byfølelse" av å bo i os, eller om dere er ute etter bygdelivet men ikke for langt fra en by. Jeg har ingen formening om kvaliteten på skolene, men jeg har flere kolleger som pendler Bergen-Os, og mange har droppet det i årenes løp fordi det er mye styr og lengre enn man skulle tro. Anonymkode: 69f6a...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå