AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Hva gjorde dere for å forberede kroppen best mulig til graviditet? Altså for å øke sjansene for å bli gravid? Vitamintilskudd? Trening? Mat? Hormoner? Osv Hva gjorde dere for å ligge best mulig an? Anonymkode: 2b397...97d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Tar folat, omega 3, prøver å spise sunnere (mye mindre sukker osv), går turer (har aldri trent hardt så kommer ikke til å begynne nå). Ellers lever jeg normalt. Anonymkode: c63a7...641
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Tok folat og andre vitaminer feks vitamin D, B12 og C, sluttet å drikke alkohol, og prøvde å leve en sunn livsstil Anonymkode: de200...471
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tok folat og andre vitaminer feks vitamin D, B12 og C, sluttet å drikke alkohol, og prøvde å leve en sunn livsstil Anonymkode: de200...471 Kan man ta vitaminer osv uten å ha snakket med legen? Eller må man forhøre seg med lege om hvilke vitaminer man det er behov for å ta? Anonymkode: 2b397...97d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Tok folat og jod. Du som spør over, ja du kan ta multivitaminer eller lavdose av enkeltvitaminer uten at det skal ha noe å si. Men det er ofte unødvendig. Folat er anbefalt til alle, og det har kommet anbefalinger om jod ift hvor mye du inntar i kosten (se Viktig å få nok jod - helsenorge.no) Ellers er det å spise sunt og holde seg passe aktiv som gjelder. Kanskje også fokus på ro og å unngå mye stress i hverdagen Anonymkode: 97291...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tok folat og jod. Du som spør over, ja du kan ta multivitaminer eller lavdose av enkeltvitaminer uten at det skal ha noe å si. Men det er ofte unødvendig. Folat er anbefalt til alle, og det har kommet anbefalinger om jod ift hvor mye du inntar i kosten (se Viktig å få nok jod - helsenorge.no) Ellers er det å spise sunt og holde seg passe aktiv som gjelder. Kanskje også fokus på ro og å unngå mye stress i hverdagen Anonymkode: 97291...0ac Legger også til at det som er viktig med jod er å begynne før man blir gravid der også og fortsette ut svangerskapet. Plutselige endringer i jodinntak kan påvirke bl.a stoffskiftet. Men selvfølgelig, blir man gravid før man starter skal man også starte da fordelene er mye større enn evt kluss i stoffskiftet. Anonymkode: 97291...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Jeg tenker å starte prøvingen om noen måneder og vil starte med jod nå. " Alle fertile kvinner anbefales å ta et kosttilskudd med 100 mikrogram jod dersom de får i seg lite meieriprodukter og/eller spiser lite mager fisk." Men når jeg søker finner jeg bare jod med 225 mikrogram på apoteket? Noen som vet hva man bør gjøre her? Folat går jeg på fra før. Anonymkode: fbf4b...e04
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Snart ferdig med boks nr 2 med folat (hei hvor det går 🙃), tar i tillegg vanlig multivitamin fra apoteket som jeg alltid har gjort. Prøver å være i sånn passe aktivitet og drikker minimalt med alkohol. Har tillegg begynt på yoga da jeg er rask med å stresse og trengte å finne et anker for ro i hverdagen 😊 Anonymkode: c83ee...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå