Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei ufør dame som har lån på en leilighet på ca 1,1 mill. Jeg vurderer å binde renta i 20 år til 2,6%. 

Stabilitet er viktigere for meg enn å betale minst mulig. 

Har hørt at det ikke er sjans at man havner oppe i jappetid (80tallets) renter, men hva er det høyeste renta som er mest sannsynlig at det vil kunne havne på.

Anonymkode: 1e08f...2f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg er ei ufør dame som har lån på en leilighet på ca 1,1 mill. Jeg vurderer å binde renta i 20 år til 2,6%. 

Har hørt at det ikke er sjans at man havner oppe i jappetid (80tallets) renter, men hva er det høyeste renta som er mest sannsynlig at det vil kunne havne på.

Vil gjerne høre for og imot. TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller betalt inn litt mer, bli ferdig med lånet tidligere enn å binde renta. 

• Liker 1
Skrevet

Nja...

1.1 mill er ikke mye penger. Hva om du f.eks arver penger, vinner i Lotto eller pantelotteriet, får deg en partner med penger, e.l da er det jo fint å betale ut lånet. Surt å måtte betale overkurs da. 

Jeg er ufør og har bundet 2.2 mill på 10 år. Behagelig ja. Men begrensende. 

Skrevet

Vi har bundet renta, men til 1,6 i vår. For vår del er tryggheten viktigere, og jeg tror egentlig renta vil komme over 1,6 i løpet av neste årene… men hvor høyt aner jeg ikke. Uansett skulle den ikke komme over 1,6 er det greit med sikkerheten… men nå kjøpte vi nettopp huset da. 

Anonymkode: 69bb6...c0f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kan lett se for meg at  full sikkerhet for rentekostnaden de neste 20 årene er verdt prisen du betaler her.

Anonymkode: 94d1d...b24

• Liker 2
Skrevet (endret)
Rooosa skrev (41 minutter siden):

Nja...

1.1 mill er ikke mye penger. Hva om du f.eks arver penger, vinner i Lotto eller pantelotteriet, får deg en partner med penger, e.l da er det jo fint å betale ut lånet. Surt å måtte betale overkurs da. 

Jeg er ufør og har bundet 2.2 mill på 10 år. Behagelig ja. Men begrensende. 

Da er det bedre å investere gevinsten, det er ikke videre vanskelig å få høyere avkastning enn 2,6%.

Selv har jeg bundet på 1,39%, dog bare i 3 år. 

Endret av -jk-
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 12.23):

Ville jeg gjort,gjorde det.samme med strømprisen når den var på 11øre.  renta er påvei opp til normal nivå på 4-6%. Like greit å binde den, når den ikke kan gå lavere. 

Kan også hende det stagnerer noe, da endel bedrifter vil gå konkurs og folk mister jobben sin med det ekstreme sykefraværet som har vært iår.  

Anonymkode: 13304...4c8

Skrevet

Eller 20år virker lenge, sjekke om det er en hake der hvis du innfrir det tidligere

Anonymkode: 13304...4c8

Skrevet

Takker for svar

Jeg er ufør og har startlån, å har ingen og arve uansett. Kan heller ikke selge leiligheten før om 20 år da jeg har fått 250 000 kr av kommunen i tilskudd som avskrives. Tror nok jeg kommer til å binde. er lettest å sove om natta slik 😛

TS

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Får du bundet den i 20 år til den renten, og du er helt sikker på at du ikke skal øke gjelden eller endre pantet så kjør på. Det er en god rente selv om den er høyere enn den er nå.

JEG ville anbefalt 3-5 år.

Skrevet

Jeg bandt på 1,6% i tre år. Tror ikke jeg ville turt lenger..

Anonymkode: 475fb...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...