AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Vi har forsikringen på bilene våre hos Storebrand med 50% bonus. Når jeg kjøpte bil 2 i september ble den satt i Enter forsikring pga en konkurranse (selgeren kunne vinne noe om vi gadd ha dem i minst en mnd), så han ordnet slik at vi fikk 70%. Vi flyttet bilen etter 1 mnd, men nå ble det satt ned til 50% igjen pga bonusen var for høy. Selgeren kunne visst ikke bare sette den opp. Sjekket litt rundt med forskjellige forsikringer, og fikk tilbud om forsikring med 70% bonus. Ringte Storebrand, og de sa at det ikke er lovlig sette opp bonusen. Så synes det er litt rart at 2 selskaper har gjort det nå, bortsett fra dem. Noen som vet om det er lovlig, bytter gjerne til nytt selskap om det blir billigere… men ikke vits om vi må etterbetale for bonusen 3 mnd senere som nå 😅 Anonymkode: 127b1...394
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jobber med forsikring. Nei, når du forsikrer bilen din vil det sendes bonusforespørsel til det forrige selskapet og bonusen din vil korrigeres når man får svar. Dvs at man godt kan "jukse" og late som at man kan gi deg høyere bonus, men den må alltid bekreftes. Får man ikke bekreftelse så settes den ned til startbonus. Hadde selgere kunne trikset med bonusen så hadde alle gjort det, og bonussystemet hadde vært helt meningsløst. Det skal reflektere antall år med skadefri kjøring og dermed gi rabatt, det eksisterer ikke kun fordi du skal ha billigere pris. Ja, man kan trikse så bonusen øker raskere, men ikke lyve på seg bonus. Anonymkode: 41787...a50
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Og forresten det er ikke noe problem å gi tilbud med 70% bonus slik du sier de andre selskapene gjør. Problemet kommer når du aksepterer og de må ha denne bekreftet fra der forrige selskapet. Anonymkode: 41787...a50
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Og forresten det er ikke noe problem å gi tilbud med 70% bonus slik du sier de andre selskapene gjør. Problemet kommer når du aksepterer og de må ha denne bekreftet fra der forrige selskapet. Anonymkode: 41787...a50 Men jeg fikk ett tips en gang fra en som solgte meg bil forsikring, og han sa at jeg etter 102 dager (ca) kunne bytte forsikringsselskap, og på denne måten heve bonusen ytterligere 10%, og forsåvidt så stemte det jo, er det slik fremdeles? Anonymkode: c414d...970
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg fikk ett tips en gang fra en som solgte meg bil forsikring, og han sa at jeg etter 102 dager (ca) kunne bytte forsikringsselskap, og på denne måten heve bonusen ytterligere 10%, og forsåvidt så stemte det jo, er det slik fremdeles? Anonymkode: c414d...970 Ja, som jeg skrev så er det måter å trikse det til slik at det går fortere. Etter 6 mnd kan du bytte selskap og få høyere bonus. Anonymkode: 41787...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå