Gå til innhold

Hjelp hva gjør man med muggsopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier og har nettopp funnet muggsopp i leiligheten i tilknytning til badet. Lufter alltid godt etter dusjing, har klaget på baderomsventilasjonen for et par år siden men utleier mente den var tilstrekkelig. 

Hva gjør jeg nå når jeg har funnet muggsopp? Er det utleiers ansvar eller mitt? Vil de sprette opp vegger for å finne mer eller bare vaskes det overfladiske vekk? 

Jeg har hatt store allergisymptomer i et år som bare har blitt verre og verre, fått allergimedisiner fra lege og opplever ikke disse symptomene når jeg ikke er hjemme. Mistenker nå de har sammenheng med muggsopp en? Tett nese hver dag, sliten.. 

Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 20a1a...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utleiers ansvar men jeg ville bare flyttet

• Liker 1
Skrevet

Bedre ventilasjon må til, men det er ikke så lett å nå fram. Hadde nok vurdert å finne et annet sted om mulig. Ellers må du nesten bare kontakte utleier og si at du har funnet mugg. 

Anonymkode: a2b5c...d74

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Venninnen min sier at det bare er å vaske vekk og at det er mitt ansvar? 

Det hadde sikkert gått an å vaskevekk, det er ikke råttent eller så store mengder at det sitter fast tror jeg, så går nok vekk av å skrubbe. Men jeg blir usikker fordi andre steder på nett står det at muggsoppen fortsatt vil være der selvom man vasker vekk det synlige.. 

Jeg vil helst ikke flytte. Bodd her ti år og trives men er redd for at det er muggsoppen som har sammenheng med allergisymptomene jeg har slitt med siste året og spesielt forverret seg siste par mnd, samtidig redd for at utleier kan si jeg må erstatte eller noe?! 

Anonymkode: 20a1a...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...