Gå til innhold

Hva anser dere som «vanilje-sex»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at det sikkert er veldig forskjell på folk. Hva tenker dere som har hatt partner i en del år er vanlig vanilje-sex, altså uten spesielle elementer av kink?

Og hva gjør dere eventuelt utover vanilje-sex?

Jeg tenker:

Misjonær
Oralsex begge veier
69
Vanlige stillinger som ri, doggy, skje osv.

Selv har vi nok stort sett ganske vanlig sex, men i tillegg analsex innimellom, usikker på om det går under vanilje. 

Anonymkode: 1393a...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at det sikkert er veldig forskjell på folk. Hva tenker dere som har hatt partner i en del år er vanlig vanilje-sex, altså uten spesielle elementer av kink?

Jeg tenker:

Misjonær
Oralsex begge veier
69

Selv har vi nok stort sett ganske vanlig sex, men i tillegg analsex innimellom, usikker på om det går under vanilje. 

Jeg tenker at det ikke er behov for å kategorisere.
Det som derimot er viktig, er at man er mest mulig kompatible. 

• Liker 12
Skrevet

Vaniljesex er kun misjonær. 

Anonymkode: cff44...65b

• Liker 2
Skrevet

Det finnes så mange par som ikke har oralsex, eller i alle fall ikke egge veier, at jeg føler det knapt kan kategoriseres som vanilje. 69 synes jeg heller ikke passer inn i vaniljesex, sånn som jeg tenker det. 

For min del er jeg veldig glad i variasjon, selv om vi har et par favorittdtillinger som vi nesten alltid inkluderer. Det er misjonærvarianten hvor jeg holder bena mine bakover, nesten så de er bak hodet, eller at han presser bena mine bakover ned i madrassen. Deretter såkalt "prone bone" hvor jeg ligger på magen og han ligger oppå meg. Også T-stillingen liker vi ofte, og mye oral og deepthroating,men vi er ikke så glad i 69. Ellers er det mye leketøy, litt bondage, pisker og annet for litt smerte, anallek på begge to, kvelning, slag på puppene (jeg eeelsker det), litt wetsex, submissive/dom, kostymer osv. Langt ifra vanilje i allefall ...

Anonymkode: fd3bb...504

• Liker 2
Skrevet

Vaniljesex er all naturlig seksuell aktivitet. Det som faller utenfor er parafilier og andre former for pervers, avsporet sex.

Anonymkode: e8a54...3ad

• Liker 4
Skrevet

For meg er vanilje alt vi ikke har trengt øvelse for å få til. 🙄

F.eks. krevde det mye trening før vi fant ut hvordan jeg kunne gi ham multiple, men nå er det noe vi ofte gjør. Det krever mye øvelse (og tillit) når vi utforsker kinker, men nå er vi så trygge på hverandre og kjenner hverandres tenningspunkt at det går mye greiere. Oralsex var greit nok i starten, men med trening har det også blir mer eksperimentelt, vågalt og intenst. 

Misjonæren kan være god og har også blitt bedre med årene etterhvert som vi har utforsket forskjellige bevegelser, men den har vi liksom hatt med oss hele veien.

Så kanskje vanilje for meg egentlig er alt vi ikke gjorde i starten? Hmm…. tror egentlig kategorier ikke har så mye å si så lenge vi har det fint sammen. 🤗

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker:

Misjonær
Oralsex begge veier
69

Jeg tenker omtrent som deg, men det er åpenbart at oppfatninger er subjektive. I min erfaring er det også gråsoner.

Skrevet

Vanilje regner jeg som alt som ikke går under SM. Sånn sex vanlige folk har. 

Anonymkode: 0e81c...879

• Liker 4
Skrevet

For meg er vaniljesex = å "elske". Noe jeg ikke gjør særlig ofte, egentlig. Liker heller å knulle. 

Anonymkode: 2c0c7...b40

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanilje regner jeg som alt som ikke går under SM. Sånn sex vanlige folk har. 

Anonymkode: 0e81c...879

Hehe, "vanlige folk"-definisjonen kan sikkert diskuteres her også. Tror nok de fleste kink/SM-folkene kan virke ganske vanlige sånn utad/ellers. 

Men har da merket meg at de som er opptatt av SM kan definere "vanilje" som sex uten SM-elementer, at skillet går nettopp der?

Vet nå ikke hvor brukelige/nødvendige sånne definisjoner er for de fleste, da. Men kanskje det er praktisk for de av oss som ikke syns smerte og dominans o.l. behøver å være en del av sexen, eller finner det direkte avtennende. For det kan jo være avgjørende for hvor godt man matcher, om det spørsmålet kommer opp i et forhold:

Hadde en ex som en stund uti forholdet ville ha meg utpå med SM, og det ble da for all del helt total krasj med mine preferanser/tenning. Hun fant en mer kompatibel partner etter meg, vet jeg, etter å ha oppsøkt et "miljø". Før vi skilte lag...litt ugreit vil jeg mene.

Så, regner meg selv som "vanilje" om noen skulle spørre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vaniljesex er all naturlig seksuell aktivitet. Det som faller utenfor er parafilier og andre former for pervers, avsporet sex.

Anonymkode: e8a54...3ad

Er derfor jeg lurer 😄 Jeg ser for meg at vi er et veldig vanlig ektepar, men siden jeg har lest at en del skriver om parafili og pervers sex, så lurer jeg på om vi er vanlige eller ikke 😄 Og hva andre «vanlige» folk gjør i senga. 

Skrevet
Fioljenta skrev (1 time siden):

For meg er vanilje alt vi ikke har trengt øvelse for å få til. 🙄

F.eks. krevde det mye trening før vi fant ut hvordan jeg kunne gi ham multiple, men nå er det noe vi ofte gjør. Det krever mye øvelse (og tillit) når vi utforsker kinker, men nå er vi så trygge på hverandre og kjenner hverandres tenningspunkt at det går mye greiere. Oralsex var greit nok i starten, men med trening har det også blir mer eksperimentelt, vågalt og intenst. 

Misjonæren kan være god og har også blitt bedre med årene etterhvert som vi har utforsket forskjellige bevegelser, men den har vi liksom hatt med oss hele veien.

Så kanskje vanilje for meg egentlig er alt vi ikke gjorde i starten? Hmm…. tror egentlig kategorier ikke har så mye å si så lenge vi har det fint sammen. 🤗

Kunne tenke meg å lese mer om hvordan du gir ham multiple og hvordan oralsex kan være eksperimentelt 😁 Vi har veldig god sex synes jeg, men føler at vi sikkert kan sprite opp sexlivet litt. Uten at jeg kan tenke meg å prøve noe som innebærer smerte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kunne tenke meg å lese mer om hvordan du gir ham multiple og hvordan oralsex kan være eksperimentelt 😁 Vi har veldig god sex synes jeg, men føler at vi sikkert kan sprite opp sexlivet litt. Uten at jeg kan tenke meg å prøve noe som innebærer smerte.

Suging var faktisk årsaken til at jeg opprettet nettsiden fiolsex.net. Jeg følte jeg satt på så mange gode tips at det føltes egoistisk å ikke dele dem. Jeg har laget guider for suging, slikking, multiple til ham og en del annet. Ikke fordi vi er eksperter eller ikke har mer å utforske, men fordi vi har lyst til å dele. Bare fint hvis flere kan ha glede av dem! Det er så utrolig mye gøy å finne på uten å gjøre noe «ekstremt». Sex trenger absolutt ikke være kjedelig. 🤗

• Liker 2
Skrevet
Fioljenta skrev (2 minutter siden):

Suging var faktisk årsaken til at jeg opprettet nettsiden fiolsex.net. Jeg følte jeg satt på så mange gode tips at det føltes egoistisk å ikke dele dem. Jeg har laget guider for suging, slikking, multiple til ham og en del annet. Ikke fordi vi er eksperter eller ikke har mer å utforske, men fordi vi har lyst til å dele. Bare fint hvis flere kan ha glede av dem! Det er så utrolig mye gøy å finne på uten å gjøre noe «ekstremt». Sex trenger absolutt ikke være kjedelig. 🤗

Sex er vel litt mer enn suging, som kun er for mannens del.

Selv har jeg fokus på felles nytelse.

Anonymkode: 75c43...012

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sex er vel litt mer enn suging, som kun er for mannens del.

Selv har jeg fokus på felles nytelse.

Anonymkode: 75c43...012

Det står jo om slikking der også.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er derfor jeg lurer 😄 Jeg ser for meg at vi er et veldig vanlig ektepar, men siden jeg har lest at en del skriver om parafili og pervers sex, så lurer jeg på om vi er vanlige eller ikke 😄 Og hva andre «vanlige» folk gjør i senga. 

Jeg tror egentlig at det er greit at man ikke vet hva andre gjør i senga, for tror veldig mange par som er trygge på hverandre gjør mye man ville bli distrahert av å vite om kolleger og venner. 😄

Alt som foregår mellom oss to er liksom vaniljesex. Fordi det alltid er omtanke, trygghet, respekt, kjærlighet i bunnen, og oss to. 

Mulig andre ville vurdere det annerledes, men de har ingen ting med hva som skjer oss mellom å gjøre. 

Skrevet

For meg er vaniljesex sex som foregår UTEN en maktdynamikk. En maktdynamikk er hvor en bestemmer og har makt over den andre. Hva man eventuelt gjør i den dynamikken er underordnet, enten det er å knele naken foran den dominante eller hente en kopp te før man får ris på rumpen, eller om det er knulling i misjonær. 

Anonymkode: f31d8...024

Skrevet

Lyset av 

Under dyna

Misjonær 

Ingen oralsex 

Anonymkode: 75a61...614

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke begrepet noe særlig, men jeg får vel først og fremst assosiasjoner til "vanlig" sex som i at det ikke er BDSM, for det var vel i SM-miljøet jeg hørte det først og har sett det bli brukt mest.

Så oral og alle stillinger i kama sutra inngår, så lenge det er gjort på den "vanlige" måten og ikke for eksempel med at en er bundet fast og den andre er dominant eller noe. 

Grensene blir jo veldig flytende da, håndjern er noe som kan være både vanilje og kink for meg. 

Det ene er ikke bedre eller dårligere enn det andre, jeg har jo en lang historie med å være både sub og dom og bruke alt slags leker fra det bakerste rommet på sexshoppen i Berlin, men jeg elsker vaniljesex!

Anonymkode: 9a6c8...57d

• Liker 1
Skrevet

Med bare vanilla blir nok kanskje litt kjedelig i lengden, siden det ikke inneholder så mye spennende momenter. Men CAT-posisjon som jeg anser som vanilla, og veldig intimt kan gi de kraftigste orgasmer. Og litt vanilla er det jo bestandig i et forspill, så jeg anser vanilla som et begrep på "snill sex"

Variasjoner av sex er nøkkelen som vedlikeholder gnisten i kjærligheten vettu...og av godt teamwork🤗

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...