Gå til innhold

Norge i et nøtteskal- mangel på hurtigtester

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wO4Xao/frykter-test-mangel-vi-har-ikke-nok-hurtigtester

Samme arroganse som alltid. Neida, vi var 100 sikkert pandemien var over! Det er nesten til å grine av. Til tross at smitte blant barn/ungdommer og yngste voksne skjøtt til vers når skolen åpnet uten noe som helst tiltak og voksne oppførte seg som om covid var helt borte, til tross at de siste måneden har det aldri vært mer smitte, her i vi. Mangle på hurtigprøver. 
Staten kunne brukte de milliarder de tjener fra oss gjennom skyhøye strømpriser for å bygge opp lageret.  Men neida, det ville ha vært for fornuftig 🙈🙈

Jeg er DRITTLEI at barn/ungdommene våres igjen betaler prisen for dårlig håndtering fra de ansvarløse tafatte voksne!  Nå stenges ned samfunnet hvor det er lite smitte og skoler/bhger åpnet fortsatt for fullt. 👍👍

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kunne fint vært unngått, og må da kunne fikses opp i relativt raskt.

Skrevet

Det er helt, helt utrolig. 

Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Nåja. Jeg er enig i at ting kunne vært bedre, og at det er kjipt å stå i den situasjonen vi gjør nå. Likevel synes jeg det blir i overkant navlebeskuende å si det er «Norge i et nøtteskall» og liknende. I denne pandemien sitter nå vi i Norge på den grønne gren - det er ganske mange land som har ganske mye større problemer enn oss. Vi er innmari heldige her i Norge. Tross alt. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, Ringhalelemur said:

Nåja. Jeg er enig i at ting kunne vært bedre, og at det er kjipt å stå i den situasjonen vi gjør nå. Likevel synes jeg det blir i overkant navlebeskuende å si det er «Norge i et nøtteskall» og liknende. I denne pandemien sitter nå vi i Norge på den grønne gren - det er ganske mange land som har ganske mye større problemer enn oss. Vi er innmari heldige her i Norge. Tross alt. 

De har hatt 2 år med covid. Satt på fingrene når vi tømte ppe lageret til utlandet bare for å ikke ha nok munnbind for helsepersonelle når vi begynte å få masse smitte her selv.  Norge er et ‘vent og se’ land ferdig snakka. 

Endret av Outlander
  • Opprett ny...