AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Må bare lufte noen tanker etter jeg fikk positiv test. Jeg har allerede to barn på 12 og 4, eier leilighet og har fast jobb. Men jeg er aleine. Har hatt sex en gang de siste fire årene ( med prevensjon) og likevel fått positiv test. Fornuften sier at jeg bør ta abort, siden jeg allerede har barn alene og familie kommer ikke akkurat til å være overlykkelige for et nytt tilskudd. I tillegg blir det vel en snakkis på arbeidsplassen. Men det er likevel et vanskelig valg. Barnefar håper selvfølgelig på abort, så jeg føler at jeg bør ta det valget og slå meg til ro med at 4 åringen blir min siste. Men er redd for å angre på valget. Har strevd med å bli gravid før med eksmannen, så syns det er vanskelig å ta abort med noe som satt av seg selv om det gir noe mening. Anonymkode: afa3a...a99
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 DIN kropp, DITT valg. Føles abort feil for deg så velger du det som føles riktig for deg. Ingen har rett til å dømme deg for ditt valg, uansett hva du velger. Din kropp, ditt valg. Alltid. Anonymkode: 440d6...bd8 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): DIN kropp, DITT valg. Føles abort feil for deg så velger du det som føles riktig for deg. Ingen har rett til å dømme deg for ditt valg, uansett hva du velger. Din kropp, ditt valg. Alltid. Anonymkode: 440d6...bd8 Ja, fedre pleier ikke ha så mye de skulle ha sagt. Anonymkode: 8f100...339 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Jaja, du får ha lykke til som alene mor og ta konsenkvensene når ungen spør etter far. Hva skal du si da ? Egoistisk er du. Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Egoistisk syns jeg du er. Anonymkode: 58b13...715 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Anonymkode: 58b13...715 Man taper økonomisk på å ha barn selv om faren betaler bidrag, det forstår du vel? Bidrag skal dekke fars del av alle utgifter som går med til ungen, men i realiteten betaler de fleste langt under halvparten. Bare de veldig rike betaler mer, og de har vel også råd til det. Tipper barnefaren i dette tilfellet er en vanlig og ikke styrtrik fyr. Anonymkode: bab1f...e48 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Behold barnet. Du kommer ikke til å angre. Du gjør en stor feil hvis ikke, dette er et spesielt barn. Du vil se det, og bli overrasket. Anonymkode: fc825...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jaja, du får ha lykke til som alene mor og ta konsenkvensene når ungen spør etter far. Hva skal du si da ? Egoistisk er du. Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Egoistisk syns jeg du er. Anonymkode: 58b13...715 Hvorfor er det gitt at far skal være ukjent for barnet? TS vet jo hvem pappaen er. Han må uansett betale bidrag. Er han en skikkelig mann har han også interesse av å bli kjent med barnet, selv om han pr nå ønsker at TS skal ta abort Anonymkode: 80d3a...977 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jaja, du får ha lykke til som alene mor og ta konsenkvensene når ungen spør etter far. Hva skal du si da ? Egoistisk er du. Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Egoistisk syns jeg du er. Anonymkode: 58b13...715 Drastisk å si at at man er ute etter penger hvis man ikke tar abort. Og damen som bærer barnet bør ha minst like mye å si som mannen. Virker jo ikke som hun driter i hva han tenker men hun må ta et valg som er levelig for henne. Dessuten var de to om å havne i denne situasjonen, mannen visste de mulige konsekvensene like mye som henne. Da vet han at hun kan bli gravid. Anonymkode: 8fdca...b91 7
Saftelsker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jaja, du får ha lykke til som alene mor og ta konsenkvensene når ungen spør etter far. Hva skal du si da ? Egoistisk er du. Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Egoistisk syns jeg du er. Anonymkode: 58b13...715 Oi, finnes vel en penere måte å si det på..? Det er tøft å ta abort for noen. Jeg tenker at selv om familie kanskje ikke blir overlykkelige av nyhetene, så vil de bli glad i barnet når det kommer. Syntes du skal følge magefølelsen, dette er ditt valg! Og det blir nå folk ut av oss som vokser opp med en dritt av en pappa også (hvis han ikke vil ta del i livet til barnet mener jeg)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Du tar vel ikke abort fordi du ikke vil ha snakk på arbeidsplassen? Seriøst? Her tror jeg du må skille mellom saklige og usaklige argumenter. For min del så hadde hensynet til de barna jeg allerede hadde hatt kommet først. Snart kommer 12-åringen i puberteten med det som følger med og så er det et barnehagebarn i tillegg. Enn om det blir komplikasjoner under fødselen og du blir liggende på sykehus lenge? Enn om det nye barnet får utfordringer og du ender opp med å bruke alle ressurser på det? Sånn sett kan man si at det er minst like mye følelser som fornuft som hadde vært årsaken til at jeg hadde tatt abort. Følelsene mine for de barna jeg allerede har er 1000 ganger sterkere enn et tenkt barn. Du kan si det er irrelevant hva jeg tenker ettersom det ikke er jeg som står i dine sko, samtidig er det det beste andre kan bidra med i en slik tråd. Anonymkode: 74ecb...666
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Jeg skjønner godt at dette er vanskelig. "Din kropp ditt valg" er én ting, men det er jo så mye mer og ta hensyn til. Hvordan blir det for barnet som kan komme? Hvordan blir det for deg å få ett til (tid, snakk, penger, energi, kjærlighet...)? Hvordan blir det for de andre barna? (Jeg vet i alle fall at mine tre ønsker seg søsken, men vi sier at det holder nå) Her ser jeg mulighet for mange både positive og negative momenter, og det er bare du som kan vite hvilke som veier mest for deg. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1d976...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 NB sjekk for blæremola. Anonymkode: f5753...aaf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaja, du får ha lykke til som alene mor og ta konsenkvensene når ungen spør etter far. Hva skal du si da ? Egoistisk er du. Men er vel penga du er ute etter som med stort sett de fleste alene mødre son driter i hva baby far har å si. Egoistisk syns jeg du er. Anonymkode: 58b13...715 Jeg klarer fint å forsørge barna mine på min egen lønn😊 Min eksmann betaler ikke bidrag, og aldri gjort det da han ikke klarer å holde på en jobb. Barnetrygd får alle som har barn. Faren er da i bildet om jeg beholder, jeg legger jo til rette for hvor lite/mye han ønsker å ha kontakt. Anonymkode: afa3a...a99
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner godt at dette er vanskelig. "Din kropp ditt valg" er én ting, men det er jo så mye mer og ta hensyn til. Hvordan blir det for barnet som kan komme? Hvordan blir det for deg å få ett til (tid, snakk, penger, energi, kjærlighet...)? Hvordan blir det for de andre barna? (Jeg vet i alle fall at mine tre ønsker seg søsken, men vi sier at det holder nå) Her ser jeg mulighet for mange både positive og negative momenter, og det er bare du som kan vite hvilke som veier mest for deg. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1d976...3f2 "Min kropp, mitt valg" syns jeg nesten gjør det vanskeligere siden det påvirker flere enn meg om jeg beholder. Kjærlighet, energi og økonomi er på plass. Men det er klart tiden må jo da fordeles på 3 og ikke på 2. Vet at eldste ønsker seg flere søsken, men er litt redd en tredjemann velter idyllen vi har. Om det skulle blitt et barn hadde det hatt kontakt med far, det sier hvertfall faren nå og jeg hadde lagt til rette for det. Men jeg får gå tenke grundigere i tenkeboksen, for om jeg beholder går det ut over de to jeg har uansett. Anonymkode: afa3a...a99
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tar vel ikke abort fordi du ikke vil ha snakk på arbeidsplassen? Seriøst? Her tror jeg du må skille mellom saklige og usaklige argumenter. For min del så hadde hensynet til de barna jeg allerede hadde hatt kommet først. Snart kommer 12-åringen i puberteten med det som følger med og så er det et barnehagebarn i tillegg. Enn om det blir komplikasjoner under fødselen og du blir liggende på sykehus lenge? Enn om det nye barnet får utfordringer og du ender opp med å bruke alle ressurser på det? Sånn sett kan man si at det er minst like mye følelser som fornuft som hadde vært årsaken til at jeg hadde tatt abort. Følelsene mine for de barna jeg allerede har er 1000 ganger sterkere enn et tenkt barn. Du kan si det er irrelevant hva jeg tenker ettersom det ikke er jeg som står i dine sko, samtidig er det det beste andre kan bidra med i en slik tråd. Anonymkode: 74ecb...666 Det er de to jeg har fra før som må komme først. Og en ny unge vil gå ut over dem, og derfor er det ganske sikkert at det blir abort. For det er jo jeg som følger dem opp og skal fortsette med det. Anonymkode: afa3a...a99 1
Gjest Rooosa Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 Hvorfor vil du beholde da? Hva er det for argumenter du har på den siden?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 Jeg hadde tatt abort. Det handler om å prioritere de du allerede har. Det er tungt med tre barn når du er alene. Barna du har trenger deg, de trenger ikke et søsken til. Anonymkode: 26264...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #18 Skrevet 9. desember 2021 Et søsken vil jo og være en berikelse for de 2 andre barna. Det er jo en gave med søsken. Ikke bare i oppveksten, men også i voksenlivet. Men, hvis barnet du får viser seg å ha ekstra behov vil det nok bli tøft alene. Og da kan nok barnet oppleves mer som en byrde for søsken, dessverre. Men sannsynligheten for dette er jo ikke veldig stor. Det er jo noe utrolig med å ha blitt gravid med prevensjon når dette er eneste gang du har hatt sex på 4 år! Tror du far kan bli en god far? Har han barn fra før? Skjønner at dette er vanskelig❤️ Anonymkode: f2eb6...703
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #19 Skrevet 9. desember 2021 Personlog hadde jeg tatt abort i din situasjon. Tre barn alene, og med så stor aldersforskjell og med far som ikke vil? Nei for min del! 100 % Anonymkode: fe602...512 1
Belima Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 Et søsken vil jo og være en berikelse for de 2 andre barna. Det er jo en gave med søsken. Ikke bare i oppveksten, men også i voksenlivet. Anonymkode: f2eb6...703 Det er nok ikke alltid sant. Når en leser her på KG, så er det flere som skriver at de ikke har kontakt med familie av forskjellige grunner. (Tror ikke alle lyver om det) Selv har jeg en yngre søster som er rusmisbruker og hun har aldri vært en berikelse i mitt liv, bare gitt problemer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå