Gå til innhold

Hvilken startlønn kan jeg forvente med en master i ledelse og relevant arbeidserfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken startlønn kan jeg forvente med en master i ledelse og relevant arbeidserfaring? Sikter inn mot leder stillinger, men rådgivningsstillinger kan også være relevant.  

Anonymkode: fe01a...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Hvis du har særskrivingsfeil i søknaden også, så blir du ikke innkalt til intervju engang 😅

Anonymkode: 74d16...327

• Liker 10
Skrevet

Mest sannsynlig så får du ingen lederstilling kun fordi du har master i ledelse, og relevant erfaring (hva legger du i det). I de fleste bedrifter må du først ha noen år på baken i selskapet og innenfor bransjen før du skal ha noen mulighet. 

Så, 450.000,- i startlønn kanskje. For en rådgiver/konsulentstilling. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tja... Hvis du har særskrivingsfeil i søknaden også, så blir du ikke innkalt til intervju engang 😅

Anonymkode: 74d16...327

Ikke meg som er ts. Men kjenner jeg er dritlei disse unødvendige kommentarene. 
Er også dritlei av ledere som har jobbet seg opp og har null ledererfaring. Få dem ut av lederrollen!!! Utrolig mange dårligere ledere.. Og få inn ledere med lederutdannelse

Til ts. Kommer an på bakgrunnen ellers. Tipper 850/950K og oppover 

Anonymkode: fd109...5f9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er også dritlei av ledere som har jobbet seg opp og har null ledererfaring. Få dem ut av lederrollen!!! Utrolig mange dårligere ledere.. Og få inn ledere med lederutdannelse

950 i startlønn. Ja det er normalt 

Anonymkode: 15444...08e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

................ 

.................

Så lenge man kan ta en lederutdannelse som ikke er seleksjonsbasert, men kun basert på studiepoeng og evnen til å finansiere studiene hjelper ikke lederutdannelse som erstatning for lederegenskaper.  Man får altså ikke ledererfaring uten erfaring.  Få ut blårussen som tror at et helgeseminar erstatter ekte ledererfaring.

• Liker 4
Skrevet

Kommer også an på om det er privat eller offentlig. Hvis du mener relevant erfaring som 10 års arbeid innen feltet du skal lede over og noen år med ledererfaring fra verv osv., så tror jeg du kan ha god sjans på lederstillinger som f.eks. kan gi 600 000 i offentlig sektor og sikkert mer privat. 

Anonymkode: 013b1...b77

• Liker 2
Skrevet

Hva har du relevant arbeidserfaring i? «Ledelse»? Hvilken bransje f.eks? Det er mye som avgjør lønna, også hvilket ledernivå du er på. Jeg har selv master i ledelse, og har arbeidserfaring fra min siste jobb fra gulvet, via diverse mellomlederstillinger til direktørnivå i toppledelsen i større virksomhet (i utlandet). Så det blir litt som å spørre som hvor langt er et tau egentlig? Jeg kjenner ledere som tjener 650 000 og jeg kjenner ledere som tjener 2,5 millioner.. alt dette er ledere i Norge. 

Anonymkode: 98a7b...c68

• Liker 2
Skrevet

Klin umulig å svare på. 

Hva er relevant arbeidserfaring? Vært butikksjef? Altså...? 🤷‍♀️🤷‍♀️

Hvor i landet er du? By eller distrikt? Ledelse innenfor hva? Bransje? 

Mellom 450k og 600k, for å stikke fingeren i lufta vil jeg tippe... 🤷‍♀️

Skrevet

Er ledererfaringen prosjektleder i byggeprosjekt og du er Siv.ing fra før og nå har du bygget på med master i ledelse, da er du lett godt over millionen. 

Har du bare masteren, og noen år med tullejobb så kanskje 500…

Informasjonen du gir er altså alt for lite til å gi et godt svar.

Anonymkode: 1c8c1...bb1

• Liker 2
Skrevet
Whistler skrev (1 time siden):

Så lenge man kan ta en lederutdannelse som ikke er seleksjonsbasert, men kun basert på studiepoeng og evnen til å finansiere studiene hjelper ikke lederutdannelse som erstatning for lederegenskaper.  Man får altså ikke ledererfaring uten erfaring.  Få ut blårussen som tror at et helgeseminar erstatter ekte ledererfaring.

Denne «blårussen» har nok mer enn et «helgeseminar» innen relevante fagområder. 🙄 Etter mange år i arbeidslivet så vil jeg heller si at de dårlige lederne er de som verken har kjennskap til arbeidsmiljøloven, ferieloven, relevante tariffavtaler eller arbeidsgivers plikter og arbeidstakers rettigheter. 

Anonymkode: 7fd14...eee

• Liker 3
Skrevet

Åh. Fri meg fra sånne ledelsesutdanna ledere. Skal på død og liv gjennomføre sine ledelsesrutiner dem har lært på skolen må vite. Ikke så nøye å sette seg inn i hva avdelinga skal levere, bare vi rapporterer på riktig format og følger opp 4 teite utviklingsmål og 3 arbeidsmål hvert kvartal.

«Du sjef; jeg har behov for litt bistand til å prioritere mellom oppgave A og B, og kanskje diskutere hvordan vi kan løse dette»

-«øøøh, du får gjøre som best du kan. Husk å føre timer på riktig prosjekt, og rapporter på riktig Jira-sak» 

min erfaring med lederspirer uten annen fagkompetanse enn ledelse:) 

men du får sikkert en god startlønn:) 

Anonymkode: bce7a...0d4

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i staten, en vanlig lønn for mellomleder med noen års relevant erfaring fra samme sektor er 650 000.

Anonymkode: c66b8...a3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne «blårussen» har nok mer enn et «helgeseminar» innen relevante fagområder. 🙄 Etter mange år i arbeidslivet så vil jeg heller si at de dårlige lederne er de som verken har kjennskap til arbeidsmiljøloven, ferieloven, relevante tariffavtaler eller arbeidsgivers plikter og arbeidstakers rettigheter. 

Anonymkode: 7fd14...eee

Hvor mange år har du vært leder?  De sakene du nevner kan man jo med litt kapasitet lese seg opp på i løpet av en måneds tid.  Legger man på et par dager til kan man jo inkludere arbeidstakers plikter, arbeidsrett, departementets kommentarer og forarbeidene til AML, saklige oppsigelsesgrunner, og hva som ikke gir rett til fri hverken med eller uten lønn. 

Det er litt vanskeligere å lære seg empati, folkeskikk, motivasjon og de andre tingene som utgjør en god leder i kombinasjon med de ovennevnte lesestykkene.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på akkurat hva jobben er. Jeg tipper rundt 500k.

Anonymkode: eab0b...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 1.15):

Hvilken startlønn kan jeg forvente med en master i ledelse og relevant arbeidserfaring? Sikter inn mot leder stillinger, men rådgivningsstillinger kan også være relevant.  

Anonymkode: fe01a...698

Du må konkretisere. Er du 25 med deltidsjobb under studiene som skiftleder på Burger King eller har du tatt master i voksen alder med flere år ledererfaring bak deg? 

Anonymkode: f8033...872

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Åh. Fri meg fra sånne ledelsesutdanna ledere. Skal på død og liv gjennomføre sine ledelsesrutiner dem har lært på skolen må vite. Ikke så nøye å sette seg inn i hva avdelinga skal levere, bare vi rapporterer på riktig format og følger opp 4 teite utviklingsmål og 3 arbeidsmål hvert kvartal.

«Du sjef; jeg har behov for litt bistand til å prioritere mellom oppgave A og B, og kanskje diskutere hvordan vi kan løse dette»

-«øøøh, du får gjøre som best du kan. Husk å føre timer på riktig prosjekt, og rapporter på riktig Jira-sak» 

min erfaring med lederspirer uten annen fagkompetanse enn ledelse:) 

men du får sikkert en god startlønn:) 

Anonymkode: bce7a...0d4

Fri meg fra Trude eller Per på 55 år som har jobbet i bedriften siden 1986 og blir leder av den grunn alene. Da snakker vi knapt gjennomført videregående skole. Merker uendelig stor forskjell på ledere med utdannelse versus ikke 🙄 Spesielt når resten av de ansatte selv har mastergrad. 

Anonymkode: 022b7...95a

• Liker 3
Skrevet
On 12/9/2021 at 2:02 PM, AnonymBruker said:

Jeg vil helst bli spart for folk som har gått på lederskole men ikke har et gram domenekunnskap. De bidrar stort sett med å kontrollere arbeidet til folk, og så kommer de med "smarte" påfunn hver gang de har vært på seminar så da må alle kaste bort tiden sin på å høre om bedriftens purpose, kjerneverdier, psykologisk trygghet , lean, TLT, smidig eller hva det nå er som er trendy i dag.

Skrevet

Spørs hvor du skal jobbe? Idustri, kommune, fylke?

Jobber selv på kontor, industri, har 700 000. Tror nok lederen min tjener mer.... 

Anonymkode: fae3f...59f

Skrevet

Mange useriøse svar her. På generell basis 550 000 i staten er vanlig startlønn for en person med mastergrad.

Ser noen som skriver tall under 500 000. Det må du aldri finne på å takke ja til. Alt for lavt.

Anonymkode: 5f603...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...