Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får tidvis mye halsbrann.  Noen som har noen gode tips til hvordan å lindre dette mens det pågår ?

Anonymkode: 12814...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt god effekt av «Gaviscon» tyggetabletter mot halsbrann : ) fås på apotek!

41A0A402-2834-4A8F-A054-917130C2F678.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Legen min ga meg resept på protonpumpehemmere da det var det mest effektive hun kjente til. Har hjulpet meg mye! Bonus at jeg også ble kvitt den fæle metallsmaken i munnen.

Anonymkode: 2c720...757

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke medisiner hjemme: bland 1 teskje bakepulver/natron i et glass med kaldt vann og drikk det. 

Anonymkode: b6510...d8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet mye med halsbrann, ble enda værre i 3 trimester,  3 uker før termin sendte jeg melding til legen om hjelp til noe annet da ingenting annet funket lengre 😩 så fikk jeg somac på resept! Jeg ble ett helt nytt menneske etterpå!! Forsvant helt 🙌🏻🙌🏻 Fant også ut etterpå at di er reseptfrie også, er bare dyrere. Jeg angrer på jeg ikke prøvde før! 

Anonymkode: d7f76...a34

Skrevet

Novaluzid funker her

• Liker 2
Skrevet

Somac, titralac osv 

Anonymkode: cc0c4...6d9

• Liker 1
Skrevet

Novaluzid funker for meg, fastlegen sa gravide kan bruke det (sto også på tryggmammamedisin.no såvidt jeg husker)

Anonymkode: 775fb...0da

• Liker 1
Skrevet

Ellers funker jo til en viss grad generelle råd som å sove med hodet høyt, ikke drikke/spise en del ting osv.

Anonymkode: 775fb...0da

Skrevet

Melk, titralac, unngå visse matvarer. Jeg får ofte halsbrann av f.eks lyse rundstykker, noen typer chips, boller, pannekaker o.l. 

Anonymkode: 96189...8d8

Skrevet

Har ikke effekt av Somac o.l. fordi jeg brukte for mye av det over en lengre periode for noen år siden, så må ty til alle kjerringrådene i stedet. Synes det hjelper å nippe til melk, fortrinnsvis vaniljemelk fra Tine og H-melk. Synes også at å drikke isvann kan hjelpe på den brennende følelsen i svelget.

Anonymkode: 0bbeb...56c

Skrevet

For å overleve tygget jeg tre gaviscon før leggetid og sover på ei vanlig pute og ei enorm hotellpute sånn at jeg er hevet ca 45 grader. Må ligge på vestre side. På dagtid kan jeg ofte holde det i sjakk med lovehearts frem til middag, etter middag må jeg tygge en gaviscon tablett. 

Anonymkode: a502e...c02

Skrevet

Jeg sliter med det samme, men en jeg jobber med anbefalte meg og prøve love hearts! Og det fungerer veldig bra på meg! Og ett stort pluss at de smaker bedre enn de ekle tygge tablettene man kjøper på apoteket 😅

Anonymkode: 2b813...c09

Skrevet

Snakk med legen og skaff resept på Omeprazol 10-20,mg. Da blir du garantert helt fri fra halsbrannen og de er helt trygge å ta i svangerskapet i følge ‘trygg mamma medisin og Relis.

Anonymkode: 0b7f3...308

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Snakk med legen og skaff resept på Omeprazol 10-20,mg. Da blir du garantert helt fri fra halsbrannen og de er helt trygge å ta i svangerskapet i følge ‘trygg mamma medisin og Relis.

Jeg var ekstremt plaget med halsbrann i alle svangerskapene mine. Tyggetabletter hjalp ikke. Omeprazol var en redning for meg og jeg har fortsatt med disse medisinene da jeg utviklet øsofagitt også etter svangerskapene som følge av mye kvalme/oppkast. Medisinene har omtrent ingen bivirkninger forøvrig heller og mye billigere enn de dyre tyggetablettene og miksturer som fås reseptfritt på apotek🌸

• Liker 1
Skrevet

Popcorn er jeg blitt tipset om, og det fungerer bedre enn alt annet jeg har prøvd. 

Anonymkode: c4ecb...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...