Polyester Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hvor hadde dere helst reist? Og hvor er det billigst å oppholde seg? Jeg og kjæresten reiser sjelden men ønsker å reise på konsert med et band som turnerer i Europa men ikke i Norge til høsten 2022. Warszawa, Praha og Bratislava er mest aktuelt, men vi har også mulighet til å låne leilighet gratis i Berlin. Hva hadde blitt billigst? Skriv gjerne om erfaringer med disse byene om dere har vært der. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Jeg vet ikke hvor det er billigst, men siden dere kan bo gratis i Berlin, så ville jeg tippet at det blir billigst. Sånn utover det så er Berlin er utrolig interessant by, med mange ting å se og mye historie og oppleve. Det er mye liv, lys og gode utesteder. Det samme har Praha, og prisnivået der er kanskje generelt litt lavere - det var det da jeg var der, men det var før de hadde gått over til euro. Praha er en nydelig by, med vakre bygninger, karlsbroen og klokketårnet. Absolutt et godt sted for romantikk. Anonymkode: 82287...b22 2
TheHairyToothfairy Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Berlin er en fabelaktig by, irriterer meg stort at begge gangene jeg har vært der så har jeg vært for opptatt til å leke turist. Syntes det var ganske rimelig også. 2
frogger Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Berlin er en velig fin og kul by, men tror kanskje Warszawa blir billigst selv med gratis overnatting i Berlin
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Berlin er fantastisk og Tyskland er et flott sted å gå på konsert. Der er det lite tull og godt system på det meste. Anonymkode: 9a6f8...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Har ikke vært i Bratislava, men av de andre ville jeg absolutt valgt Praha. Der har jeg veldig god erfaring med konserter og uteliv, ikke minst er byen utrolig vakker! Berlin er også er god by, men ikke noe jeg har blitt hodestups forelsket i. Warszawa, derimot, er en av veldig få plasser jeg har vært som har fått meg til å angre på at jeg dro, haha. Veldig trist og kjedelig by, selv om det i gamlebyen kan være noen søte plasser. Men.. Nei. Av "billigbyer" i Europa er Praha og Budapest mine absolutte favoritter. Anonymkode: 86cc4...e11
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har reist MYE, men ble skikkelig skuffa over Berlin. Trist og grått, lange avstander uansett hvor man skulle. Én av mine favorittbyee er Krakow. Nydelig by og billig å være i. Anonymkode: c709f...d82 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har ikke vært i Bratislava men som turist så likte jeg Praha best av de 3 andre, deretter Berlin, ikke så fan av Warszawa (men Warszawa var billigst av de 3). Om jeg skulle på konsert ville jeg kanskje helt mot å velge Berlin siden jeg tenker det er litt bedre sikkerhet og ordnede forhold i Berlin? Men kanskje man får gleden av litt mindre konsertlokale i Praha? Ville sjekket ut hva slags lokaler de skal spille i - jeg ville feks valgt et mindre sted ala Rockefeller heller enn en stadium-konsert om det er forskjeller sånn. Anonymkode: 613cd...750
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Som en annen sier er Berlin stort og med flere områder/bydeler som er langt fra hverandre, men jeg syntes det gikk fint å reise rundt med t-banen. Men sikkert en ide å sjekke hvor dere kommer til å bo det kan hende det er veldig langt fra konsert og steder dere vil besøke feks. Anonymkode: 613cd...750
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Har vært i alle disse byene. Anonymkode: 4d5be...b2f
Tumelodijo Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Praha! Alle byene er bra, men hvis dere ikke er veldig reisevante er det lett å få til en vellykket tur hit. Vakkert, rimelig, oversiktlig med masse gøy å finne på. Historie, kultur, shopping, mat og spa. Feks. God tur!
Gjest Alterego666 Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Berlin er alltid den beste byen, og i ditt tilfelle den beste. Jeg ville også vurdert Bratislava som det eksotiske alternativet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 Bratislava! Har ikke vært der, men ville valgt byen pga nærhet til både Wien og Budapest Anonymkode: 7f12b...bd6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Berlin er helt fantastisk. Jeg hadde valgt det uansett, og når dere i tillegg kan bo gratis er valget virkelig enkelt. Anonymkode: 4b3d6...005 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Warszawa er ikke verdt besøket, totalt ubrukelig by. Folket er så frekke, dårlig service generelt sett. Anonymkode: 03ca5...c50 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 Har vært i alle tre byene og mest fornøyd med Warszawa som kjærestedestinasjon. Anonymkode: 0aabe...56b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Har vært i alle tre byene og mest fornøyd med Warszawa som kjærestedestinasjon. Anonymkode: 0aabe...56b I alle de byene skulke det stå. Berlin eneste jeg har vært I uten kjæreste Anonymkode: 0aabe...56b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 On 12/8/2021 at 11:52 PM, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvor det er billigst, men siden dere kan bo gratis i Berlin, så ville jeg tippet at det blir billigst. Sånn utover det så er Berlin er utrolig interessant by, med mange ting å se og mye historie og oppleve. Det er mye liv, lys og gode utesteder. Det samme har Praha, og prisnivået der er kanskje generelt litt lavere - det var det da jeg var der, men det var før de hadde gått over til euro. Praha er en nydelig by, med vakre bygninger, karlsbroen og klokketårnet. Absolutt et godt sted for romantikk. Anonymkode: 82287...b22 Tsjekkia har aldri hatt euro som offisiell valuta. Det er fremdeles koruna. Anonymkode: 4b3d6...005 1
Nymerïa Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har bare vært i Berlin og Praha av de byene du nevner. Jeg hadde valgt Berlin, utrolig behagelig by å være i. Men det kommer litt an på hva du er ute etter, Praha har nok mer vakre bygninger, men slik jeg husker det er det mer turister der (kanskje ikke høsten 2022 hvis ståa er den samme som nå).
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 1.03): Jeg har reist MYE, men ble skikkelig skuffa over Berlin. Trist og grått, lange avstander uansett hvor man skulle. Én av mine favorittbyee er Krakow. Nydelig by og billig å være i. Anonymkode: c709f...d82 Mange som sier det etter kun overfladisk bekjentskap med byen. Selv har jeg bodd der, og jeg elsker byen med hele mitt hjerte. Dermed anbefaler jeg selvsagt Berlin. Kule, hyggelige mennesker, spennende arkitektur, kneiper under bakken, museum og fantastisk kollektivtrafikk. De andre byene du nevner er nok penere, men valget mitt hadde likevel vært enkelt. Også med tanke på kommunikasjon. Anonymkode: db152...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå