Gå til innhold

Skrifteksperter kan forstå noe om avsender i kriminalsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at skrifteksperter kan «forstå» personligheten til avsender ut i fra vedkommendes håndskrift. 

Noen fagmenn eller lekmenn som ville prøve seg? 

Kjønn er kanskje ikke så vanskelig å gjette, men prøv gjerne alder og mer personlighetsmessige trekk.

81A9875F-7AFC-4070-858C-151FE734447A.jpeg

Anonymkode: 11b3c...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det veldig, veldig lenge siden jeg har lest noe om grafologi, så alt jeg tidligere kunne om emnet, har gått i glemmeboken, men et spontant inntrykk er at det virker som om du er en kvinne som bruker tiden du trenger når du gjør ting, og den lange streken opp når du skriver G viser at du har begge beina trygt plantet på jorden, og passer på å fullføre ting du har begynt på. Samtidig er ikke bokstavstørrelsen jevn - i "God kveld" er høyden på G, d, k, l og d forholdsmessig større enn o, v samt e, slik at jeg føler at du også har en dragning mot åndelige verdier, noe som understrekes av den vesle, svevende prikken du bruker som runding over "å".

Hadde du derimot hatt lange streker som avslutter bokstavene, hadde det vært noe annet, noe denne håndskriften er et eksempel på:

du_er_den_eneste.thumb.jpg.250738db23d425458e487647e61358d8.jpg

Anonymkode: b55da...6c7

Skrevet

Du er kvinne, 40+, litt usikker på deg selv, er ikke kriminell 😊

Anonymkode: ac313...dd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har lest at skrifteksperter kan «forstå» personligheten til avsender ut i fra vedkommendes håndskrift. 

Noen fagmenn eller lekmenn som ville prøve seg? 

Kjønn er kanskje ikke så vanskelig å gjette, men prøv gjerne alder og mer personlighetsmessige trekk.

81A9875F-7AFC-4070-858C-151FE734447A.jpeg

Anonymkode: 11b3c...62d

Definitivt dameskrift. En person som ikke er veldig ung, og relativt nøye. Skråstilt skrift og tendenser til løkkeskrift er kjennetegn.

Anonymkode: 3bd08...581

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det veldig, veldig lenge siden jeg har lest noe om grafologi, så alt jeg tidligere kunne om emnet, har gått i glemmeboken, men et spontant inntrykk er at det virker som om du er en kvinne som bruker tiden du trenger når du gjør ting, og den lange streken opp når du skriver G viser at du har begge beina trygt plantet på jorden, og passer på å fullføre ting du har begynt på. Samtidig er ikke bokstavstørrelsen jevn - i "God kveld" er høyden på G, d, k, l og d forholdsmessig større enn o, v samt e, slik at jeg føler at du også har en dragning mot åndelige verdier, noe som understrekes av den vesle, svevende prikken du bruker som runding over "å".

Hadde du derimot hatt lange streker som avslutter bokstavene, hadde det vært noe annet, noe denne håndskriften er et eksempel på:

du_er_den_eneste.thumb.jpg.250738db23d425458e487647e61358d8.jpg

Beklager - jeg tenkte selvfølgelig på den lange streken opp når du skriver g (med liten bokstav). Alderen din tar jeg ikke sjansen på å slå fast, men kan gjette at du har feiret 25-årsdagen din.

Som sagt er det veldig lenge siden jeg har lest noe om grafologi, så det er godt mulig at jeg tar feil her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...