Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i November var det jo halv skatt. Men for meg som jobber som ekstra i en butikk så får jeg betalt for November i desember. Dette er en ny jobb så jeg har ikke fått lønn derfra enda. Noen som vet om jeg får halv skatt på den lønnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiveren din vet. 
Ikke alle har halv skatt i november.

Anonymkode: 2bbff...980

Skrevet

Hvis jobben din hadde halv skatt i november får du vanlig skatt på din lønning i desember. Det er utbetalingsmåned som gjelder.

• Liker 1
Skrevet

Hvis utbetalingen er i desember, og dere har halv skatt på novemberlønna, høres det logisk ut at du får halv skatt. Med mindre de "glemmer" det siden de andre da har vanlig skatt i desember. Fikk du lønn i november? 

Vi får halv skatt for desember måned. 

Skrevet
nordlending skrev (1 time siden):

Hvis utbetalingen er i desember, og dere har halv skatt på novemberlønna, høres det logisk ut at du får halv skatt. Med mindre de "glemmer" det siden de andre da har vanlig skatt i desember. Fikk du lønn i november? 

Vi får halv skatt for desember måned. 

Jeg får lønn hver 20, og da er det foregående måned, altså nå i Desember får jeg for November.

Skrevet (endret)

Det spiller ingen rolle om du får lønn utbetalt forskuddsvis eller etterskuddsvis i forhold til når arbeidsgiver bare trekker halv skatt, så det er egentlig rart at arbeidsplassen din ikke praktiserer dette likt for alle ansatte.

Jeg ville snakket med arbeidsgiver om dette.

Endret av Jdz
Skrevet
Adriana74 skrev (6 timer siden):

Jeg får lønn hver 20, og da er det foregående måned, altså nå i Desember får jeg for November.

Når lønnen er så sen som 20. er det vanligst å ha halvt skattetrekk i november.  Hvis dette er den første måneden du jobber kan det uansett bli for lavt trekk totalt hvis de bare trekker halvt, så du risikerer i så fall restskatt.

Anonymkode: 28dfb...205

Skrevet

Vi får halv skatt på desemberlønnen, ikke november. 

Anonymkode: 5e144...958

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når lønnen er så sen som 20. er det vanligst å ha halvt skattetrekk i november.  Hvis dette er den første måneden du jobber kan det uansett bli for lavt trekk totalt hvis de bare trekker halvt, så du risikerer i så fall restskatt.

Risikerer? Restskatt er da ikke farlig.

Anonymkode: 0fbf3...654

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men det er greit å vite at den kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke det er noe risk for det, betaler 46% skatt på denne jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...