AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Del Skrevet 8. desember 2021 Hei! Jeg er en kvinne på 30 år som lurer litt på hvordan jeg skal håndtere situasjonen som den er idag mtp min mor. Hun har autoimmun sykdom/diagnose som gjør at hun får mange forskjellige sykdommer da kroppen angriper seg selv. Hun går per dags dato på store doser kortison hver dag og fungerer ikke uten. For noen måneder siden sa også legen at hun har nyresvikt, men at hun ikke trenger å bekymre seg over det nå. Jeg vet at med tiden så vil hun bli dårligere og dårligere. Lurer på hvordan jeg best mulig kan gjøre hverdagen så god som mulig? Er det noen andre som har lignende erfaringer? Anonymkode: 9c0f3...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 8. desember 2021 #2 Del Skrevet 8. desember 2021 Off, føler med deg. Jeg har også hatt en syk mor i noen år nå og jeg er 5 år eldre enn deg. Det er tungt å være bekymret og ta seg av moren sin på den måten. Mitt eneste råd, er å passe på deg selv samtidig og få støtte fra de rundt deg. Vær forberedt på at det blir noen tunge perioder og sett deg godt inn i hvordan helsevesenet fungerer. Lær så mye du kan om de ulike instansene og hvordan de samarbeider. Finn ut hvilke rettigheter hun har og pass på at hun setter deg opp som pårørende så du får tilgang til informasjon. Skriv fremtidsfullmakt. Klem 💜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Del Skrevet 8. desember 2021 Kvinnenavn skrev (1 time siden): Off, føler med deg. Jeg har også hatt en syk mor i noen år nå og jeg er 5 år eldre enn deg. Det er tungt å være bekymret og ta seg av moren sin på den måten. Mitt eneste råd, er å passe på deg selv samtidig og få støtte fra de rundt deg. Vær forberedt på at det blir noen tunge perioder og sett deg godt inn i hvordan helsevesenet fungerer. Lær så mye du kan om de ulike instansene og hvordan de samarbeider. Finn ut hvilke rettigheter hun har og pass på at hun setter deg opp som pårørende så du får tilgang til informasjon. Skriv fremtidsfullmakt. Klem 💜 Takk for et fint og støttende svar ❤️ TS Anonymkode: 9c0f3...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå