Gå til innhold

Hva er din mest likte og minst likte norske TV-kanal?

Din mest likte og minst likte norske tv kanal  

118 stemmer

1. 1. Hvilken liker du mest?

• TV 2
      18
    • NRK
      74
    • TVNorge
      20
    • TV3
      6
    • VGTV
      0
  2. 2. Hvilken liker du minst?

• TV 2
      21
    • NRK
      9
    • TVNorge
      10
    • TV3
      39
    • VGTV
      39

Anbefalte innlegg

Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

De hadde Cæsar.

Så faktisk på Cæsar noen år. OK underholdning det.

Det var vel de som hadde Mot i Brøstet og Karl & Co. også? Også helt OK underholdning.

De viste vel også Buffy og Angel hvis jeg ikke husker helt feil.

Men det er alt sammen veldig lenge siden :( 

Jeg ser bare på nyhetskanalen og bruker play appen 

Anonymkode: ad839...c6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser bare på nyhetskanalen og bruker play appen 

Ja nyhetene på TV2 er vel omtrent som nyhetene på NRK.

• Liker 1
Skrevet

TV 2 er søppel. Finner aldri noe interessant på TV 2 Play. Til og med VGTV er bedre. De har i det minste Ikke lov å le på hytta.

Anonymkode: c7880...184

• Liker 3
Skrevet

Ser aldri på ordinær TV lengre, bare streaming. Så mitt svar er basert på erfaring for 10-15+ år siden.

Mest: TVNorge
Begrunnelse: Droppet nyheter, flest og best filmer, sendte CSI som jeg så mye på den gang. Den kanalen jeg så mest på, om jeg ikke husker feil (av hovedkanalene, er ikke på topp om du regner med søsterkanaler) 

Minst: NRK
Begrunnelse: Påtvunget lisens for middelmådig til svært dårlig TV. Den ene av 100 000 serier/dokumenter som faktisk er verdt å se, er ikke verdt lisensen. Tar heller reklame.  Jul i Blåfjell og jul i skomakergaten redder ikke NRK's verdi i mine øyne. Kronisk overforbruk og påvtunget nynorsk gjør at jeg direkte hater NRK med hele mitt hjerte. 

Må si TV3 er den kanalen jeg har brukt minst og har mest søppelTV, men mitt hat for NRK trumfer over det. 
VGTV er da ikke en kanal, regnes den som kanal? Har bare scrollet forbi den, sender den ikke bare live nyheter 24/7 og tulle podcast fra nettsiden av liksom-kjendiser som bare 5 stk kan navnet på?

Anonymkode: e5eb7...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TV 2 er søppel. Finner aldri noe interessant på TV 2 Play. Til og med VGTV er bedre. De har i det minste Ikke lov å le på hytta.

Anonymkode: c7880...184

Da leter du ikke godt nok ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så du vet hva alle de minste barna liker å se?🤷‍♀️ Den kommentaren du rettet mot meg angående gluphet tror jeg du skal tygge litt på selv. 

Anonymkode: 47bfa...7e6

Du er allerede gruset. La det ligge.

Anonymkode: 05c2b...d1c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er allerede gruset. La det ligge.

Anonymkode: 05c2b...d1c

Nei

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nrk mest likt? Seriøst? Er det bare gamliser som henger her? Trodde det var pensjonistenes favoritt kanal.🤷‍♀️

Om du snakker om lineær-kanaler så foretrekker jeg NRK av de opplistede. Men vi ser aldri på lineær-TV lengre, det er vel for pensjonistene? ;)

Jeg bruker mer tid på HBO Max og Amazon Prime enn noen av de opplistede. Deretter kommer NRK nett-TV, TV2 Play og Netflix, minst tid bruker vi på Viaplay og Discovery Plus. Disney+ har vi ikke da det ikke ligger noe der som er interessant for noen av oss. 

• Liker 1
Skrevet

TV2 er best NRK er også bra, resten er søppel.

Skrevet
4 hours ago, Entern said:

De viste vel også Buffy og Angel hvis jeg ikke husker helt feil.

De gikk vel på TV3 eller TVN?

Anonymkode: 99c25...cf3

Skrevet

Jeg syns NRK lager mye bra. Tror bare veldig mange irriterer seg over NRK fordi man må betale lisens (er egentlig enig i at man ikke skal behøve å betale for noe man ikke bruker, men det er nå en annen diskusjon), men nå har også NRK laget veldig mye av de mest populære norske seriene de siste årene. Skam, Exit, Førstegangstjenesten, Side om side, Rådebank, kan nevne flere NRK-produksjoner som har blitt kjempepopulære. Flere av disse seriene har jo blitt elsket av ungdom, så å si at NRK bare er en gamlis-kanal er helt feil 😅

Minst. Vet ikke. Stemte TV3 (ser nesten aldri på) og fordi jeg har funnet en del på både TV2 og TVNorge som jeg liker å følge med på, og VGTV har hatt litt artige produksjoner de også (Ikke lov å le på hytta 😍)

• Liker 6
Skrevet (endret)

En del av plastikk-kanalene (MAX, fem etc) har jo nesten ingen ansatte? Det er en automatiserte spilleliste. Dette er ikke kanaler, men en PC på autopilot.  Jeg liker NRKs innhold, men ikke nyhetene noe særlig, De ser jeg aldri på. TV2 er litt bedre på nyheter (ikke så hjernevaskede), selv med mindre ressurser. Jeg ser ikke på de heller så ofte. Faktisk ser jeg nesten aldri på TV. Har ikke gjort det på mange herrens år.

Innhold som ikke er live vil i framtiden dukke opp utelukkende on-demand, tror jeg? Sport, nyheter og en del live eventer vil fortsette live. Da Skavlan forlot NRK tror jeg han tenkte at han skulle bli en slags on-demand person? Men han undervurderte hvor avhengig han var av NRK. NRK er jo godt etablert med kolosalle ressurser, og de kunne erstatte Skavlan uten problemer med andre som er like god, f.eks Lindmo.

Da Larry King sluttet i CNN fortsatte han på nettet en god stund, som on-demand person. Men han hadde jo en mye lavere profil? Det var vel mer en slags hobby? Charlie Rose tror jeg har prøvd noe av det samme? Han er helt forsvunnet nå? Begge disse var jo giganter, men CNN og CBS er større enn dem begge.

Kanskje det er lettere å vokse seg via youtube, og slik bygge sin egen plattform utenfor alle? Da er du ikke avhengige av noen?

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Skrevet

Tv2 har dokumentarer også 

• Liker 1
Skrevet

Nett-tv?

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nrk mest likt? Seriøst? Er det bare gamliser som henger her? Trodde det var pensjonistenes favoritt kanal.🤷‍♀️

NRK har både vært innovative og langt fremme når det gjelder å tenke nytt og å skape kvalitet. De har en tyngde og en seriøsitet ingen andre kanaler har siden de ikke er finansiert av reklame og derfor må selge mest mulig trash-tv til undermålere for at det skal gå rundt. 

Anonymkode: 5daaf...f16

• Liker 8
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

NRK er best, kvalitetskanal. 

Har ingen av de andre kanalene - vi bare streamer og da er jo NRK gratis. 

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

NRK er best, kvalitetskanal. 

Har ingen av de andre kanalene - vi bare streamer og da er jo NRK gratis. 

Her er min nettside. Nå har du mange kanaler (ingen norske, heldigvis)

https://freetvnow.stream/

Hvis du vil ha noe på TV, last ned m3u spillelisten freetvchannels fra github. Så bruker du appstore på TV, og finner en spiller. Da har du alt, nesten gratis på TV, og kan bruke fjernkontroll. Hundrevis av kanaler

• Liker 1
Skrevet

De fleste kanalene har blitt så politisk korrekte at det er til å spy av 🤮 Alt fra reklame, filmer, serier, reality….  Også der det er så malplassert at det rett og slett bare blir latterlig 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: df44c...b77

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

NRK har både vært innovative og langt fremme når det gjelder å tenke nytt og å skape kvalitet. De har en tyngde og en seriøsitet ingen andre kanaler har siden de ikke er finansiert av reklame og derfor må selge mest mulig trash-tv til undermålere for at det skal gå rundt. 

Anonymkode: 5daaf...f16

:ler: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...