Gå til innhold

Hvis du som kvinne spør en mann om han har noen planer for helgen, er det stort sett en høflighetsfrase? Eller er det noen ganger noe mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann går jeg bare ut ifra at det er en høflighetsfrase. Men hvis man faktisk er litt interessert så er det jo en naturlig ting å spørre om? 

Anonymkode: c0efb...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, jeg har aldri spurt en mann om dette fordi jeg var interessert, mer for å få praten til å gå om vi ikke har så mye å prate om. 😄 Blir som å prate om været for min del. Men det kan sikkert bety noe mer for andre.

• Liker 1
Skrevet

Det er hundre prosent umulig å gi noe godt svar når man ikke kjenner til historikk, kroppsspråk, relasjon, ansiktsuttrykk m.m.

Anonymkode: cfbca...7cf

• Liker 4
Skrevet

Om jeg sender en snap el er det nok fordi jeg er interessert ja, om det er i en vanlig samtale på jobb kan det være bare for å holde samtalen i gang.

Anonymkode: 735a1...74c

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Ja, det er en helt vanlig høflighetsfrase. Hvis hun følger opp med «skal vi finne på noe sammen» i løpet av de neste setningene kan du regne med hun er interessert👍

Skrevet

For meg er det en høflighetsfrase, tannlegen spurte meg om det sist jeg var der, jeg spør kolleger om det... :) Du må nok være litt mer direkte eller følge opp, ellers er det bare smal talk.

Anonymkode: 602a1...0f2

• Liker 1
Skrevet

Høflighetsfrase.

Anonymkode: 2163c...7f5

Skrevet

Hvis det er i en datingfase eller noe sånt så er det som regel et tegn på interesse. Som i "kanskje vi skal finne på noe". Men hvis det er tilfeldige mennesker (tannlege, en bekjent du møtte på bussen eller i lunsj på jobben) så er det smalltalk. 

Kontekst har alt å si.

Anonymkode: 57848...f63

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som mann går jeg bare ut ifra at det er en høflighetsfrase. Men hvis man faktisk er litt interessert så er det jo en naturlig ting å spørre om? 

Anonymkode: c0efb...fa0

Spørs jo hvilken kontekst det er i. Kan du utdype?

Anonymkode: 735a1...74c

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på relasjonen jeg har. Jeg spør jo kamerater og kollegaer om det uten å legge noe i det, men jeg spør også menn jeg er interessert i om det. 

Anonymkode: d779b...bc4

• Liker 3
Skrevet

Kan være begge deler.

Anonymkode: 6375c...3d9

Skrevet

Det er sjeldent jeg spør med mindre jeg bryr meg, for å være ærlig. Så det kan absolutt være et hint om interesse. 

Anonymkode: de4a6...5cc

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Nja, jeg har aldri spurt en mann om dette fordi jeg var interessert, mer for å få praten til å gå om vi ikke har så mye å prate om. 😄 Blir som å prate om været for min del. Men det kan sikkert bety noe mer for andre.

Samme her. Jeg kan ikke komme på at jeg har spurt noen menn om planer til helgen, med tanke om at vi kanskje kan finne på noe sammen. Da har vi i så fall allerede begynt å date. 

Anonymkode: ecf3f...03c

Skrevet

Man kan jo spørre en man er interessert i om det, og man spør jo gjerne også venner om det fordi man genuint lurer.

Men stort sett så er det en høflighetsfrase i min veden, small talk rundt kaffeautomaten på en fredag. Jeg driter i hva de fleste av kollegene mine skal gjøre i helgen, men vi stiller alle hverandre det samme spørsmålet likevel, og nikker og smiler og sier "det er hyggelig, da!" uansett hva de sier de skal.

Anonymkode: f86af...ece

Skrevet

Det er en høflighetsfrase fra min side. Med mindre vi allerede har noe på gang, og jeg ønsker å treffe vedkommende. 

Anonymkode: 7579f...fe1

• Liker 1
Skrevet

Er det til en kollega på jobb eller lignende så er det høflighetsfrase. Er det til noen man chatter med på Tinder eller tilsvarende så er det tegn på at jeg vil møtes. Fullstendig avhengig av settingen med andre ord.

Anonymkode: 31b47...80f

• Liker 2
Skrevet

Kan fint være et hint om å finne på noe sammen 

Skrevet

Det kommer vel an på hvem man sier det til og i hvilken setting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...