AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hei Jeg er 31+3 idag og lurer fælt på hvilken vei gutten min ligger. Merker aller mest helt nederst i magen. En stor kul som rører seg ved skambenet og presser oppover mot huden. Når han rører seg så «kiler» det veldig i blæra, og innimellom kjenner jeg ett slik strikkepinne stikk. Kjenner også krafsing ved hoftebeina (veldig ubehagelig). Eneste jeg kjenner ved ribbeina er ett press innimellom. Men kjenner ikke til de berømte «sparkene i ribbeina» osv. Dette er min nummer 3, og et veldig annerledes svangerskap enn de to andre 😅 Noen måte å finne ut på? Lurer mest for nysgjerrigheten sin skyld. Anonymkode: e046f...c90
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Jordmor pleier vel å sjekke leiet på svangerskapskontroll? Hos meg har han ligget med hodet ned på alle kontrollene, men plutselig har han snudd seg i uke 38. Nå blir det kontroll på fødeavdelingen for å se hvordan fødselen blir. Anonymkode: e73fb...66b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Kan du ikke bare be jordmor sjekke på 32ukers kontrollen? Det gjorde hun på meg, kjente ca nøyaktig det samme som deg, men ofte en fot som stikker ut til venstre for navlen, og rumpa på høyre side og hodet nede, med armer som ligger og graver på hoftebeinet. De ligger sikkert ca likt da Kjenner ikke noe i ribbeina heller heldigvis! Det gjorde jeg sist, og det var vondt. Fikk et spark rett i navlen i forgårs, det er det vondeste jeg har kjent til nå i dette svangerskapet! 😅 Anonymkode: 1eb57...171 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du ikke bare be jordmor sjekke på 32ukers kontrollen? Det gjorde hun på meg, kjente ca nøyaktig det samme som deg, men ofte en fot som stikker ut til venstre for navlen, og rumpa på høyre side og hodet nede, med armer som ligger og graver på hoftebeinet. De ligger sikkert ca likt da Kjenner ikke noe i ribbeina heller heldigvis! Det gjorde jeg sist, og det var vondt. Fikk et spark rett i navlen i forgårs, det er det vondeste jeg har kjent til nå i dette svangerskapet! 😅 Anonymkode: 1eb57...171 Det skal jeg be om😃 Høres likt ut! Regner med han ligger med hodet ned og at det er det han vrikker på. Er så spent på alt, selvom det er tredje😂 Anonymkode: e046f...c90
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Babyen ligger med ryggen ut mot en av sidene på magen din. Hvis du legger deg på rygg og kjenner på magen din vil du kjenne hvor siden/ryggen på babyen er. Hvis du legger deg på rygg når babyen er ganske aktiv, vil du kjenne om det er øverst eller nederst i magen det er mest aktivitet, og det er mest sannsynlig den enden bena er i. Kjenn utenpå med hendene også mens babyen beveger seg. Hodet vil gjerne kunne kjennes nederst like over skambeinet, og kjennes mye fastere ut enn to ben. Det er ikke akkurat veldig vitenskapelig, men vil gi deg en god pekepinn 😊 Anonymkode: d4006...c43
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Babyen ligger med ryggen ut mot en av sidene på magen din. Hvis du legger deg på rygg og kjenner på magen din vil du kjenne hvor siden/ryggen på babyen er. Hvis du legger deg på rygg når babyen er ganske aktiv, vil du kjenne om det er øverst eller nederst i magen det er mest aktivitet, og det er mest sannsynlig den enden bena er i. Kjenn utenpå med hendene også mens babyen beveger seg. Hodet vil gjerne kunne kjennes nederst like over skambeinet, og kjennes mye fastere ut enn to ben. Det er ikke akkurat veldig vitenskapelig, men vil gi deg en god pekepinn 😊 Anonymkode: d4006...c43 Tusen takk for godt svar! Skal teste😊😊 Anonymkode: e046f...c90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå