Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig UL for to dager siden og gynekologen så altså ingenting. Hadde litt væske som han mente var fra sprukket eggcyste men ellers absolutt ingen tegn på graviditet.. heller ingen tegn på graviditet utenfor livmor han sjekka overalt. 

Har alltid hatt uregelmessig mensen og denne pp regnet jeg meg frem til å være ca 5+3 nå på tirsdagen. (Sen eggløsning) 

Har også opplevd en MA og en kjemisk abort tidligere i år og vet at risken for ny abort ligger der.. derfor jeg dro litt tidligere denne gangen for vaginal ul.

Det som jeg kommer på nå er at den svaaakt positive graviditets testen jeg tok den 26.11 var en "test tidlig 6 dager før forventet mens" type test. Denne ble ikke sterk før 29/11.

Clearblue digital med uke indikator viste 2-3 tirsdag 30.11. Kan det da altså være at jeg er 6 dager kortere på vei enn hva jeg beregnet???? Nå ble jeg veldig forvirret og fikk litt mer håp dersom det faktisk betyr noe som helst!:(

hcg nivåene mine tatt hos lege har vært slik hittil:

30.11 : 132

03.12 : 266

07.12 : 516

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Messi8081 skrev (3 minutter siden):

Var på tidlig UL for to dager siden og gynekologen så altså ingenting. Hadde litt væske som han mente var fra sprukket eggcyste men ellers absolutt ingen tegn på graviditet.. heller ingen tegn på graviditet utenfor livmor han sjekka overalt. 

Har alltid hatt uregelmessig mensen og denne pp regnet jeg meg frem til å være ca 5+3 nå på tirsdagen. (Sen eggløsning) 

Har også opplevd en MA og en kjemisk abort tidligere i år og vet at risken for ny abort ligger der.. derfor jeg dro litt tidligere denne gangen for vaginal ul.

Det som jeg kommer på nå er at den svaaakt positive graviditets testen jeg tok den 26.11 var en "test tidlig 6 dager før forventet mens" type test. Denne ble ikke sterk før 29/11.

Clearblue digital med uke indikator viste 2-3 tirsdag 30.11. Kan det da altså være at jeg er 6 dager kortere på vei enn hva jeg beregnet???? Nå ble jeg veldig forvirret og fikk litt mer håp dersom det faktisk betyr noe som helst!:(

Tror du er for tidlig rett og slett :) følg med på hcg eventuelt, og ta ny ul om 2 uker ish

Anonymkode: fe5d6...bfa

Skrevet

Vi så helt klart noe når jeg var 6 uker på vei, fosteret var ca 4 uker pr da. Men det er jo snakk om ekstremt små mål. Med HCG økning og ingen tegn til svangerskap utenfor livmoren, ville jeg sjekket med ny UL om en ukes tid. 

Anonymkode: d1e5b...725

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du er for tidlig rett og slett :) følg med på hcg eventuelt, og ta ny ul om 2 uker ish

Anonymkode: fe5d6...bfa

Kanskje jeg er det ja... Skal ta ny hcg test imorgen igjen og får vel bestille ny time til ul samme slengen. Takk for svar får sterkere håp😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi så helt klart noe når jeg var 6 uker på vei, fosteret var ca 4 uker pr da. Men det er jo snakk om ekstremt små mål. Med HCG økning og ingen tegn til svangerskap utenfor livmoren, ville jeg sjekket med ny UL om en ukes tid. 

Anonymkode: d1e5b...725

Ja trodde jeg var mot 6 uker ish denne uken også, så forventet hvertfall en plommesekk:( bestiller en time for neste uke eller evt uka etter så får vi vel se.. takk for svar!

Skrevet

Hvorfor skal du fly og ta ultralyd omtrent før egget har festet seg?? Tålmodighet, kjære. Vent litt og se. 

Anonymkode: 1e7dd...61b

• Liker 10
Skrevet

5+3 er veldig tidlig. Jeg mener jeg var en gang rundt 5+6 og da var det heller ikke noe fosteranlegg å se. Men gravid var jeg, fikk det bekreftet en uke senere. Så du må nok bare ha litt tålmodighet. Får satse på at alt er fint 🤞

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal du fly og ta ultralyd omtrent før egget har festet seg?? Tålmodighet, kjære. Vent litt og se. 

Anonymkode: 1e7dd...61b

Ånei. Det går ikke an. Skal helst vite kjønnet før uke 8 veit du. 

Anonymkode: 5f185...9f7

• Liker 3
Skrevet
Amatariel skrev (7 minutter siden):

5+3 er veldig tidlig. Jeg mener jeg var en gang rundt 5+6 og da var det heller ikke noe fosteranlegg å se. Men gravid var jeg, fikk det bekreftet en uke senere. Så du må nok bare ha litt tålmodighet. Får satse på at alt er fint 🤞

Vel det hjalp å høre🥺 er ikke så veldig tålmodig av meg selv nei helt klart.. men tusen takk😊

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Jeg var på ultralyd 12 dager etter befruktning og da så de ingenting. Vært på en senere og da så vi en liten klump og bankende hjerte. 

Skrevet

Jeg var i uke 5+2, så ikke noe. Jeg var hos en erfaren gynekolog. Fikk beskjed om å komme tilbake 1 uke senere, kunne så vidt skimte noe da.

Anonymkode: b06c8...985

• Liker 2
Skrevet

Der jeg tar ultralyd anbefales det å ta TUL fra tidligst uke 7 (altså 7+*), fordi det er lett at det blir for tidlig hvis ikke. Det er nok bare det som er tilfellet hos deg😊

Anonymkode: 1140c...0ff

• Liker 3
Skrevet

Ny hcg test fra igår viste at nivået ligger på 506 nå. Dette går mest sannsynlig ikke veien da mener gynekolog. Har ingen blødninger og heller ingen smerter så nå er det kun spørsmål om det er svangerskap utenfor livmor eller om det går sin gang innen neste uke.. har hatt en utskrapning første gang jeg hadde MA og nå har jeg absolutt ikke lyst til å ta noen piller heller så merker at dette ble litt vanskelig for meg nå..😞 

Skrevet

Det er kjempevanskelig å sjå noko så tidlig. Vent litt du.

Anonymkode: 9128b...731

Skrevet
27 minutter siden, Messi8081 said:

Ny hcg test fra igår viste at nivået ligger på 506 nå. Dette går mest sannsynlig ikke veien da mener gynekolog. Har ingen blødninger og heller ingen smerter så nå er det kun spørsmål om det er svangerskap utenfor livmor eller om det går sin gang innen neste uke.. har hatt en utskrapning første gang jeg hadde MA og nå har jeg absolutt ikke lyst til å ta noen piller heller så merker at dette ble litt vanskelig for meg nå..😞 

Så lenge det ikkje er noko medisinsk som gjer at du må avslutta ville eg rett og slett ha venta litt. 

Det er ikkje alltid det stemmer, seie ikkje at du skal på ein måte virkelig tro at det går bra. Det veit man ikkje, men om det endå er veldig tidlig koster det ikkje mykje å venta litt.

Eg veit diverre korleis du har det.

Klem ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 21.20):

Ånei. Det går ikke an. Skal helst vite kjønnet før uke 8 veit du. 

Anonymkode: 5f185...9f7

Så slemme og lite empatiske dere to er.

• Liker 5
Skrevet
Messi8081 skrev (32 minutter siden):

Det høres ikke ut som hcg utvikler seg som det skal, nei. Jeg opplevde dette to ganger på rad i fjor, den ene gangen var det sannsynligvis en exu, og andre gangen skjønte jeg at alt ikke var som det skulle på grunn av at testene var så svake. Hcg-prøver, og senere blødninger, bekreftet det. Jeg ville bare si at jeg vet at det er tungt og jeg vet GODT at man slett ikke kan vente med å vite hvordan vei det går, særlig ikke etter å ha mistet en gang tidligere.

Om det kan gi litt mot og håp, så er jeg nå over halvveis med det som etter alle solemerker er en frisk liten fyr. Det har klaffet hver gang vi har prøvd å treffe EL, og denne gangen utviklet alt seg som det skulle. Selv om jeg blødde litt i starten med denne karen også, så var det akkurat som at kroppen visste at det ikke gikk galt likevel, så jeg har vært mye mindre utålmodig med denne. Håper det klaffer for deg også snart ❤️

Anonymkode: e2175...ed2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lenge det ikkje er noko medisinsk som gjer at du må avslutta ville eg rett og slett ha venta litt. 

Det er ikkje alltid det stemmer, seie ikkje at du skal på ein måte virkelig tro at det går bra. Det veit man ikkje, men om det endå er veldig tidlig koster det ikkje mykje å venta litt.

Eg veit diverre korleis du har det.

Klem ❤️

Skal vente litt å se om det ordner seg opp selv først en uke tror jeg. Fått ny time på tirsdag får vel se hvordan ting ser ut da igjen.. dette er virkelig tungt, tusen takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det høres ikke ut som hcg utvikler seg som det skal, nei. Jeg opplevde dette to ganger på rad i fjor, den ene gangen var det sannsynligvis en exu, og andre gangen skjønte jeg at alt ikke var som det skulle på grunn av at testene var så svake. Hcg-prøver, og senere blødninger, bekreftet det. Jeg ville bare si at jeg vet at det er tungt og jeg vet GODT at man slett ikke kan vente med å vite hvordan vei det går, særlig ikke etter å ha mistet en gang tidligere.

Om det kan gi litt mot og håp, så er jeg nå over halvveis med det som etter alle solemerker er en frisk liten fyr. Det har klaffet hver gang vi har prøvd å treffe EL, og denne gangen utviklet alt seg som det skulle. Selv om jeg blødde litt i starten med denne karen også, så var det akkurat som at kroppen visste at det ikke gikk galt likevel, så jeg har vært mye mindre utålmodig med denne. Håper det klaffer for deg også snart ❤️

Anonymkode: e2175...ed2

Ånei det var trist å høre at du har opplevd det samme 2 ganger😥og kjempe godt å høre det gikk veien til slutt! Alle har sin gang, masse lykke til videre i svangeskapet❤️ Var tredje gangen nå etter en MA og en vanlig SA tidligere i år.. virkelig noe av det værste jeg har opplevd både emosjonelt og alt. Føles som om det er noe galt med meg selv om jeg vet hvor hyppig aborter skjer hos de fleste og at man ikke skal gi noen skyld. Setter stor pris på tilbakemelding. Gir meg litt mot denne stille triste tiden. Tusen takk❤️

• Liker 1
Skrevet
Messi8081 skrev (På 8.12.2021 den 20.48):

de er veldig lave tall da. Tror nok dessverre du har mistet for om ikke skulle hcg ha vært mye høyere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...