Gå til innhold

Er vel liten sjans for at jeg er gravid nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke aktiv prøver, men har heller ikke brukt prevensjon den siste tiden, så jeg har visst at muligheten for å bli gravid var tilstede. Stusset litt på at mensen var forsinket, (vet ikke hvor mye for jeg husker ikke når jeg hadde den sist🙈), og når jeg først fikk den var blødningen større enn normalt, pluss at det kom noen «klumper». Har vært unormalt trøtt siste uken, så samboer insisterte på at jeg tok en test i dag. Den var svak positiv på kveldsurin. 
Spørsmålet mitt er: Har noen opplevd slike blødninger og likevel vært gravide? 

Anonymkode: cd021...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig? Nei har ikke hatt noen blødninger og er 20 uker på vei. Det kan jo visst variere for alle men hos meg så var uteblitt mensen første symptom. 

Anonymkode: 65542...2c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er ikke aktiv prøver, men har heller ikke brukt prevensjon den siste tiden, så jeg har visst at muligheten for å bli gravid var tilstede. Stusset litt på at mensen var forsinket, (vet ikke hvor mye for jeg husker ikke når jeg hadde den sist🙈), og når jeg først fikk den var blødningen større enn normalt, pluss at det kom noen «klumper». Har vært unormalt trøtt siste uken, så samboer insisterte på at jeg tok en test i dag. Den var svak positiv på kveldsurin. 

Det høre jo mer ut til at du har vært gravid og mistet det tidlig. Jeg hadde svak positiv test etter forsinket kraftig mens, jeg mistet.

Anonymkode: cb627...6a2

Skrevet

Svakt positivt test er så og si positiv. Kveldsurinen er jo utvannet, så du burde ta en ny test i morgen med morgenurin. Den er mer konsentrert.

Anonymkode: ba3ad...f1a

Skrevet

Høres ut som du er eller har vært gravid. Jeg har opplevd begge disse utfallene. Både en tidlig SA (da blør man og testen vil bli positiv), men også at alt gikk fint i graviditeten - tross stor blødning på denne tiden (var 100% sikker på at det var mensen, men nei).

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og dette, damer og herrer, er grunnen til at "alle" hevder å bli gravide på første forsøk... 

Anonymkode: bb7c7...2a8

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og dette, damer og herrer, er grunnen til at "alle" hevder å bli gravide på første forsøk... 

Anonymkode: bb7c7...2a8

Jepp🙈 Har du kuttet prevensjon så prøver du på å få barn, selv om du ikke tester etter eggløsning og alt det der.

Anonymkode: 60041...b61

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp🙈 Har du kuttet prevensjon så prøver du på å få barn, selv om du ikke tester etter eggløsning og alt det der.

Nja. Jeg sluttet på p-piller to år før vi ble aktive prøvere. Vi var gift, men ville vente litt med barn. Det hadde ikke vært krise med en eventuell graviditet. Hoppet av i svingen, siden mannen «alltid» har praktisert det. Ble ikke gravid før vi ble aktive prøvere. 

Anonymkode: 35452...63e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nja. Jeg sluttet på p-piller to år før vi ble aktive prøvere. Vi var gift, men ville vente litt med barn. Det hadde ikke vært krise med en eventuell graviditet. Hoppet av i svingen, siden mannen «alltid» har praktisert det. Ble ikke gravid før vi ble aktive prøvere. 

Anonymkode: 35452...63e

Joda, det føler jeg blir litt annerledes. Men jeg tolket ikke TS dit hen at de hoppet av i svingen, men heller bare hadde sex som vanlig uten prevensjon. 

• Liker 3
Skrevet

Ts her. Kan godt komme med en forklaring siden jeg ser noen henger seg opp i at jeg ikke har brukt prevensjon, selv om jeg ikke planlegger å bli gravid. 
Jeg er godt over 40, og av den grunn har jeg tatt det som en selvfølge at jeg ikke blir gravid uansett. Men såklart; en vet jo aldri. Har også blitt gravid gjennom ivf tidligere, så har ikke lett for å bli gravid. Nå er jeg rimelig sikker på at jeg har hatt en SA etter blødningen å dømme, men får ta en test om noen dager for å være sikker. (Og starte på p-piller igjen fortest mulig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...