AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Først av alt: vi har legetime, og vi har forhørt oss med legevakt. Toåringen her har hatt feber av og på siden august - som så mange andre småbarn. Nå er han syk igjen, og har hatt feber opp mot 40,5 på et par tidspunkt de siste dagene. I dag har han vært mye bedre, og bare feber innimellom på rundt 38,7 som har gått over uten paracet. Han har også spist mer og lekt masse. Før han la seg nå, oppdaget jeg en prikk på hånda som sitter dypt nedi huden, og som ikke lar seg trykke vekk (typisk tegn på den fryktede hjernehinnebetennelsen som dukker opp øverst på Google når man søker på «utslett, barn»). Han har ikke feber nå, og vi fikk beskjed av legevakten å se an om det dukker opp flere, om han får feber, nakkestivhet, allmenntilstand osv osv. Så til spørsmålet, er det noen som har lagt merke til at barna deres har fått én enkelt petekkie, uten at det var noen årsak? Hilsen hysterisk mor (neida, joda). Anonymkode: adafb...688
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Mitt barn fikk brennkopper som i 1 brennkopp på hånda. Smittsomt, men ufarlig. En prikk på hånda kan være hva som helst. Anonymkode: 22035...4ae
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt barn fikk brennkopper som i 1 brennkopp på hånda. Smittsomt, men ufarlig. En prikk på hånda kan være hva som helst. Anonymkode: 22035...4ae Haha, jeg vet. Men brennkopper er jo ikke petekkier. Petekkier er de dype hudblødningene, andre utslett lar seg jo stort sett trykke bort, eller kjennes enkelt utenpå huden!😅 Anonymkode: adafb...688
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Jeg lærte av legevakten at i stedet for å trykke på huden skal man strekke den og se om det forsvinner da. Enklere måte å sjekke på. Jeg hadde sjekket med glas først og jobbet opp litt angst da jeg ikke syntes utslettet ble borte 😅 men da legen viste meg dette så så jeg at utslettet forsvant heldigvis. Her var vi også oppe i høy feber og utslettet kom etterpå. Er visst ikke uvanlig etter feber. Anonymkode: dbf74...295
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Er ikke en sånn kirsebærflekk? Jeg fikk ett par når jeg var yngre, har de fortsatt, og dukker plutselig opp nye. Helt ufarlig. Anonymkode: b4591...b6f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg lærte av legevakten at i stedet for å trykke på huden skal man strekke den og se om det forsvinner da. Enklere måte å sjekke på. Jeg hadde sjekket med glas først og jobbet opp litt angst da jeg ikke syntes utslettet ble borte 😅 men da legen viste meg dette så så jeg at utslettet forsvant heldigvis. Her var vi også oppe i høy feber og utslettet kom etterpå. Er visst ikke uvanlig etter feber. Anonymkode: dbf74...295 Ja, vi også strekker i huden. Men den blir ikke borte 😕. Han har ikke hatt feber på mange timer nå da, så regner med det er ufarlig! Vi følger likevel med gjennom natta 😬. Takk for svar!💛 Anonymkode: adafb...688
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ikke en sånn kirsebærflekk? Jeg fikk ett par når jeg var yngre, har de fortsatt, og dukker plutselig opp nye. Helt ufarlig. Anonymkode: b4591...b6f Hm, det hadde jeg ikke hørt om før! Kanskje det er det? Men er ikke de som en liten klump utenpå huden? Anonymkode: adafb...688
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Ja, det ene barnet har hatt én petekkier uten noen videre grunn, uten at det var noe problem. Ved et tilfelle fikk barnet utbrudd av petekkier i ansiktet (under virus), da ble det full sjekk på sykehus- intet alvorlig funnet, konklusjonen er at petekkier kan oppstå ved vanlige virussykdom og- men de bør selvsagt sjekkes ut av lege Anonymkode: 0f351...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå