AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hei! Jeg skal lage en interaktiv novelle med Harry Potter-tema på skolen, hvor valgene dine påvirker handlingen, men sliter litt med inspirasjon til hva den skal handle om. Tar gjerne i mot forslag! Her er noen stikkord, forhold deg gjerne til dem (eller ikke, om du ikke gidder det); - Selve historien kan ikke være alt for lang eller kompleks. Tenker kort intro, så rett til handling, kort avslutning. Gjerne på litt kjente lokasjoner, som skolen, toget, plattformen eller lignende (skal illustreres med bilder) - Ikke inneholde flere enn en håndfull karakterer, helst de mest kjente (lettest å finne gode bilder til) - Innebære noen valg underveis - la oss si f.eks 3 stk - som kan påvirke f.eks hvem du snakker med, hva vedkommende svarer, eller det aller mest omfattende... Hele tidslinjen/historien på den grenen - Kan også legge til f.eks mulighet til å finne/ta med seg gjenstand eller lignende som man evt kan bruke senere i historien (f.eks velge seg et våpen av flere, som man senere kan bruke til å sloss med) For min del er det morsomste (og det jeg bedømmes etter) design og programmering av selve spillet, ikke å skrive historien i seg selv, så det er fullt lov å få hjelp med den biten (hvis noen lurte) 🙂 Anonymkode: a04e5...f2e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Altså lokasjonen kan gjerne endre seg underveis i historien, men vil gjerne få med bilder av noen gjenkjennelige steder, ikke bare f.eks skogen. Anonymkode: a04e5...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå